Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Marcink: Måste bara förvarna om att min kompis sedan fick frågan av sin dotter i affären bland massa folk: mamma, när jag skulle bli till och det kom sånt där klet från pappa i dig.....
    Min kompis tyckte att det var sådär kul. Står något om det i boken också, väldigt fint förklarat där men det lät inte lika bra i en sexårings mun och taget ur sitt sammanhang

• bubele

Nyb: Precis. Men eftersom hon inte vet att jag är magsjuk än och inte ringt i dag måste jag ju ringa och berätta så att hon kan överbeskydda mig lite resten av kvällen

• bubele

Marcink: Haha, hon är företagsam.Lilltjejen jag nämnde här ovan berättade för tanterna om sin elaka mamma som slog henne (elaka mamman var en fantasifigur som bodde i taket fast det visste ju inte tanterna. Min kompis tyckte inte att den grejen var så jättekul heller )

Nu har jag fått lite sympati från mamman så nu skall jag gå och handla lite förnödenheter

• bubele

marcink: vad tror du om jakten på nerladdare för att få till stånd en fällande dom så att man kan kolla ipnr etc på annat sätt? Om jag har fattat det rätt så är det riskfritt att ladda ner så länge de fällande domarna bara inneburit böter, eftersom man inte får göra husrannsakan (vilket det väl är jämförbart med att kolla ngns dator) för brott som inte ger fängelse? Men sen hörde jag att man fortfarande "jagar" nerladdare för att få till stånd en fängelsedom och på så sätt ha rätt att spåra fler. Innan jag vet vågar jag inte ladda ner någonting längre, tyvärr. Kan tänka mig att du har massa åsikter om det här men du får gärna hjälpa mig att reda ut hur det ser ut . Om du orkar.

• bubele

sådär...nu har jag ätit rostat bröd, ligger i soffan under en filt, kollar på scrubs och kastar gummiband till apporterande katt. Rätt skönt ändå trots magknipet

• bubele

Haha...nä, jag är faktiskt bättre på kycklingsoppa än vad hon är, konstigt nog. Men kommer gör hon inte, hon bor 18 mil härifrån. Däremot ringer hon nog en eller två gånger till ikväll

• bubele

tack marcink, du gjorde det lite klarare för mig. Är väl det jag funderat över, om man vågar ladda ner eller ej i nuläget.

• bubele

Hmm...är inte chabad ultraortodoxa? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Det är ju de som har hand om chanukkiatändningen på Götaplatsen i Gbg i a f, och då ser det så ut. Nu läggdags, laila tov

Svar på tråden Hey Jude!