• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Kawinna skrev 2015-08-31 21:57:49 följande:
    Vad härligt :) fick ni något datum eller det kanske är för tidigt?

Fy då... hoppas allt blir bättre snart!
    Vi fick först 19/4 och det stämmer bra enligt oss. Men nu sist fick vi 15/4 och då blir det lite svettigare för räknar man tillbaka då så var inte min man hemma vid tiden för "ägglossning" haha :P så jag antar att vi blir framflyttade vid RUL.
  • Milleman

Varit hemma två veckor och blivit ganska bra i ryggen. Jobbade 5 timmar idag och jisses det känns ordentligt. Undrar hur länge jag kommer kunna jobba 50% :(

• Milleman

Oj vad jag inte är skapt för att vara gravid. Gläds åt varje dag som går för att det är en dag mindre kvar. Det är ingen dans på rosor det här :/

• Milleman
    Kawinna skrev 2015-09-09 20:39:13 följande:
    Men vad tråkigt att du inte får glädjas åt din graviditet :( Kan du jobba något längre eller?
    Jag jobbar 50% men genomför inte många arbetsuppgifter. Finns på plats mer.
  • Milleman

Har någon av er haft auramigrän sedan tidigare som blivit värre under graviditet? Vad fick ni för hjälp?

Jag harnog fått bihåleinflammation också. Men får inte behålla några värktabletter i kroppen. Är helt slut. Överkörd av en traktor känns det som.

• Milleman

Var på ultraljud idag. Liten hade händer och ben som sprattlade och när hon tryckte ul-grejen mot magen kände jag sprattelrörelser.
    Detta behövde jag verkligen just nu :D

• Milleman
    Kawinna skrev 2015-09-15 21:08:02 följande:
    Men gud vad härligt! Häftigt att redan känna rörelser :) vilken v. Är det nu?

Drygt att du blivit sjuk också :/
    Idag är det 9+0 så jag känner ju inte rörelser i vanliga fall. Det var när hon tryckte den där ul-grejen långt ner i magen. Vår 4-åring var med och han var helt lyrisk! Han fick veta idag!
  • Milleman

Fantastiskt hur kroppen fungerar. Jag har ju haft ont i fogarna. De har varit bättre, men inte helt bra, när jag varit hemma. Men nu de senaste dagarna när jag haft fruktansvärd huvudvärk och spytt upp varenda tesked vatten så har inte fogarna känts av alls.
    Men idag, när min huvudvärk ÄNTLIGEN klingat av, då gör det ont i fogarna igen :P
    Fast nu när jag har fått lite perspektiv på det så är jag nöjd när det "bara" är fogarna. Då kan jag vila och anpassa mitt liv. Men sprängande huvudvärk och illamående är inte lätt att leva med.

Tänk vad mycket tankar som pågår i vår 4-årings huvud nu. Han har pratat om bebisen på dagis idag :D

• Milleman
    corran skrev 2015-10-10 22:50:17 följande:

Här är det 10 dagar kvar till bf, nära nu! :)

Oj. Känns som tiden gått snabbt. Men det tycker säkert inte du ;)
    Jag är redan i v 13. Känns overkligt.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-11 14:16:32 följande:
    Det känns som att det gått fort för dig också! Har ni börjat berätta för folk än? :)
    Ja alla vet :) jag blev ju sjukskriven redan i v 7 för foglossning och iom att jag fick berätta på jobb berättade vi gör de närmsta.
    Sen fick en efter en veta och i veckan la vi ut det på fb, insta och blogg så nu har nog ingen missat det ;)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)