Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Anonym (Signe) skrev 2015-01-15 20:08:46 följande:
Dagens fråga: Vill jag bli gruppchef? Lilla jag? Chefen sa bland annat att folk stramar upp sig när jag kommer in i ett sammanhang. Sammanhang? Är det nån ny managementfloskel? Skulle gladeligen tacka ja om jag fått frågan därför att jag är inspirerande (gammal managementfloskel) och för att folk har förtroende för mig. Jag vet att mina kollegor har förtroende för mig, precis som jag har för dem, så att nu sitter jag här och vet varken ut eller in. Vill inte bli chef för att folk stramar upp sig. Det finns ingen som behöver strama upp sig på mitt jobb! Vet inte vad chefen fått det ifrån! Ska inte sticka under stol med att det är ett ganska angenämt problem att trilskas med, men jag är mer illa till mods och nervös än uppåt och glad. På måndag måste jag lämna besked. Jobbet innebär personalansvar för 11 pers, budget, planering och delegering. Jag kommer inte att hinna jobba så mycket med projekt som jag tycker är så jäkla kul. Kommer inte att kunna sova för alla tankar som far omkring i skallen. Mammaaaaaaaa!!!Om du tackar nej, kommer du då att gräma dig över ditt beslut om det kommer en annan person som gruppchef?
Om du tackar ja, kommer du sörja över att du inte hinner med projektet?