• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-12-29 12:31:33 följande:

Ibland blir jag positivt överraskad när jag läser här på FL. Det är en tråd där en person varit deprimerad en längre tid och behövde råd för hur hon skulle få ordning på sitt hus igen. Flera riktigt bra steg för steg råd och folk som tom erbjudit sig att hjälpa henne irl. Det gör att jag får lite hopp om mänskligheten och jag blir tom lite rörd.

Jag har också tittat in i den tråden ett par gånger. Jag blir också glad av alla kloka, även om det finns ett och annat stolpskott i den tråden också.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

Har sån konstig huvudvärk. Över höger öga och i ett band upp ovanför höger öra back till nacken och ner i höger axel, plus att det gör ont i vänsterörats "gänga", mer i örat än i käken.

Vad tror ni, hjärnkirurgi direkt eller?

Jag är lite kär i den här låten av någon anledning:

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-29 15:12:44 följande:
    Tyvärr är nog den enda utvägen amputation.
    Får gå med huvudet under armen resten av livet.
  • Aniiee

Nu har jag en hund i badrummet lyssnande på julmusik, en hund i sängen, sovandes, och en hund i knät, som uppenbarligen också vill skiva lite på FL, då hon lägger nosen på tangentbordet hela tiden =P

Var hund nr 4 är vet jag inte på rak arm, men antagligen är hon hos sin husse....

• Aniiee
    Knall skrev 2014-12-29 17:13:10 följande:

Jag roar mig hejvilt.. farbror doktorn sa "bronkit" så här sitter jag med tabletter och en sådan där sak man inhalerar i.. inhalator kanske det heter, ja..

Lillflickan och hennes kompis kör världens övertalningskampanj för att få ut mannen i snön.. De är riktigt roliga..

Någon som kan ge tips på enkel nyårsmat?

Blir inget storfirande för mig inte....

Randig pizza. Fixas enkelt med pizzakit från kyldisken + 4-6 olika fyllningar.
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-12-29 17:35:51 följande:
    Nja.. får se.. Funderar på någon mousse eller fromage till efterrätt.. eller kladdkaka.. glass.. paj.. nu är jag hungrig....
    Clementinmousse med chokladsås.....
  • Aniiee
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-29 19:28:50 följande:
    Stackars jycken i badrummet. Är det raketjävlarna? Janne hälsar så mycket. Nu ska vi gå ut om en stund. Janne har vant sig vid min kallt-som-fan-outfit (ryssmössa, farfars militärpäls som når till fotknölarna och ihjältrampade marsvin på fötterna, after ski-boots alltså, och så illröda vantar till det) så han ryggar inte tillbaka när han ser mig längre. Kaninen och vanten får stanna hemma. Jag vill promenera lika länge som i morse och det vore ju skoj om Janne inte får för sig att 300 meter är fullt tillräckligt.
    Jo, det är ju sånna där ohängda ungar som inte vet om att smällare är förbjudna i lag (det kastas kinapuffar i kvarteret. Och de är INTE gjorda av choklad....)
  • Aniiee

If all you ask of today 
    Is to still be alive tomorrow
    All you will ever be is alive
    You will never LIVE

• Aniiee
    Knall skrev 2014-12-30 11:40:09 följande:

Är det misshandel att raka av håret på ett tovigt barn??

Jag förstår inte.. det är inte EN tova, det är hundratals intrasslade SOM en!

Efter x antal ilskna utbrott med tårar så fick jag ge upp, sätta upp hennes hår, så gott det gick, så hon fick ge sig ut och leka.

Blir till att duscha lilla fröken sedan, reda ut hennes hår med borste, hårolja, balsamspray och 159 ave Maria.... *suck*

Nej, det är inte misshandel. 

Men skippa borsten, oljan, sprejen och bönerna. Blött hår, Balsam (sånt som man har när man duschar, helst typ Barnängeln, eller den där gula som luktar honung som jag aldrig kommer på vad den heter), och en grövre kam räcker långt och gör mindre ont. Kamma när håret är blött och har balsam i. Skippa schampoot, tvätta ur med balsam istället, lotsas att det är schampoo. Har ungen lika tjockt hår som jag så räkna med att det kommer gå åt en hel flaska.

SEN kan du borsta med (tät!) borste och om hon har långt hår, fläta.

MVH
    En som alltid haft hopplöst trassligt hår, och dessutom är och alltid varit håröm.
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-12-30 12:30:51 följande:
    Ska testa.. hon har ärvt sitt hår efter sin far.. självfallet, lockigt och tjockt... håröm så det skriker om det...

Har pratat med hennes mamma och vi är inne på att klippa hennes hår i page.. Flickan är inte intresserad av att ta hand om sitt hår så då måste vi hitta ett sätt som fungerar...

Jag var likadan som liten.. Hade hår ner till rumpan.. mamma fick nog och klippte mitt hår superkort.. tror att i bägge tyckte att det var skönt..
    Fjäril Vingad skrev 2014-12-30 11:51:59 följande:

Min lillfis har tovigt också... Tangle teasern är toppen dock! <3

Numera får hon sova i fläta, annars skulle jag behöva klippa av henne håret.

Ja, den är bra så länge det inte går för långt med tovorna!

Ska se till att fläta hennes hår efter duschen sedan... *bävar*
    Hahaha, hon låter EXAKT som mig. Allt det där var sant om mig när jag var 8. När jag var 9 fick jag en trevlig, lättskött page, efter att ha haft hår till rumpan. Mamma tröttnade på att reda ut håret på en unge som bara skriker som en stucken gris. Sen fick håret växa igen och när det var så långt att det blev jobbigt igen då var frågan "Vill du sköta om håret eller ska vi klippa det igen?" Gissa vad jag, som hatat mitt hår så länge jag mindes tills jag fick det kort, ville den första gången....
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!