• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Vi hade namn klart i v 8 typ haha!! Hade bara ett killnamn som vi var överens om så det fanns inga tvivel ;)

• Milleman
    saranen skrev 2014-09-19 08:46:20 följande:

Positivt på ÄL-test här idag Skrattande

Till sonen är det lite komiskt att vi hade namnet klart innan vi blev gravida! VAr en gång jag o min man satt i soffan och han kläckte ur sig, -" Melvin är ett fint namn". Sen hängde de namnet med oss i ett år innan vi blev gravida och han är idag en Melvin!!!!

Åh melvin står väldigt högt upp på vår lista inför nästa barn!
  • Milleman
    saranen skrev 2014-09-19 12:37:10 följande:
    Det tycker jag =) Ett himlarns fint namn! Sonen är själv om att heta det på sin förskola också! Jag har svårt o komma på namn annars jag...jobbar som förskollärare så har så mkt relationer till olika namn...
    Jag med så vet vad du menar.

Men vårt favoritflicknamn heter faktiskt en tjej på mitt jobb. Men det är fortfarande på topp hos mig ändå för det var det namn vi hade som tjejnamn vid förra graviditeten med och det var innan jag började jobba där.

Undrar vilka reaktioner det skulle bli om man gav sitt barn samma namn som ett barn på jobb :/
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-09-21 10:54:10 följande:
    Men vad jobbigt! Hoppas det betyder plus smile1.gif
    Tycker att jag borde känt av symptom då?
  • Milleman
    saranen skrev 2014-09-21 14:08:43 följande:
    Kan ju tycka att kollegor inte kan säga så mkt! Med tanke på hur mkt namn det är på en förskola så!!!!

Man väljer ju ett namn man själv gillar smile1.gif
    Jag tänker mest på hur föräldrarna i fråga reagerar.
  • Milleman
    saranen skrev 2014-09-21 19:47:04 följande:
    Dom ska inte lägga näsan i blöt vad du gör i ditt privatliv ju smile1.gif De borde isf bli smickrade av att du tycker om samma namn som de har på sitt barn!
    Jag jobbar på en så liten förskola så det känns som att alla har koll på mitt privatliv med :P men jag hoppas som du säger att de hellre blir smickrade än sura.
  • Milleman
    saranen skrev 2014-09-24 13:43:27 följande:

Hur har det gått milleman?

Här har molvärken från helvetet gjort entré i ryggen. Känns dick tidigt för att kunna verken pms eller grav-symp. Bim nästa fredag.

Jag vet ingenting haha! Har asont i magen vissa dagar.

Men jag börjar misstänka att min väldiga inre stress kan ha stört ut mensen. Har alldeles för mycket i huvudet just nu.
  • Milleman
    corran skrev 2014-09-24 19:01:27 följande:
    HAr du inte gjort något test? :)
    Jo den 18:e. Negativt.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)