Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Nej, inte kallt och regn!!!! Jag står inte uuuuut!!!

Ska också krypa ner i sängen. Sov gott!

• Chaia

elims

Vad skönt med riktiga tallrikar, det är betydligt trevligare än papp!

Ska strax börja med min vegetariska "gehackte". Har tänkt att göra något med aubergine och champinjoner.. Vi får se hur det blir.

• Chaia

elims

Klart man måste få bråka lite.

Du har väl hört historien om mannen som bodde på en öde ö.. När han fick frågan varför han byggt två olika synagogor åt sig själv på denna öde ö, så svarade han att en byggde han för att gå till och en byggde han för att INTE gå till

• Chaia

Hej på er!

Nu är andra sederkvällen avklarad.. Det känns som om jag skulle spricka Trevligt har det varit i alla fall

Hattifnatt: Gefilte fisch är godast med chrein tycker jag, men vi brukar även servera med kokta morotsslantar och lite av buljongen från fisken. Mums!!

fajga: Din stackare! Krya på dig!

• Chaia

fajga:

Pesach är verkligen en mardröm för veganer..

Kanske marinerad aubergine för dem som inte gillar gefillten?

Grönsaksbuljong till syrran istället för kycklingsoppa.

Jag gjorde en vegetarisk varmrätt igår som blev god. Varvade tomatskivor, rödlök och skivad zucchini i en ugnsfast form. Ovanpå bredde jag en hemgjord "pesto" (d.v.s. jag mixade en burk soltorkade tomater med en massa basilika,vitlök, salt och peppar). In i ugnen och grädda tills det ser gott ut. Servera gärna med klyftpotatis.

• Chaia

kidA:

Håller med om att falafel är gottgott! Ska passa på att svulla falafel när vi åker till Israel!

Hur är det med dig och resten av familjen?

• Chaia

Bara bra tack! Mycket mätt och belåten efter kvällens pesachmiddag

Visst är den där ensamtiden värdefull!! Att bara sitta och njuta av lugnet..

• Chaia

Hej allesamman!

Vi har varit ute och lekt med dottern i det fina vårvädret. Härligt!

Matzemagen är under kontroll Här blir det lax och potatismos ikväll. Vad äter ni andra?

Svar på tråden Hey Jude!