• Louise91

Polisanmäld för djurplågeri

Jag mår jättedåligt och tycker synd om mig själv nu. En ung tjej (17-18 år) var ute och gick med sin kanin på tomten när jag gick förbi. Kaninen skuttade fram och hälsade på mig och barnvagnen och jag tänkte att det kräket inte skulle vara på min barnvagn. Så då sparkade jag kanske lite för hårt på kaninen, kaninen skrek till och skuttade snabbt som ögat till sin matte igen, varav den unga tjejen skriker argt att hon ska polisanmäla mig för djurplågeri, att hennes kanin har all rätt att hälsa på vem h*n vill. Jag sa till henne att hålla kräket inne, för hon hade ingen utebur till djuret. Hon kan väl inte polisanmäla en nybliven mamma, va? Hon såg väl att jag var ute med barnvagnen, men hon fräser och gormar att bara för att man har barnvagn kan man inte bete sig hur som helst. Vad kommer hända nu? Är orolig och gråter mycket (seriös tråd för er som tror att det är troll). Ni som inte tror på detta behöver inte svara.

• Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 17:02:18 följande:
    Du verkar för fan skadeglad.

Ja faktiskt är jag det. Folk som är elaka mot djur eller barn ligger väldigt långt ner på listan över människor. De förtjänar straff o ingen som helst respekt eller empati av medmänniskor. Hoppas att du har lärt dig nåt av detta men helt ärligt tvivlar jag på det
  • Louise91
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-31 17:47:12 följande:
    Ja faktiskt är jag det. Folk som är elaka mot djur eller barn ligger väldigt långt ner på listan över människor. De förtjänar straff o ingen som helst respekt eller empati av medmänniskor. Hoppas att du har lärt dig nåt av detta men helt ärligt tvivlar jag på det

Det är straffbart att vara elak mot barn. Hoppas att någon är skadeglad mot dig också.
  • Långbenopluto
    Louise91 skrev 2014-03-31 18:16:07 följande:

Det är straffbart att vara elak mot barn. Hoppas att någon är skadeglad mot dig också.

Kan man på allvar vara så dum som dig och ändå vara föräldrer??? Hoppas nån ringer soc så dom omhändertar barnet..... INNAN barnet far illa!
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 18:16:07 följande:

Men seriöst hur trög e du??? Det är straffbart o vara elak mot djur också!!! Hört talas om djurskyddslagen??? Nej varför skulle nån vara skadeglad mot mig? Inte jag som sparkat en oskyldig kanin o inte fattar varför jag blivit anmäld för det? För alla normala människor går ju runt o sparkar på djur??? Svar NEJ normala människor gör inte det !!! Tydligt nog eller ska jag ta det igen så du förstår att du gjort FEL o det är därför du är anmäld och det är inte synd om dig. Är det någon det är synd om så är det fanimej kaninen. Djur har också känslor o känner smärta precis som vi. Jädra fjortis
  • lillaponnyn

TS

varför sparkade du på en kanin?
    du måste nog ta det lugnar framöver, det är ju djurplågeri, 

bra att hon polisanmälde dig..får se nu vad åklagaren säger

• Baryk
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:32:18 följande:
    Tjejen har polisanmält mig då jag fick ett brev från polisen...
    Det var snabbt marscherat! Brukar ju ta ett tag innan såna brev hinner fram.
  • Louise91
    lillaponnyn skrev 2014-03-31 19:10:52 följande:
    TS varför sparkade du på en kanin? du måste nog ta det lugnar framöver, det är ju djurplågeri,  bra att hon polisanmälde dig..får se nu vad åklagaren säger

Hennes kanin luktade jävligt illa faktiskt...
  • Louise91
    Korpen skrev 2014-03-31 18:31:15 följande:
    Kan man på allvar vara så dum som dig och ändå vara föräldrer??? Hoppas nån ringer soc så dom omhändertar barnet..... INNAN barnet far illa!

Hade du velat ha en kanin med illaluktande mun eller vad man ska säga? Dax att skärpa sig kanske? Det är inte mitt fel att hon har djur. Fick ett meddelande idag om att kaninen skulle till veterinären. Så tråkigt, mer kan man ju inte säga än att det var tråkigt...
  • Wira

Är det bara jag som tycker att det är sorgligt och väldigt tragiskt att det finns så många ensamma människor utan liv ute i samhället vars enda livsglädje kommer från påhittade forumtrådar?

• Louise91
    Wira skrev 2014-03-31 20:01:54 följande:
    Är det bara jag som tycker att det är sorgligt och väldigt tragiskt att det finns så många ensamma människor utan liv ute i samhället vars enda livsglädje kommer från påhittade forumtrådar?

Vadå påhittade forumtrådar? För SISTA gången detta är INTE påhittad. Bara så du vet...
Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri