Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Köpte nya strumpor för ett tag sen med mönster på. Öppnade den nyss och blev förvånad mönstret är på undersidan av foten haha

Avkomman äter mat, hann inte mer än posta förra inlägget så var hon uppe.

• HäckHäxan

Ibland blir man ju lite sådär less på mänskligheten när man läser i trådar här inne.

Men idag känner jag fan att jag lever i lyx på riktigt. I mitt liv finns fantastiska människor, vackra, starka och kärleksfulla. Ibland har jag svårt att förstå hur jag ens kan förtjäna dem i min tillvaro alls, hur de står ut med mig och hur de kan älska mig går ibland ( läs ofta ) över mitt absolut ringa förstånd. Men jag inser att jag är lyckligt lottad på så många plan med dessa människor i just mitt liv. Kommer nog aldrig kunna ge tillbaka allt de ger och har gett till mig. De är så otroligt mycket större och bättre medmänniskor än jag är, kanske än jag någonsin kan bli alls. Jag inser det, jag vet det, förstår det och min tacksamhet svämmar över när jag tänker på det.

Hur fan fick jag sån jävla flax. Kanske var jag inte helt ond i mitt förra liv. Kanske är jag inte riktigt så hemsk och jobbig som jag själv tror. Oavsett skäl och anledningar så fyller vetskapen mig med kärlek till dem, till världen, till människor. Just idag är jag förbannat lycklig över att jag är jag alltså och för att andra älskar mig som jag är. Hjärta

Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-09-22 11:41:16 följande:
    Han kom, tog en kvart och sedan åkte han.. jag hann på toa precis innan nästa gubbe dök upp.. Så nu har jag haft larminstallatören här i 2,5 timme och kunde precis dra till toan igen... *Phu* smile2.gif

Hur har det gått för dig? Blivit någon tråd om det? smile9.gif
    "Hantverkarna vägrade gå! Var tvungen att kissa i rabatten! smile8.gif "

smile2.gif
    Åh Underbart trådstart juh
  • HäckHäxan
    hännrick skrev 2014-09-22 12:33:19 följande:

När jag efter att ha läst detta inlägg tog fram listan över senast uppdaterade trådar så hittade jag tråden "Men gå hem med dig!" som kändes väldigt passande i sammanhanget och gav mig dagens första riktigt skratt :D

Ja log jag med när jag öppnade den.

Samtidigt så inser jag min dubbelmoral. Jag förstår TS och samtidigt håller jag helt med i vad en skrev som svar i tråden om vilken för jävla bra vän som kompisen ändå är. Jobbigt läge.
  • HäckHäxan
    hännrick skrev 2014-09-22 12:50:17 följande:
    Tumme upp på det. Såna dagar ska man ta vara på och spara i något av hjärtats mörka hörn.

Jag kan bara tala för mig, men jag ser inget konstigt alls med att du är omtyckt. Visst, du  är den du är, komplett med egenheter och issues,  men att vara speciell är faktiskt ingen dålig egenskap, särskilt inte om man är en glädjespridare som du är.

(misströstan är för övrigt en fullkomligt rimlig känsla att fyllas av när man hela tiden påminns om att nästan alla människor är idioter)
    Ja det har du rätt i, man skall absolut spara undan dem, så kan man ta fram det och tänka på en dag när världen känns bajs

Tack för dina fina ord {#emotions_dlg.flower} Finns ju absolut en poäng i dina ord. Det är väl just det där, sättet man ser, mäter och dömer sig själv på i förhållande till hur andra gör det med en själv. En gammal god vän sa en gång att man borde skriva delar av varandra cv/ personliga brev när man söker jobb. För som vän ser man de bra egenskaperna bättre på något vis. Jag brukar alltid säga att jag har uselt tålamod, hon brukar alltid säga att jag har fel och att hon inte vet någon annan med ett tålamod som mitt, att hon konstant är imponerad av det och önskar att hon haft hälften av det. Vi har varit vänner sen 92-93 ( vi slogs och bråkade 92 och 93 blev vi vänner )  De orden förvånade mig alltid. Långt senare insåg jag att hon har rätt. Jag har tålamod med barn, med djur, ju mer skadade, skygga eller udda och speciella djuren är ju mer ger jag tillbaka, samma sak med barn och ungdomar. Klaffar med alla de som andra dömer ut, djur som barn, med vuxna också. Däremot så har jag inget tålamod med vuxna idioter och det är ju efter den ribban jag dömde mig själv och ansåg att jag hade dåligt tålamod Min vän såg det och drog en helt annan slutsats än jag gjorde. På samma sätt så var hon den första som insåg att jag blir "arg" långt innan jag är nära att bli arg på riktigt. Hon knäckte det rätt fort och hon har i alla år spelat med och aldrig blottat den sidan av mig. Om hon någon gång hör mig höja rösten till mitt barn, förklara att något har en konsekvens osv så kan jag se henne le i ögonen, för hon vet att jag inte ens är nära att vara arg, att det krävs så otroligt mycket mer för att rubba mitt humör på riktigt.

Jag hatar att bli arg, jag blir rädd för mig själv på riktigt när jag blir arg. Det är aldrig värt att låta det gå så långt inom mig. Så i den mån jag kan så styr jag det genom att verka irriterad, arg långt innan jag känner att det egentligen är på väg att rämna. 

Idag har jag sämre tålamod än förr, efter jag gick i vägen, så tål jag inte stress på samma sätt och det kan slå ut systemet lite då för min del. Mig själv har jag ju minst tålamod med, men det tror jag generellt att de flesta har med sig själv, inbillar jag mig i vart fall haha

Sista meningen i ditt inlägg är bara så sann. Tur man får dagar av kärlek inom en som man kan uppfyllas av också.
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-09-22 12:57:13 följande:
    Av det jag sett och läst av dig så är du en fantastisk människa och dina vänner är lyckosamma som har dig i sina liv! smile6.gif
    Hjärta {#emotions_dlg.flower} Tack

Du är underbar, bara så du fan vet om det!
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-09-22 12:59:46 följande:
    Det här är FL.. (O)Möjligheternas förlovade land... smile2.gif
    Omöjligheternas förlorade land.....

Drömmer
  • HäckHäxan
    Brunhilde skrev 2014-09-22 13:12:37 följande:
    Vad underbart!

Och vilken fin komplimang!

Håller med du!!

Tack, jag blir nästan lite milt tårögd här ju.

Tack allihop, för era absolut fina ord, de värmer min själ! Hjärta
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-09-22 13:45:37 följande:
    På mina bra dagar! smile6.gifsmile5.gif

+1! smile2.gif
    Hehe de dåliga räknas inte, det blir lite som 1 plus 1 lika med NOLL!
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-09-22 14:39:38 följande:
    Jaaaahaa...... ja... nej... jo kanske.... eller......

Jo. Jag tror jag lever.
    Tro är hopp!
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!