• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Anonym (Signe) skrev 2015-01-15 20:08:46 följande:
    Dagens fråga: Vill jag bli gruppchef? Lilla jag? Chefen sa bland annat att folk stramar upp sig när jag kommer in i ett sammanhang. Sammanhang? Är det nån ny managementfloskel? Skulle gladeligen tacka ja om jag fått frågan därför att jag är inspirerande (gammal managementfloskel) och för att folk har förtroende för mig. Jag vet att mina kollegor har förtroende för mig, precis som jag har för dem, så att nu sitter jag här och vet varken ut eller in. Vill inte bli chef för att folk stramar upp sig. Det finns ingen som behöver strama upp sig på mitt jobb! Vet inte vad chefen fått det ifrån! Ska inte sticka under stol med att det är ett ganska angenämt problem att trilskas med, men jag är mer illa till mods och nervös än uppåt och glad. På måndag måste jag lämna besked. Jobbet innebär personalansvar för 11 pers, budget, planering och delegering. Jag kommer inte att hinna jobba så mycket med projekt som jag tycker är så jäkla kul. Kommer inte att kunna sova för alla tankar som far omkring i skallen. Mammaaaaaaaa!!!
    Du hade nog inte fått frågan om chefen inte såg att dina kollegor hade förtroende för dig och finner dig inspirerande.
    Om du tackar nej, kommer du då att gräma dig över ditt beslut om det kommer en annan person som gruppchef?
    Om du tackar ja, kommer du sörja över att du inte hinner med projektet?

• Brunhilde
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2015-01-15 22:53:40 följande:

Nej här är jag alltså inte med faktiskt... Om det är såhär man känner sig som lobotomerad så då är det nog så jag känner fast jag bara är trött...
    Det var helt enkelt en rak och ärlig respons på ditt inlägg. Eller påstår du att jag har fel?
  • Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-01-15 23:12:55 följande:
    Jag uttryckte mig kanske luddigt. Så här tänker jag: Det hade varit roligare om chefen sagt att han ville ha mig som gruppchef för att jag är inspirerande och inger förtroende. Men anledning till erbjudandet var att folk stramar upp sig när jag är med. Ska jag vara chef vill jag att folk ska vara avspända med mig för jag tror att man jobbar bättre då. Det hänger kvar i skallen det en kollega sa till mig för ett tag sedan också, det där med att folk känner sig obekväma med mig för att jag ser så sträng, sammanbiten och missnöjd ut. Jag måste ta ett snack till imorgon med chefen, känner jag. Det blir kanske jättekul och löneskillnaden blir rejäl, 5-siffrig skillnad!

Jag förstår att det hänger kvar. En annan sak är att det är svårt att gå från en i gruppen till att bli chef, finns alltid de som inte uppskattar det. Men å andra sidan är det en utmaning och personligen avstår jag aldrig en utmaning.
  • Brunhilde
    Schna skrev 2015-01-16 00:00:31 följande:
    Mitt råd som fattig student: TA DET Guld i mun. Du tror inte att du kan skapa (upprätthålla?) ett öppet arbetsklimat nu när du är medveten om vad de andra tycker och tänker? Om inte så finns det ganska mycket litteratur om hur man kan gå tillväga, som du skulle kunna göra ett intressant projekt av. Att en kollega blir chef blir sällan friktionsfritt men personligen tycker jag att det vore värt det.

Instämmer med Brunhilde med, om du inte vore inspirerande och förtroendeingivande hade du med all sannolikhet inte fått erbjudandet.
    Japp, lyssna på ugglan Signe!
  • Brunhilde
    taquine skrev 2015-01-16 08:09:55 följande:
    Älskar också elefanter smile1.gif
    En sådan sötnos...

Elefanter blir stora och läskiga.
  • Brunhilde
    ErnstHugo skrev 2015-01-16 12:32:26 följande:

De har så stora snablar?

Snabeldjur är konstiga.
  • Brunhilde
    Smecker skrev 2015-01-16 17:26:34 följande:

Homo-erotik på hög nivå.

Är det tyskt eller franskt?
  • Brunhilde
    taquine skrev 2015-01-16 17:33:40 följande:
    Tyskt får vi hoppas , gud så hett smile2.gif  
    Japp, det bästa, även om jag nu faktiskt uppskattar lite franskt då och då. Tyskt är så rustikt på något sätt Drömmer
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!