-
Det är ju den lilla detaljen som kommer i vägen hela tiden..Aniiee skrev 2014-08-29 21:51:47 följande:Duktig du är! Jag borde också gå till gymmet, men jag hatar gym.
-
Jag skulle nog inte vilja knulla, käka pizza, svettas, duscha, knulla mer, få skavsår av etc osv med någon jag inte får själsligt utbyte av, så jag hade röstat på första där och fått det andra på köpet.HäckHäxan skrev 2014-08-30 00:17:35 följande:
Alltså vad väljer man närhet/ intimitet och sex, själsligt utbyte och värme eller väljer men sex, knulla, käka pizza, svettas, duscha, knulla mer, skavsår bla bla.
Fan jag vet inte ens vad jag har för behov eller vilket av dem jag vill få tillfredsställt för tillfället..
-
Fast jag tänker att man kan ha själslig kontakt med någon utan att vara kär i denne.. ..och som man dessutom då kan knulla med.
-
*kammar*Smecker skrev 2014-08-30 20:34:59 följande:
Aldrig. Går inte att slänga förföriskt med manen i hästsvans. Jag är hårfin, inte idiot.
-
I teorin, alltså.Smecker skrev 2014-08-30 22:33:45 följande:
-
Låg. *masserar in*Smecker skrev 2014-08-30 22:35:59 följande:Mandeloljan ligger i badrumsskåpet *påpekar*
-
Ja men exakt så. Slår man upp den i boken här så läser man genast i fotnot "*gäller bevisligen inte Smecker".Smecker skrev 2014-08-30 23:22:48 följande:Arbetshypotes? Vilken lättnad
-
Sådär, nu har jag sovit lite och kan processa information lite lättare..HäckHäxan skrev 2014-08-30 21:26:54 följande:Ja men absolut, håller med dig. Däremot så har jag gränser för vad jag delar med vem och ser ingen som helst mening med att låta någon jag bara har en sexuell relation med få någon full insikt i mig. Det är nämligen det jag anser vara intimitet. Men jag bollar helt enkelt inte mina mål, fasor, drömma och önskningar med en kk. Ser det som helt meningslöst. Sånt kan jag bolla med mina vänner om jag känner att jag har ett problem, tänker galet eller annat. Det är ju just därför jag tror jag kan bolla med han som är gift, för jag vet att det inte kommer bli känslomässigt alls från något håll. Män som är singlar OCH detta är en fördom absolut. Verkar ha väldigt svårt att förstå att man kan vara själslig utan att för den delen vara kär eller känslomässigt intresserad av dem alls. Min fördom baserar jag på mina egna erfarenheter helt enkelt och inget annat. Men i vilket fall efter att man stött på x antal män som så fint säger vad du än gör bli inte kär i mig, nej då ingen risk svarar jag ( för det är helt ärligt ingen risk för det ) och sen börjar de bli knasiga och de uppför sig precis som att man vore känslomässig fast man inte är det eller de uppför sig själv genom att vilja ställa mer krav, högre krav, ensamrätt osv. Där tar det slut, för där bryter jag det hela. Sån skit vill jag helt enkelt inte ha eller tänker ta. Man säger inte åt mig att ge fan i känslor och sen uppför sig som en tok själv. Varje gång har det senare kommit fram att dessa män fått känslor för mig. Varför de sen börjar uppföra sig märkligt på det vis jag skrivit kan de nog bara svara på själva om de kan det. Men jag klarar inte av svartsjuka tendenser, ägandebehov av mig och i samma andetag ett krav på att det inga känslor skall finnas från min sida, att de inte vill bli jagade, få krav på sig själva osv. I min värld blir det dubbelmoral. Det är helt okej för mig att vara kk utan krav på mer än att man ses när man kan och vill och lyckas få ihop det. Jag jagar ingen och jag tänker inte messa ihjäl någon heller. Jag hör av mig när jag kan eller vill ses, kan inte den andra så kan den inte, så enkelt är det i min värld.
Det kanske är fel metod, man kanske skall jaga män och bekräfta dem på det viset eller nått, fan vet hur män funkar haha. Nej jag vet allt att ni män inte heller är likadana, alla är individer oavsett kön.
Jag blir ju sällan kär alls :-/ Hade gärna blivit det då jag tycker det är en absolut mysig känsla och underbart att känna sig förälskad. Det är inte ens viktigt att det besvaras, jag gillar känslan ändå och kan njuta av den iaf. Skulle jag tycka att det är svårt att umgås med någon som jag är förälskad i och som inte känner samma så hade jag inte umgåtts med personen. Ingen annan kan eller skall behöva ta ansvar för mina känslor. Är jag knäpp här eller??
Mina murar är så höga och hårda och jag vet om det. Ibland stör det mig och ibland tycker jag det är absolut bra att de är det. Men jag tänker bara inte riva dom eller banka hål i dom ytan vettigt skäl eller mål. De har sin funktion och vikt för mig. I mitt störda huvud tänker jag att kan en man inte skrapa på den där ytan och dra någon slutsats eller analysera det så är det inte rätt man för mig. Jag kan inte dela mitt liv med någon som inte kan ställa mig mot väggen ibland eller ställa krav, kräva svar osv. Det går inte, för hur knäppt de än låter så ger de egenskaperna mig trygghet och trygghet bygger tillit för min del. Jag har slagits så hårt för att komma dit jag är idag med mig själv, för att bli den människa jag är, för att jobba på den jag vill vara, på att utvecklas och gå framåt, på att orka stå, slåss för mig själv istället för att lägga mig ner och självdö så har jag slagits för mig själv, min existens, min rätt till olika för andra helt normala saker.
Jag vet att många andra också krigat och att få människors liv är en dans på rosor, det är jag helt medveten om och det finns mängder med människor som har haft ett hårdare liv än mitt, det gör inte mina upplevelser mindre värda eller viktiga, på samma sätt som jag inte anser att andras är det heller.
Jag tycker om mig, i det stora hela så tycker jag om mig själv och tycker att jag har ett värde för mig själv och för andra. Någon enkel människa kommer jag väl aldrig bli, men jag är inte så jäkla komplicerad heller, jag ljuger inte för mig själv och inte för någon annan heller. Ställer man rätt fråga så får man absolut ett ärligt svar på den. Noter rätt fråga, fel frågor kan jag slingra mig ifrån till fan löser av mig
Det är nog fan inte bra för mig att känna mig krasslig, jag tänker för mycket. Blir för seriös och allvarlig hahaha. Jävla knäppo e jag. Måste fixa nått ätbart tror jag.
Jag tänker lite att om man spontant absolut inte vill dela med sig till en person så bör man inte göra det heller. Det är bara det att jag personligen inte ens vill ta i en person som jag inte vill det med, såvida det inte handlar om en oerhört gynnsam situation då.. Sen är mitt inre så som jag känner till det och kan berätta om inte sådär väldigt kontroversiellt för mig och jag upplever inte någon intimitet bara för att jag "öppnar mig" för honom. Det handlar inledningsvis mest om att lära känna honom och ha en relation på meta-meta-nivå, och att vi har ett utbyte där. Det är liksom grundförutsättningen för att jag ens ska orka ha en relation (introvert ) och på detta byggs det vidare till alla möjliga trevligheter. Men det är inte nödvändigt att det går så långt, finns absolut ingen anledning att dra det till längre än vänskap. Man måste inte knulla eller inleda kärleksrelation med alla vars sällskap man står ut med..
Jag misstänker att det är annorlunda för personer som gillar sällskap i största allmänhet och tycker att kallprat eller ytlig och oändlig jargong är givande. (Därmed inte sagt att de föredrar detta framför en djupare relation, bara det att de får energi av dessa och tycker att de tillför något i livet)
SÅ tänkte jag. Men och andra sidan har jag inte direkt försökt eller ha en KK att bara knulla och käka pizza med, det har aldrig lockat. Kanske missat något.. Och jag tror absolut att det kan bli ganska krångligt att fortsätta ha ett känslomässigt avstånd till en KK om man börjar gräva i honom, att skrapa på någons mur är inte alltid lyckat. Precis som du säger själv där så fyller den ju en funktion för dig, och det kan ju vara likadant för honom.
Så alltså tänker jag att du säkert tänker helt rätt för egen där men att vi helt enkelt är olika. -
Aniiee skrev 2014-09-01 21:11:23 följande:
Om man gör en julkokbok....... vad ska man du ha med för kategorier? För nu tänker jag göra en!
*me might be crazy*
Yay!
Tänker du också på julen? Mitt bidrag på kategorier är:
Mat. Dessert. Godis. Pyssel. (som måste bakas, t ex om det är av lera) Sanslöst nytänkande va?
-
Ja, och drycker!Fjäril Vingad skrev 2014-09-01 21:13:13 följande:Drycker (olika varianter av mumma tex), efterrätter, kanske lite rätter från andra länder (tänker på finska "lådor" tex)...