Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

elims:

• bubele

marcink:
    Absolut!!!!

Nu läggdags....eller i a f krypa till kojs och läsa något. Laila tov!

• bubele

Hattifnatt:
    Haha...ja, han var rätt duktig utan att ha haft någon kontakt med eller anknytning till hebreiska tidigare, jag var imponerad. Han pratade f ö även om mitz taposim, yayin och mayim under telefonsamtalet här. Den hebreiska som fastnat handlade om drycker helt enkelt

• bubele

Elims:
    Nä, hur kunde han glömma det? Borde ringa och fråga . Kanske för att bira inte fanns med i vår hebreiskaundervisning, det använde han bara när vi var i Israel på semester

• bubele
    Insåg just att jag har presentkort på böcker för 400 kr hemma!!! Här skall handlas imorgon

(Varför är jag fortfarande här? Gick inte jag och la mig för en stund sen?)
  • bubele

Godkväll alla!
    Nu har jag läst din förlossningsberättelse, KidA. Tänk vad fantastiskt livet är egentligen! Fick tårar i ögonen när jag läste den.

Har f ö haft tårar i ögonen av mycket mer triviala saker i dag - var på stan och letade efter ett par jeans. Jag överdriver inte när jag säger att jag provade minst 25 par och inget passade. Var de inte för små så var de för stora (fast de var samma storlekar, de som var för små i en viss storlek av ett märke var för stora i samma av ett annat) och inte satt några bra över huvud taget! Grrr... Desstuom ville jag hitta ett par som inte var jättedyra eftersom jag behöver gå ner några kilon. Lyxproblem, jag vet, men 25 par!!!! Måste vara något fel. Imorgon skall jag gå till Stuk och så får de hjälpa mig att hitta ett par snygga och så får de väl kosta lite mer då... det kan lite självkänsla få vara värt

• bubele

Godmorgon alla!
    Nyb: låter som om det var en bra kväll i går

Fy för att ligga och läsa halva natten och sen gå upp och tvätta tidigt. Skall nog försöka sova lite på soffan nu. Sen ner på stan för ytterligare jeansjakt

• bubele

KidA
    Vad är plustjänsten? Ser att det står om den på många ställen men har inte fattat vad det är mer än att det kostar pengar. Är det om man har betaversionen?

Trögfajga

Svar på tråden Hey Jude!