• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2015-01-07 19:42:58 följande:
    Imorgon är det matdag Huvudrätt blir fillet mignon, rödvinssås och potatisrulltårta med kantarell- och västerbottensost-fyllning.
    Mums!
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

Yeah, i don't get it =P You're wierd!

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-07 21:22:06 följande:
    and you're not?
    Nah, I'm just a crazy brand of special. Or... wait... the other way round... or... eh...
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-07 21:24:54 följande:

Hade jag inte haft förbud mot att luta mig framåt skulle jag dunka huvudet i tangentbordet! (nej, det har liksom inte samma effekt om man gör det baklänges).

Läser i Thai-tråden och förvånas över att så många kloka människor samlats där.Kräks

Thai-tråd?
  • Aniiee
    ulfsas skrev 2015-01-07 21:32:09 följande:
    String, eller?Skäms
    =P
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-07 21:46:53 följande:
    Gubbar som anser att det är värt sina 1000baht för att få doppa och inte förstår att andra kan tycka att det är att utnyttja människors situation. Alla eventuella betänkligheter mot tjänsteförsäljningen räknas som argument för någon sorts konspiration av kvinnosakskämpar som tänker ta makten. För det är ju helt logiskt.

Vem har valt att födas in i fattigdom?
    Jo, jag hittade den jag med. 

Önskade mig en slägga......

Jag är inte emot prostitution per se, men jag är definitivt emot att utnyttja folk....
  • Aniiee
    ulfsas skrev 2015-01-07 22:02:13 följande:
    Är inte det lite svårt att skilja på där.

Intressant är att Amnesty resonerar kring att legalisera prostitution och jag tror inte då att de vill kriminalisera kunderna som i Sverige. Isf så skulle utnyttjandet i dessa fall bli helt OK. Undrar om det förslaget går igenom.
    Skillnaden har du här:
    Brunhilde skrev 2015-01-07 21:58:20 följande:
    Samma här, men människohandel är aldrig försvarbart oavsett i vilken form den kommer.
    Väldigt bra uttryckt, faktiskt, som min basståndpunkt.

Skillnaden, om jag ska vidareutveckla, är ju varför man säljer sexuella tjänster. Tjejerna på turistorterna i Thailand (och andra länder i asien och afrika) har inte så mycket till val om de ska tjäna pengar överhuvudtaget. Ofta handlar det om "sälj sex eller svält (och ofta få stryk)". Massor av flickor, kvinnor och småpojkar tvingas in i sexhandeln av vuxna eller av omständigheter. Det är fel. De har i princip aldrig något som helst skydd från samhällets sida och ingenstans att vända sig om de vill ta sig ut ur livet de har. 

I många västländer sker merparten av prostitutionen (om vi bortser från traffickingen, för tillfället i alla fall) på helt frivillig basis, och jag menar HELT frivillig basis. Prostitution i väst brukar delas in i tre delar: Frivillig, delvis frivillig och påtvingad. Trafficking och liknande hamnar, naturligtvis, under det sistnämnda. Delvis frivillig prostitution handlar om människor som säljer sex för att de till exempel hamnat i ekonomisk kris eller finansierar ett lättare missbruk (tänk trådarna som dyker upp här på FL ibland "jag horar för att betala hyran"), såna som skulle kunna få hjälp av samhället men som hellre horar än går till soc, till exempel.

Helt frivillig prostitution  ÄR vanligt i väst, vad folk än försöker smälla i folk (det är ofta feminister med "stackars horor"-mentaliteten som försöker göra det gällande att prostitution inte kan vara frivilligt). Personer som sysslar med att sälja sex på sin fritid, eller på heltid för att de trivs med det. Och det går ju att göra i väst. Och det är jag helt ok med. Jag till och med stöttar människor som gör det, på rätt sätt, då. Alla ska inte sälja sex för att det är "coolt" eller "snabba pengar" eller något. Alla som säljer sex ska kunna ha nätverket för att må bra i sitt yrke, precis som alla andra i alla andra yrken. De som vill sluta ska få hjälpen de behöver. Det ska  inte vara så inihelvete stigmatiserat att sälja sex. Och inte heller att köpa sex.

Excuse the rant. Jag är väl för djupt insyltad, med min egna historia, en bror som sålt och två bröder som jobbar i hjälp-änden.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-07 22:47:29 följande:
    Fast en hel del i väst säljer sex för att finansiera ett beroende och myten om "den lyckliga horan" är lika överdrivet det som "stackars horan". Den lyckliga horan är nog mest ett påfund av torskar och sexindustrin själva för att berättiga dess existens. Jag är extremt ambivalent i den här frågan. Finns det ett val och om det aktiva valet är att prostituera sig, fine och jag anser att det finns vissa grupper som faktiskt borde få recept på sexköp. Allt detta och jag föraktar samtidigt all handel med människor och oavsett form så är det en transaktion som innehåller människor.
    Absolut så är det ungefär 50/50. Grejen är väl att jag vill hjälpa alla grupperna med vad de behöver, inte, som så många andra, förneka att en av grupperna finns. 

Om helt frivilligt sexsäljande är dåligt, så är elektriker också dåligt. Och byggarbetare och sjuksystrar.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-01-07 23:03:16 följande:
    Det är bara så otroligt svårt att lita på referenser och cv när det gäller sexindustrin.
    Tungan ute
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!