Hey Jude!
nyb: Maj är absolut sommar
Chana: Jag håller tummarna för er!
nyb: Maj är absolut sommar
Chana: Jag håller tummarna för er!
elims:
Ett mycket enkelt och gott tips är att baka en kladdkaka som vanligt i ugnen. Låt svalna. Gör sedan en chokladganache och bred över kakan. Låt stå svalt ett tag. Garnera eventuellt med något tjusigt.
chokladganache:
200 g mörk choklad och 2 dl grädde (mjölkfri om man vill ha det) läggs i en kastrull. Sjud tills chokladen smält. Vispa till en tjock och blank smet.
Mums!
elims:
Den här kladdkakan brukar jag göra..
225 g smör
4,5 dl socker
1,5 dl kakao
3 tsk vaniljsocker
3 ägg
3 dl vetemjöl
1) Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Ta kastrullen från värmen och rör ner socker, kakao och vaniljsocker. Rör ner ett ägg i taget och till sist mjölet.
2) Häll smeten i en smord och bröad form.
3) Grädda i nedre delen av ugnen ca 20 minuter. Låt kakan svalna och stå i kylen minst en timme.
Lycka till!
elims:
Hehe.. Du har inspirerat mig till en och annan shabbesmiddag också
På tal om husdjur.. Hur går det med kaninen elims?
elims:
Jag blir full i skratt när jag tänker på hur roligt din man beskrev er tvättstugefascist
Skönt att kaninerna lever.. Då kan jag andas ut
nyb: Bläää, vilken gubbe!
elims:
Min teori är att det bor ett monster i tvättmaskinen som äter och förväxlar strumpor..
nyb: Du får väl säga till Pavel på skarpen.. "Inga kalsonger i våra sängkläder"
Nu är det dags för sängen.. Sov gott alla!
Hej på er!
Någon mer som hänger här en lördagkväll? Ska försöka packa lite.. Vi åker ju tidigt måndag morgon..
tutim
Hur är vädret där nere nu? Hur länge har ni varit nere? Förstår att det känns trist att åka hem. Tiden går ju så fort. Vi får se hur mycket som hinns med på våra två veckor..
Vi flyger med austrian airlines. De var de enda som hade lite vettiga restider. Vi kände inte för att mellanlanda 6 timmar i Prag nattetid
Vilka flyger ni med?
Wow, kul att lillkillen börjat krypa! Då blir det inte en lugn stund nu då..
mayasmama:
Elah är jättesött! Så roligt det måste vara att veta könet på bebisen. Gjorde ni köns-UL med Maya också?
mayasmama:
Ja, det är inte dumt att ha en syster. Även om jag och min syster bråkade mycket när vi var yngre, så har vi alltid haft varandra.
Lite resfeber har jag fått idag.. Ska bli så roligt att åka iväg! Måste bara komma igång att packa..
ellinorsmamma och Hattifnatt: Tack så mycket! Vi ska verkligen njuta till max!
Här packas det för fullt. Vi försöker packa lätt, men det är ju ändå en del som måste med.. Speciellt till dottern..
Hoppas att alla har en bra söndag!
elims:
Barn under två år betalar bara en liten summa för resan och får inget eget säte eller egna 20 kg. Vi släpar med en hel del mat till dottern, men den äts ju upp och skapar plats för shopping
Hej pa er!
Har kommer lite soliga halsningar fran Tel Aviv Imorgon aker vi vidare till Jerusalem, ska bli sa roligt. Vi har haft det jattebra hittills. Solat, badat, atit, atit, atit Vi har haft bil denna vecka, sa en hel del utflykter har det blivit ocksa. Har bla badat i doda havet
Maste ga nu.. Kram till er alla!