-
Ja, jag får lite lite på youtube.Knall skrev 2015-01-01 21:26:11 följande:Gört!
-
Det kanske blir bättre med lite tigerkaka?Brunhilde skrev 2015-01-02 18:14:39 följande:
Oerhört uttråkad. Ligger nedbäddad med feber och har en koncentrationsförmåga i klass med en treåring.
*går ut till köket och räddar tigerkakan* -
Radiokaka? Är det inte typ ischoklad med kex? Dvs fett med fett och fett till och några torra kex?Brunhilde skrev 2015-01-02 18:55:27 följande:Jag vill ha radiokaka och hallongrottor!
Hallongrottor blir det inga, smöret är slut. Men jag såg att Mathem hade extrapris på Smör. 1 kr/st. Max 25 st per hushåll. Man skulle ju passa på att köpa 14 kg smör för 24 spänn..... -
Jag tycker både radiokaka och hallongrottor är överskattade.... Men om man är så fräck att man fyller grottorna med något annat än hallon.... Genast roligare. Radiokakan är dock kanppast räddbar.... =/Brunhilde skrev 2015-01-02 19:28:43 följande:Jag har inte ätit radiokaka sedan jag var liten och då tyckte jag att det var fantastiskt. Radiokaka skuren i tunna skivor. Hade säkert varit ganska äckligt om jag åt det nu. Hallongrottor har jag alltid tyckt var menlösa, tråkiga kakor jag helst undvek, men nu blev jag bjuden på fantastiska hallongrottor med en förförisk smak av kola. Ska försöka klämma ur dem hemligheten med dessa små underverk.
Brukar du handla på Mathem?
Det händer att jag handlar på mathem, ja. Men framför allt använder jag mathem till att beräkna priser på recept/inköpslistor. Y? -
Kolla om Coop online kör ut till dig. Tror de är mer spridda. De är ju coop, liksom....Schna skrev 2015-01-02 20:51:52 följande:Såg det Synd, jag hade blivit stammis. Likaså drive in-butiker. VARFÖRFINNSINTEDET? Gud, så korkat.
/Småbarnsförälder -
På stenåldern kunde man skriva oxå i MSN, så rättade den automatiskt. oxo är egentligen internet"slang" för "puss och kram" (en del skiver xoxo)Brunhilde skrev 2015-01-02 23:31:34 följande:
Hittade en liten ovanlig stavning eller är det kanske bara vanlig FLska, lite som "urs". Det stavas tydligen oxo, jag som alltid trott att det skulle vara också.
-
Just därför filmer blir nominerade till massa priser.... för att de är konstiga.Brunhilde skrev 2015-01-03 15:13:28 följande:
Såg precis "Under the skin" den var bara konstig och inte konstig på ett bra sätt. Ja, jag vet att den varit nominerad till gud vet hur många priser...
-
Om man river av sig hud på tummen, och sedan tre dagar senare har ont i tumgreppet, borde man uppsöka en läkare då?
In other news: Jag tänker härmed gå och lägga mig i sängen, spela Hay Day och Final fantasy och se dåliga filmer.
-
Trots att jag är lite av en filmnörd har jag NOLL koll på skådisar (ok, har koll på vilka en del är, men deras liv intresserar mig inte det minsta)Anonym (Signe) skrev 2015-01-04 14:26:02 följande:
Film. Jag är en urusel filmtittare och jag noll-koll på allt nytt som kommer ut. Det är så illa att jag inte ens har en susning om superkända skådisar. Jag känner igen namnen men jag måste bildgoogla storheter som till exempel Tom Cruise och Brad Pitt för att komma ihåg hur de ser ut och få veta vem som är vem. Men jag har några favoritfilmer ändå. De flesta är ganska gamla och nu tänker jag, utan inbördes rangordning, räkna upp dem: Educating Rita (1983), The Reader (2008), Frozen River (2008), The Hours (2002), Fargo (1996), O Brother, Where Art Thou (2000), The Pianist (2002) och Frances (1982).
Om du vill skaffa dig lite koll på vad som går upp på bio (och vad som HAR gått upp på bio sen 1985) så kan du följa mig på Letterboxd om du vill. Skapa konto är gratis och göra listor är också gratis. -
Trots att jag är lite av en filmnörd har jag NOLL koll på skådisar (ok, har koll på vilka en del är, men deras liv intresserar mig inte det minsta)Anonym (Signe) skrev 2015-01-04 14:26:02 följande:
Film. Jag är en urusel filmtittare och jag noll-koll på allt nytt som kommer ut. Det är så illa att jag inte ens har en susning om superkända skådisar. Jag känner igen namnen men jag måste bildgoogla storheter som till exempel Tom Cruise och Brad Pitt för att komma ihåg hur de ser ut och få veta vem som är vem. Men jag har några favoritfilmer ändå. De flesta är ganska gamla och nu tänker jag, utan inbördes rangordning, räkna upp dem: Educating Rita (1983), The Reader (2008), Frozen River (2008), The Hours (2002), Fargo (1996), O Brother, Where Art Thou (2000), The Pianist (2002) och Frances (1982).
Om du vill skaffa dig lite koll på vad som går upp på bio (och vad som HAR gått upp på bio sen 1985) så kan du följa mig på Letterboxd om du vill. Skapa konto är gratis och göra listor är också gratis.