• Louise91

Polisanmäld för djurplågeri

Jag mår jättedåligt och tycker synd om mig själv nu. En ung tjej (17-18 år) var ute och gick med sin kanin på tomten när jag gick förbi. Kaninen skuttade fram och hälsade på mig och barnvagnen och jag tänkte att det kräket inte skulle vara på min barnvagn. Så då sparkade jag kanske lite för hårt på kaninen, kaninen skrek till och skuttade snabbt som ögat till sin matte igen, varav den unga tjejen skriker argt att hon ska polisanmäla mig för djurplågeri, att hennes kanin har all rätt att hälsa på vem h*n vill. Jag sa till henne att hålla kräket inne, för hon hade ingen utebur till djuret. Hon kan väl inte polisanmäla en nybliven mamma, va? Hon såg väl att jag var ute med barnvagnen, men hon fräser och gormar att bara för att man har barnvagn kan man inte bete sig hur som helst. Vad kommer hända nu? Är orolig och gråter mycket (seriös tråd för er som tror att det är troll). Ni som inte tror på detta behöver inte svara.

• Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri
  • viseversa

Har du inget roligare för dig än att starta en massa påhittade trådar som dessutom inte äär varken speciellt fyndiga roliga eller ens liite underhållande. 

• sthlmsgirl94

troll. 
    Man kan inte bete sig hur som helst bara för att man är gravid, du skulle ha sagt till henne och ta kaninen istället för att sparka på stackarn

• Amber1975

Nej, det är klart man inte kan polisanmäla en nybliven mamma. Som nybliven mamma står man över allt, även lagen :)

• Krisnu

Kul att man kan anmäla privatpersoner för djurplågeri, men inte köttindustrin.

Hyckleriet är totalt.

• Louise91
    Harvester skrev 2014-03-28 16:33:26 följande:
    Men ge dig nån gång, hitta iaf på nåt nytt...

viseversa skrev 2014-03-28 16:34:51 följande:
    Har du inget roligare för dig än att starta en massa påhittade trådar som dessutom inte äär varken speciellt fyndiga roliga eller ens liite underhållande. 

Men nu SKREV ja att om ni INTE tror mig så SVARA inte då!!! Men ni kan ju säkert inte läsa...
  • Djurälskare3
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-28 16:35:20 följande:
    troll. 
    Man kan inte bete sig hur som helst bara för att man är gravid, du skulle ha sagt till henne och ta kaninen istället för att sparka på stackarn

Vadå gravid? Det står inte att den tjejen är gravid.

Dock tycker jag att det är rätt att TS blivit polisanmäld. Lagen gäller även nyblivna morsor, rullstolsbundna, handikappade mfl.
  • Louise91
    Djurälskare3 skrev 2014-03-28 17:17:54 följande:
    Vadå gravid? Det står inte att den tjejen är gravid. Dock tycker jag att det är rätt att TS blivit polisanmäld. Lagen gäller även nyblivna morsor, rullstolsbundna, handikappade mfl.

Så djuren är mer värda än barn och barnvagnar?
Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri