• Louise91

Polisanmäld för djurplågeri

Jag mår jättedåligt och tycker synd om mig själv nu. En ung tjej (17-18 år) var ute och gick med sin kanin på tomten när jag gick förbi. Kaninen skuttade fram och hälsade på mig och barnvagnen och jag tänkte att det kräket inte skulle vara på min barnvagn. Så då sparkade jag kanske lite för hårt på kaninen, kaninen skrek till och skuttade snabbt som ögat till sin matte igen, varav den unga tjejen skriker argt att hon ska polisanmäla mig för djurplågeri, att hennes kanin har all rätt att hälsa på vem h*n vill. Jag sa till henne att hålla kräket inne, för hon hade ingen utebur till djuret. Hon kan väl inte polisanmäla en nybliven mamma, va? Hon såg väl att jag var ute med barnvagnen, men hon fräser och gormar att bara för att man har barnvagn kan man inte bete sig hur som helst. Vad kommer hända nu? Är orolig och gråter mycket (seriös tråd för er som tror att det är troll). Ni som inte tror på detta behöver inte svara.

• Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri
  • Louise91
    viseversa skrev 2014-03-28 18:31:59 följande:
    Men lägg av. OM man nu resonerar som du påstår att du göär i denna BLUFF tråd så måste du vara lite smått dyum i huvudet?

Men nu är det sant. Du är tyken som skriver så. SKIT I ATT SVARA OM DU TYCKER DET ÄR BLUFF TRÅD!!!!!!!
  • Louise91
    viseversa skrev 2014-03-28 18:30:21 följande:
    Men tro inte på detta. Ts bara driver med oss.

Gör jag inte alls. Var tyst om du inte har något bättre att säga!
  • Oscarsmamma84

Men seriöst ja det är djurplågeri o du förtjänar o bli anmäld. Man gör inte så mot djur o kaniner är harmlösa. Vad trodde du att den skulle göra? Bita isönder din vagn? Hoppa in i liggdelen o anfalla din bebis? Är det detta du vill lära ditt barn att man sparkar på djur???

• viseversa
    Louise91 skrev 2014-03-28 18:45:13 följande:

Gör jag inte alls. Var tyst om du inte har något bättre att säga!
    Jo du driver med oss. Jag tror inte någon normal människa tänker och agerar som du skrivit i ts.
  • Idaoda

Ja du är för sjukt annars TS... Kaninen som var så snäll mot dig och ville hälsa utan att bli elak så ger du bara den ett skit och så jävla elak, du förtjänar att bli polisanmäld annars! Jag skulle dampade på dig annars om jag vore där.

• Anskuli
    muckel skrev 2014-03-28 17:20:56 följande:
    Kaniner är oförargliga djur och utgör ingen fara, så jag tycker du gjorde fel. Hade det däremot varit en hund som gick till attack, då hade du haft all rätt i världen att försvara dig och ditt barn.

Jag har aldrig varit så rädd för någon hund som jag var för min kompis kanin då vi var barn :). Den anföll verkligen och jag är än idag skeptiskt inställd till kaniner. Dock skulle jag aldrig sparka en kanin som inte har gjort något.
  • Loui

Mycket märkligt av dig. Varför skulle en doft av din barnvagn vara lika skadligt att SPARKA på ett nyfiket djur? 
    Hon har helt rätt i att man inte kan bete sig hur man vill för att man har barnvagn. 

Om du inte hade velat ha kaninen nära så skulle du sagt till ägaren att ta bort kaninen. Om du sparkar en kanin är jag orolig för ditt barn. Uppenbarligen är du inte smart eller mogen nog att ha barn ens.

• Coccolina

Friday...Freitag....Venerdi.... Fredag. ...Trolldag.....

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • LillaMolnet

Det är väl inte mer än rätt att du blir polisanmäld, TS. Om nu kaninen är skadad så har jag för mig att du kan bli anmäld för skadad egendom. Djurplågeri är väl ett systematiskt handlande, alltså att det pågår under en längre period, jag kan dock ha fel. I vilket fall som helst så gjorde du fel och hoppas att du får betala gör ditt misstag.

• nevermind

HAHAHA!! Kan inte polisanmäla en nybliven mamma?? Jo du, en sån har precis samma skyldigheter som alla andra.

Tror du att du har rätt att gå före i köer också? Ska slippa betala mat på restaurang etc?

Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri