Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

hmmm. ingen yoghurt heller (naturell alltså). Tror dock att bara banan och chokladsås skulle kunna funka i det här läget

Förresten en fråga: Hur många av er här som är judar är laktosintoleranta eller -överkänsliga? Jag är laktosöverkänslig (tål lite grann i mat om mjölken varit kokt, tål yoghurt men inte fil, lite keso etc) och min läkare sa att uppemot 90 procent av den judiska befolkningen är laktosöverkänslig eller -intolerant.

• bubele

God kväll.. i dag är jag på dåligt humör. Har varit på hudmottagningen i dag eftersom jag har haft problem med utslag i händerna och fått reda på att det är eksem av nickelallergi. Jättekul. Både min jobbmobil och den privata är i metall. Dessutom köpte jag min privata för tre månader sen för 2000 kr. Blä. Så nu sitter jag vid datorn i bomullsvantar eftersom musplattan också är av metall. Jättekul igen. Det enda jag kan glädja mig åt är att om jag bara har en vante på mig så kan jag leka att jag är Michael Jackson *tråkfajga*

• bubele

Mayasmama:
    Vilken fin bild!
    Vet ni förresten att bebisen är en pojke? Annars tycker jag att Tovah kan vara ett fint flicknamn, funkar alldeles utmärkt på båda språken även om man i svenskan inte brukar ha ett h på slutet. Dessutom har det ju fin betydelse på hebreiska

• bubele

Monsa
    nu har jag fått lite hopp igen. Har kollat mobilerna och de är ju i hårdplast, så det är i så fall om färgen på dem fäller ut nickel på nåt sätt (silverfärg). Skall köpa test som finns på apoteket och stryka på. Hoppas hoppas.... Hade varit en sur utgift just nu att köpa en ny mobil .

Trevlig helg förresten!

Jag sitter och väntar på några som skall göra en ventilationskoll i lägenheten, det luktar nämligen skumt här med. Dels i klädkammaren, där jag har fått lägga lavendelpåsar för att överhuvudtaget kunna ha kläder, dels under vasken - fast det luktar inte av mina sopor utan av något annat - dels på toaletten där det också luktar konstigt ibland. Ja, jag vet att det kan lukta konstigt på de flesta toaletter men det här har inte med några kroppsliga företeelser att göra

• bubele

Hej alla!
    Passar på att önska godkväll innan jag blir utslängd från FL igen...vad är det för fel??!?

• bubele

Nyb: Inte skall väl du känna dig gammal . Själv fyller jag 31 om några veckor och inser att det blir den första födelsedagen på länge utan uppvaktning på morgonen...snyft. Det blir säkert bra ändå. Jag tycker absolut att det är dags för en Göteborgsträff snart. Gärna med vin, även om det i så fall blir vitt för min del. Nu skall jag laga lite pizza i långpanna, innan jag får besök här. Det där med att inte träffa exsambon har gått sådär

• bubele

Hej alla!
    Vilken aktivitet det har varit på tråden i dag. Jodå, gårdagskvällen var mysig. Och jobbig med samtal om vad som har varit, vad som skall komma osv. Men mest mysig. Och utan magsjuka den här gången
    Nu skall jag utfordra två högljutt jamande katter, sedan baka bröd. Tillbaka senare ikväll.

• bubele

Chaia:
    Spännande! Undrar oxå vad anledningen är *nyfiken*

Marcink och KidA: Stort grattis till lille Noah på tvåveckorsdagen

• bubele

Elims
    Jo, så var det....fast det gick inte så bra den här gången

• bubele

Nu strax läggdags...sov gott allihop!

Svar på tråden Hey Jude!