• Louise91

Polisanmäld för djurplågeri

Jag mår jättedåligt och tycker synd om mig själv nu. En ung tjej (17-18 år) var ute och gick med sin kanin på tomten när jag gick förbi. Kaninen skuttade fram och hälsade på mig och barnvagnen och jag tänkte att det kräket inte skulle vara på min barnvagn. Så då sparkade jag kanske lite för hårt på kaninen, kaninen skrek till och skuttade snabbt som ögat till sin matte igen, varav den unga tjejen skriker argt att hon ska polisanmäla mig för djurplågeri, att hennes kanin har all rätt att hälsa på vem h*n vill. Jag sa till henne att hålla kräket inne, för hon hade ingen utebur till djuret. Hon kan väl inte polisanmäla en nybliven mamma, va? Hon såg väl att jag var ute med barnvagnen, men hon fräser och gormar att bara för att man har barnvagn kan man inte bete sig hur som helst. Vad kommer hända nu? Är orolig och gråter mycket (seriös tråd för er som tror att det är troll). Ni som inte tror på detta behöver inte svara.

• Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri
  • Louise91
    Petsheart91 skrev 2014-04-01 16:31:54 följande:
    Jag begriper INTE hur man som människa kan sparka en oskyldig liten kanin... Du verkar dum i huvudet.Förmodligen luktar du ännu mer äckligt med tanke på att du är elak mot djur. Skäms din jävla djurplågare!!!!

Nej jag luktar inte illa. Kanske för dig.
  • OneWish
    Louise91 skrev 2014-04-03 08:35:25 följande:

Nu skämtar jag inte. Jag gråter för detta. Hoppas jag blir frikänd...
    Jag kan bara säga vad jag tycker och jag tycker det är att gå långt övergränsen att SPARKA på ett oskyldigt djur, förstår för det andra inte hur kaninen överhuvudtaget skulle kunna utgjort något hot mot ditt barn.

Och sedan undrar man hur en person som i första hand tar till våld istället för att be ägaren ta bort kaninen är kopplad.
    Love all, trust a few, do wrong to none.
  • OneWish

Och sen återigen detta låter som ett trollning försök.

Nu har jag ingen jätte vana av kaniner men de jag stött på har antingen varit slöa och suttit och glott på sin plats eller så har de stampat till och sprungit och gömt sig.
    Att en kanin skulle komma fram och "hälsa" känns väldigt icke realistiskt.

• Louise91
    OneWish skrev 2014-04-03 18:49:06 följande:
    Och sen återigen detta låter som ett trollning försök. Nu har jag ingen jätte vana av kaniner men de jag stött på har antingen varit slöa och suttit och glott på sin plats eller så har de stampat till och sprungit och gömt sig. Att en kanin skulle komma fram och "hälsa" känns väldigt icke realistiskt.

Men nu är det inte en trolltråd. Det SKREV jag.
  • Qaroline
    Louise91 skrev 2014-04-03 08:34:36 följande:

Nu är det så att ja gillar inte djur, särskilt inte kaniner. Kaniner hoppar ganska högt. Min bebis började skrika när "djurägaren" blev arg. Bebisar finns liksom. Något hon inte fattar.
    Sök hjälp -.- Du är troligtvis inte frisk -.- Va ska din nästa sjuka tråd handla om? En snubbe som som går förbi dig och visslar och du klappar till han för att du inte gillade melodin och för att din unge vakna av de kanske? -.-
  • Idaoda

Det är fan trolltråd, tror du att vi är dumma i huvudet? Jag har haft ute kaniner, dom hoppade inte fram o hälsade när någon går med barnvagn.. Bara när jag sätter mig bredvid när den är fri på gräsmattan.. Jag har katter & hundar, det är hundar som springer fram o ville hälsa. men det FINNS mycket socialt djur som vågar men för äcklig människa som du kunde sparka, jag kunde lätt sparka din bebis för hen skriker som en fågel som stör mig.

• Idaoda

Om det VORE sant, tycker absolut aldrig synd om dig för du förtjänar att sitta i fängelse, bli anmäld. Du är inte helt frisk annars säger jag bara så du behöver inte skriva att det är inte trolltråd, du är en troll som bor i skogen.

• Stjärnfall76

Alltså, sparkade du på kaninen?? Finner inga ord riktigt. Tror dock inte att polisen gör något för en kanin tyvärr, de har ju fullt upp redan, så du behöver nog inte oroa dig för det. Men för guds skull..... skaffa inga egna djur och kolla med en psykolog om du har någon form av diagnos... du verkar rätt aggressiv...

• Louise91
    Idaoda skrev 2014-04-04 05:29:26 följande:
    Det är fan trolltråd, tror du att vi är dumma i huvudet? Jag har haft ute kaniner, dom hoppade inte fram o hälsade när någon går med barnvagn.. Bara när jag sätter mig bredvid när den är fri på gräsmattan.. Jag har katter & hundar, det är hundar som springer fram o ville hälsa. men det FINNS mycket socialt djur som vågar men för äcklig människa som du kunde sparka, jag kunde lätt sparka din bebis för hen skriker som en fågel som stör mig.

Nej, nu är det INTE det skrev jag!!!!
Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri