Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Gick ut ur ett 3 årigt förhållande nyss. mitt x som jag trodde även var min vän satt på krogen och snackade skit om min kuk hon sa att min är för kort och för smal för att få henne att komma! Den är 17*13 hon har alltså fejkat under 3 långa år %&&%##% det värsta är att hon nämde mina mått och en tjej som jobbar på samma ställe som mig var med i diskutionen "det var av henne jag fick infon" vet inte vad jag vill med detta mess kanske bara tala om att kvinnor är fan onda
Hej!
Jag läser innantill från boken jag sedan några timmar håller i min hand, citat:
"När affektiva tillstånd saknar påtagliga objekt kan den information de ger, felaktigt tillskrivas något ersättningsobjekt, och sådana affektiva tillstånd som har påtagliga objekt kan begränsa personens uppmärksamhetsvidd alltför mycket."
Om jag bläddrar några sidor får jag även bekräftat att det finns studier som visar på att vi är mindre benägna att stanna upp och hämta mer information innan vi drar en slutsats, när vi är arga eller glada. Bäst är lite lätt nedstämd, då är vi inte lika benägna att generalisera.
Boken heter "Emotioner och övertygelser - hur känslor påverkar våra tankar" och jag hittade den med lätthet genom sökning på adlibris.com.
Med det sagt tycker jag du ska sörja att din flickvän inte helt var den du trodde och sen släppa det, inse att det troligtvis är ömsesidigt och släppa allt utom det du har lärt dig och kommer få nytta av i livet och relationer, att din s k vän har lite otur när hon tänker och att du gör dig själv och världen en rejäl otjänst om du börjar generalisera vilt om kvinnligheten utifrån din upplevelse. Brunhilde hjälper dig att bena ut några av de obehagliga delarna du berättar om och mitt råd är att du kopplar ihop känslan du känner för respektive del och släpper det sen, istället för att mixa ihop allt till en obehaglig sörja och dras med det hela livet.
Jag beklagar helvetet du troligtvis går igenom och önskar dig välgång så snart som möjligt.