• Schna

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Anonym (man män ändå inte) skrev 2014-07-23 13:50:04 följande:

Gick ut ur ett 3 årigt förhållande nyss. mitt x som jag trodde även var min vän satt på krogen och snackade skit om min kuk hon sa att min är för kort och för smal för att få henne att komma! Den är 17*13 hon har alltså fejkat under 3 långa år %&&%##% det värsta är att hon nämde mina mått och en tjej som jobbar på samma ställe som mig var med i diskutionen "det var av henne jag fick infon" vet inte vad jag vill med detta mess kanske bara tala om att kvinnor är fan onda

Hej!

Jag läser innantill från boken jag sedan några timmar håller i min hand, citat:

"När affektiva tillstånd saknar påtagliga objekt kan den information de ger, felaktigt tillskrivas något ersättningsobjekt, och sådana affektiva tillstånd som har påtagliga objekt kan begränsa personens uppmärksamhetsvidd alltför mycket."

Om jag bläddrar några sidor får jag även bekräftat att det finns studier som visar på att vi är mindre benägna att stanna upp och hämta mer information innan vi drar en slutsats, när vi är arga eller glada. Bäst är lite lätt nedstämd, då är vi inte lika benägna att generalisera.

Boken heter "Emotioner och övertygelser - hur känslor påverkar våra tankar" och jag hittade den med lätthet genom sökning på adlibris.com.

Med det sagt tycker jag du ska sörja att din flickvän inte helt var den du trodde och sen släppa det, inse att det troligtvis är ömsesidigt och släppa allt utom det du har lärt dig och kommer få nytta av i livet och relationer, att din s k vän har lite otur när hon tänker och att du gör dig själv och världen en rejäl otjänst om du börjar generalisera vilt om kvinnligheten utifrån din upplevelse. Brunhilde hjälper dig att bena ut några av de obehagliga delarna du berättar om och mitt råd är att du kopplar ihop känslan du känner för respektive del och släpper det sen, istället för att mixa ihop allt till en obehaglig sörja och dras med det hela livet.

Jag beklagar helvetet du troligtvis går igenom och önskar dig välgång så snart som möjligt.

It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Anonym (man män ändå inte) skrev 2014-07-23 15:19:39 följande:
    Ja man blir lätt bitter och tänker inte riktigt klart när en person som man anförtrott allt åt, kastar skit på en bara för att man tillsammans insett att man inte ska vara ett par. och när jag tänker på vad mina kompisars x säger om dom blir man fundersam över det kvinnliga släktet dvs. trodde att om man skiljs som vänner borde man fortfaranda vara det! men antagligen snackar även vänner skit inte bara dom som hatar sina x men tack för tankeställaren
    Jag förstår bitterheten och kan verkligen relatera till den, men samtidigt verkar fördomar inte så ofta gynna en i livet om man ser till helheten. Du kanske får kontakt med några fler kvinnor genom den självsäkra approach som ibland kan framträda när man tydligt tagit ställning för något, men du kommer även skrämma bort The Good Ones med din ignoranta attityd och det utan att du ens märker det. Om vi ponerar att du lägger till med en sådan. Min poäng är att inställningen blir självuppfyllande.
  • Schna
    Knall skrev 2014-07-23 15:41:39 följande:
    Ouzo?
    Är det ungefär som narkos
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-07-24 01:00:02 följande:

Någon som har lust att ge en trasig själ en kram? Känner mig trasig idag.

Hoppas det känns bättre idag. Stor kram!
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-07-24 17:09:38 följande:

Ok, heldum fråga:

Om man gör ett exceldok. över maträtter, skriver i kcal, pris/port och källa, och har flikar efter det första och det sista, borde man ha flikar för det mittersta också?

Jamenherregud, JA. Ha det. Det skulle jag ha användning för i alla fall, särskilt sista tre veckorna före lön..
  • Schna
    lille Birger skrev 2014-07-24 18:09:13 följande:

Nu har jag plockat persilja från trädgården, men har ingen aning om vad jag ska göra med den.

Passar det att steka persiljan och ha till potatisen?

Jag brukar äta den som den är med, lite varje dag. Nyttigt.
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-07-24 18:28:24 följande:
    Lol, jag får väl hojta till när jag är klar =P Jag är snart klar....

Vad sägs om den här välkomsttexten?
    Hej!
    Det här är ett enkelt Exceldokument som innehåller enkla uppgifter om recepten i Rutiga kokboken, upplaga XXXXXXX. Tanken är att du enkelt ska kunna hitta ett recept efter 
    1) hur många kilokalorier det innehåller, 
    2) hur mycket alla ingredienser kostar att köpa, och 
    3) hur mycket själva receptet kostar att laga. 
    Kcal och receptpriset står utskrivna per portion eller per styck, beroende på vad om står i receptet. Ingrediensernas kostnad är tagna från olika internetaffärer mellan 23/7 20014 och XXXXX, och förhoppningsvis räknade riktigt högt, och är förmodligen billigare "på riktigt". Det står dig helt fritt att tweaka priserna om det behövs. Du är även helt fri att dela detta dokument till vem du vill.
    Ha roligt i köket
    MVH Aniiee
    Kör på den! Och ja, hojta gärna till Drömmer
  • Schna

Jag har dreglat ner mitt tangentbord här. Förstår icke var denna hunger kommer från!

• Schna
    Monte skrev 2014-07-24 20:25:11 följande:
    Jag MED.

Tänker bara på sån där inbakad oxfilé med sådana där morötter de skriver om nu. Sånt som man ser i Hell's kitchen.

*saliv*
    Men gud.
  • Schna
    Knall skrev 2014-07-24 23:03:05 följande:
    Aniiee kan nog svara på detta bäst själv, men jag skulle tro att hon skiter i FL-intriger och vems fötter hon ska stå på...
    Det är ungefär det intryck jag fått av Aniiee med faktiskt.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!