• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2015-01-17 03:31:42 följande:

Vi hittade Josefin katalogen från 73 någon gång på 1900-frös-ihjäl och väninnan har sparat den. Kunde inte låta bli att dela med mig. Vi har noggrant inventerat alla dess viktiga delar.

Meh. Josefssons!
  • Brunhilde
    taquine skrev 2015-01-17 03:40:37 följande:

Kalsongerna var inte att leka med då Den med giraffen är ju guld  

I know! Vi vred oss. Helt underbara och gillar även de med bläckfiskarna, vilken symbolik!
  • Brunhilde
    taquine skrev 2015-01-17 03:57:46 följande:

Ja verkligen,  

Letar frenetiskt efter mina lakan men hittar inga , måste väl i något dement ögonblick lagt dom någon helt annanstans , sa till avkomman han fick sova på ett påslakan och han undrade om han bodde i ett fångläger .. Snacka om att leva i skyddad verkstad 

Hm, jag kan inte känna annat än att jag gjort något fel. Tror jag ska ha en tvättlektion med min odåga, jag menar avkomma . Kände mig lite irriterad när avkomman frågade när jag bäddat rent senast. Nja, det rummet. Hm, vet inte riktigt...Är det mitt jobb???
  • Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-01-17 13:55:50 följande:
    Barndomsminnen! Kommer ihåg att jag tyckte de där postorderkatalogerna var så spännande. Min mamma har kvar klänningar som hon beställde på 1970-talet. De hänger i hennes källare och jag har tänkt att det vore välan fräckt att plocka fram dem. Överdelarna är skitfula men man kan ju klippa av dem och få ett par häftiga 70-talskjolar. Hon har även en skitsnygg skinnjacka från 1960-nånting som jag har haft ögonen på länge men hon använder den själv så den kan jag glömma. Det är kul att hon har sparat så mycket. Mycket är lump men det finns riktigt fina grejer också. En brun mockajacka med fransar till exempel, men den är hon så rädd om att man nästan inte får röra den. Min moster försökte sig på en modellkarriär i London på 70-talet. Det gick inget vidare, men hon kom hem med massor av kläder som också finns hos min mamma nu.
    En riktig textilskatt! Är mer inne på 40-50-tals kläder. De flesta kläder var extremt välsydda och tygerna var fantastiska.
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-01-17 21:27:26 följande:
    Extremt dum fråga: Hur stor är en pärlplatta?
    Beror på vilken storlek du köpte
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-01-17 21:43:58 följande:
    Ja, det är det nog.... yeah.... definitely.
    15x15 cm, iaf enligt Panduro Hobbys kit till photopearls.
  • Brunhilde
    Anonym (Kvitto hit och kvitto dit) skrev 2015-01-17 22:19:23 följande:
    3x20 min är en ishockeymatch, punkt.
    Det heter puck! Pucko.
  • Brunhilde
    Anonym (Kvitto hit och kvitto dit) skrev 2015-01-17 22:41:51 följande:
    Lakritspuck? Säljs den i kiosken vid Hovet?
    Det är en nyhet för mig i så fall. Visste inte att kungen sålde glass alls faktiskt.  Kan iofs förstå det då kassan verkar lite skral.
  • Brunhilde
    Anonym (Kvitto hit och kvitto dit) skrev 2015-01-17 22:53:18 följande:
    Kungen har stor pung, där måste det finnas slantar. Silvia blir glad när hon ser det stora kungliga pungen och frågar om kungen kan tömma pungen för hon är sugen på en rejäl princessbakelse på fiket.
    Kanske är det för att kungen måste punga ut hela tiden som kassan är skral. Han borde satsa på fårtestiklar. Det har visat sig ytterst lönsamt på Island. Vilket är lite som huvudstaden faktiskt.
  • Brunhilde
    Anonym (Kvitto hit och kvitto dit) skrev 2015-01-17 23:04:51 följande:
    Island? Där finns hästar, kungen kan inget om trav. Men Silvia travade iväg efter andra pungar som såg välfyllda ut och försökte få dem att tömma sig eftersom suget efter princessbakelsen tog höjd. Kungen blev höjdrädd och la sig på marken och bad Silvia om nåd. Silvia skrattade bara och sa -Koongen har du stor stång? -Stång stammade kungen. Flaggstång koongen sa Silvia. Kungen - Ne men vaniljstång kan jag smaksätta med.
    Vaniljstång, jag ser vart det barkar här. Ståndare och pistiller, ståndaktigast av alla är soldater. Ärtsoppa var länge sedan.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!