• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Jaså :o hoppas jag klarar mig mot illamående, vet inte hur jag ska fixa det på jobbet annars. Har du berättat för din chef än? :)

• Acire94

Nej vad jobbigt! Men jag har hört att receptfria åksjuke tabletter ska vara bra, det kan du ju prova :)

Hoppppas att det tar sig denna månaden, ska försöka att inte stressa upp mig alls och inte känna efter, vid det här laget hade jag redan rätt ont i brösten både förra och förrförra månaden så hoppas att det är bra om det är annorlunda :D

• dahlia92

Okej aldrig varit åksjuk så vet inte vad som finns, men det låter ju bra om det funkar mot illamående, känner på mig att jag kommer få problem med det.

Ja precis, tänk inte så mycket på det. Förra månaden hade jag så mycket och var stressad för allt och då tänkte jag inte alls på om jag var gravid och tiden gick jättefort, men nu tänker jag på det igen hela tiden. :/ Det är säkert bra om det är annorlunda denna gången ska du se. :)

• Johannah01

Nej jag har inte berättat för henne än, men ska göra det nästa gång jag träffar henne. Alla runt om mig vet nu så jag hoppas det inte har spridit sig till chefen ännu;)

• Acire94

Tror det finns något som heter typ "postafen" eller något liknande, haha. Det fungerade i alla fall när jag var åksjuk ;)

Ska försöka att inte tänka på det, blir ju mycket enklare att få negativt då plus att man inte känner sig lika stressad då:)

Har du bra relation till din chef? Tror du hon blir glad för din skull liksom? :)

• dahlia92

Tack för tipset! :)

Så du kunde inte hålla dig ändå till v.12? ;) Hur känns det att berätta då, nervöst? :) Själv skulle jag vara jättenervös. Vet inte hur dom på mitt jobb skulle ta det faktiskt :/

• Johannah01

Jag berättade ju för alla i v.4;) men i lördags var jag på 25års kalas, och då berättade jag för ännu fler haha :) jag har rätt god relation till min chef och hon kommer säkert bli glad för min skull, min innerst inne lär hon tänka "fan också" då jag är den enda som accepterat och fungerat bra i de arbetsuppgifterna jag har ;)

• Acire94

Jag tror inte det blev något denna månaden heller :( Har börjat få riktigt ömma bröst igen...Det kopplar jag ihop med kommande mens nu..

• dahlia92

Ja okej, tror min chef och kollegor lär tänka samma sak, då jag är den som alltid ställer upp.. Men nej ge inte upp än :/ ömma bröst kan ju vara något positivt också :) Fast ärligt talat tror jag inte det tog sig för mig heller. Har haft mensliknande värk varje dag sen jag trodde min äl började. Och igår fick jag de där tjocka vita flytningarna igen. Det kommer lixom bara en gång, inte hela tiden? Ne så jag tror tyvärr mensen är på G här med. :/

• Acire94

Ska försöka hålla hoppet uppe, men det ser ganska mörkt ut tycker jag.. Brösten gör ont men inte jätteont och i övrigt så känner jag ingenting.. Samtidigt är det skönt för då tänker jag inte på det lika mycket :P

Svar på tråden ömma bröst!