• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Em92
    marory skrev 2014-08-18 18:52:43 följande:

vi var och köpte lite kläder häromdagen blev dock lite irriterad eftersom de hela tiden frågade om det skulle vara en present, även om det inte va en pik mot att vi ser unga ut tog jag det som det så till slut utbrast jag efter typ 3 affären "det är bara jag osm inte blivit tillräckligt tjock än" haha! expediten skrattade gott iaf 

Vad kul att köpa bebiskläder! :D och vad kul att du till sist sa till! ;) haha :)
  • AgnesEmilia
    marory skrev 2014-08-18 18:52:43 följande:

vi var och köpte lite kläder häromdagen blev dock lite irriterad eftersom de hela tiden frågade om det skulle vara en present, även om det inte va en pik mot att vi ser unga ut tog jag det som det så till slut utbrast jag efter typ 3 affären "det är bara jag osm inte blivit tillräckligt tjock än" haha! expediten skrattade gott iaf Flört

Nej men eller hur! När magen kommer så känns det nog mer "hemma" :D

Åh skulle blivit sååå sur! Men vad köpte ni för kläder då? :)
  • Luajsa

9 dgar sedan ägglossning och tänker ta ett test sen, flera symptom men vi får se ! :D

• Sandravanilj
    Luajsa skrev 2014-08-20 11:22:19 följande:

9 dgar sedan ägglossning och tänker ta ett test sen, flera symptom men vi får se ! :D

Håller tummarna!!!
  • Em92
    Luajsa skrev 2014-08-20 11:22:19 följande:

Håller tummarna! :)
  • Luajsa

Det var neg , men ska tests på söndag igen eftersom jag nog testa lite för tidigt. Men får jag fråga er en sak? Jag är ju som sagt äg+10 idag och i måndags fick jag " mens " fast det var ovanligt mkt bruna klumpar, "trådar" men nu har den slutat och det hugger sådant i äggstocken men ibland båda. Kan drt vara en nidblödning? Lr vanliga mensen? Jag har aldrig haft såna hugg lr smärta förut.

• marory
    Luajsa skrev 2014-08-21 11:00:31 följande:

Det var neg , men ska tests på söndag igen eftersom jag nog testa lite för tidigt. Men får jag fråga er en sak? Jag är ju som sagt äg+10 idag och i måndags fick jag " mens " fast det var ovanligt mkt bruna klumpar, "trådar" men nu har den slutat och det hugger sådant i äggstocken men ibland båda. Kan drt vara en nidblödning? Lr vanliga mensen? Jag har aldrig haft såna hugg lr smärta förut.

som sagt så kan man ju få blödningar fast man är gravid så det enda du egentligen kan göra är att vänta och testa om några dagar även om det är olidligt att vänta :) jag själv plussade sent tog ett neg test på BIM och plussade på BIM + 6 :)
  • AgnesEmilia

Ååh måste bara skriva av mig! Jag började på högskolan i tisdags och nu är nollningen i full rullning... Känns så jäkla jobbigt att bortförklara sig hela tiden! Ska man berätta för de i nya klassen direkt för att få tyst på allt tjat eller ska man vänta? Man kan ju följa med utan att dricka med känns ju lite konstigt plus det att lukten av sprit är jobbig och tröttheten är olidlig! :p känner ju bara för att vara hemma :(

• Em92
    Luajsa skrev 2014-08-21 11:00:31 följande:

6 dagar efter ÄL fick jag en liten liten nidblödning och sen längre in i graviditeten har jag fått hugg! Så det kan mycket väl va nidblödning! :) vi får hålla tummarna! :)
  • Em92
    AgnesEmilia skrev 2014-08-21 16:12:25 följande:

Ååh måste bara skriva av mig! Jag började på högskolan i tisdags och nu är nollningen i full rullning... Känns så jäkla jobbigt att bortförklara sig hela tiden! Ska man berätta för de i nya klassen direkt för att få tyst på allt tjat eller ska man vänta? Man kan ju följa med utan att dricka med känns ju lite konstigt plus det att lukten av sprit är jobbig och tröttheten är olidlig! :p känner ju bara för att vara hemma :(

Vilken jobbig situation. Du ska ju verkligen inte gå ut med dom om du hellre är hemma! Känn efter hur du vill göra och känner du att du hellre vill vara hemma så kom på bortförklaringar eller säg sanningen! Lycka till! :)
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn