• Louise91

Polisanmäld för djurplågeri

Jag mår jättedåligt och tycker synd om mig själv nu. En ung tjej (17-18 år) var ute och gick med sin kanin på tomten när jag gick förbi. Kaninen skuttade fram och hälsade på mig och barnvagnen och jag tänkte att det kräket inte skulle vara på min barnvagn. Så då sparkade jag kanske lite för hårt på kaninen, kaninen skrek till och skuttade snabbt som ögat till sin matte igen, varav den unga tjejen skriker argt att hon ska polisanmäla mig för djurplågeri, att hennes kanin har all rätt att hälsa på vem h*n vill. Jag sa till henne att hålla kräket inne, för hon hade ingen utebur till djuret. Hon kan väl inte polisanmäla en nybliven mamma, va? Hon såg väl att jag var ute med barnvagnen, men hon fräser och gormar att bara för att man har barnvagn kan man inte bete sig hur som helst. Vad kommer hända nu? Är orolig och gråter mycket (seriös tråd för er som tror att det är troll). Ni som inte tror på detta behöver inte svara.

• Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri
  • Louise91
    hansine skrev 2014-03-29 13:04:15 följande:
    I tidigare trådar har hon skrivit att hon är gravid. Alla trådar hon startar handlar om att andra är dumma mot henne och att hon vill ha medhåll trots att hon i bästa fall harr burits sig i dumt åt.

Kaninen verkade inte han någon hjärna. Inte matteboken heller verkar det som...
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 08:16:29 följande:
    Hon skrek väldigt argt åt mig.

Men allvar? Konstigt när du sparkar på hennes kanin. Hade du rört nåt av mina djur så hade jag gjort mer än bara skrikit på dig. Skärp dig nu o sluta spela så dum. Du gjorde fel så stå för det. Du sparkade ett försvarslöst litet djur o du får det till att det är SYND om DIG???
  • Louise91
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-29 15:55:01 följande:
    Men allvar? Konstigt när du sparkar på hennes kanin. Hade du rört nåt av mina djur så hade jag gjort mer än bara skrikit på dig. Skärp dig nu o sluta spela så dum. Du gjorde fel så stå för det. Du sparkade ett försvarslöst litet djur o du får det till att det är SYND om DIG???

Varför skulle jag ens VILJA röra dina djur? Jag ogillar djur...
  • Irma01

Precis som någon skrev, kommer ditt barn nära min hund så sparkar jag honom/henne.

Nej, men allvarligt??? Varför sparkar du på en stackars kanin??? Tror du att den kan hoppa upp i barnvagnen? Bara för att du har barn kan du inte tro att alla andra ska anpassa sig efter dig. Skärp dig! Och ja, klart man kan anmäla en mamma. Du är inte värd mer än någon annan för att du är mamma. Tycker mest synd om ditt barn med en sådan hysterisk morsa.

• Irma01

Och djuren är DEFINITIVT värd mer än barnvagnar...att ens skriva sånt visar väl din intelligens nivå...

• Kinnan

Vad är det för människa som sparkar till ett litet oskyldigt djur som kommer fram för att hälsa?

• Louise91
    Kinnan skrev 2014-03-29 16:18:19 följande:
    Vad är det för människa som sparkar till ett litet oskyldigt djur som kommer fram för att hälsa?

Vet man med sig att kaninskrället är nyfiken, jadå får den stanna inne. Men då frågar hon varför jag har mer rätt att vara ute, det har jag ju för jag har ju barnvagn liksom. Kaninen hade ett koppel. Skillnad, va?
  • Louise91
    Louise91 skrev 2014-03-29 16:31:21 följande:
    Vet man med sig att kaninskrället är nyfiken, jadå får den stanna inne. Men då frågar hon varför jag har mer rätt att vara ute, det har jag ju för jag har ju barnvagn liksom. Kaninen hade ett koppel. Skillnad, va?

Irma01 skrev 2014-03-29 16:17:33 följande:
    Och djuren är DEFINITIVT värd mer än barnvagnar...att ens skriva sånt visar väl din intelligens nivå...

Men kaninen dog inte.
  • Flaskpostaren

Var den stor? Kaninen alltså. Jag menar dem måste ju åtminstone sett farlig ut för att du känner behovet att försvara dig med för kaninen dödligt våld.

Om den såg farlig ut och hade huggtänder, då är jag på din sida. Annars inte.

Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri