Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

nyb
    vad har ni i era tortilla?

• elims

tutim

det där med att slå dörrar i ansiktet känner jag igen...brukar hända mig rätt ofta. Blir lika förvånad varje gång! Senast igår slog jag bakhuvudet i dörrhandtaget på toaletten, slå det du!!

• elims

OK du vann!

Kommer ni fira Purim uppe hos er på något sätt förresten? Finns det något organiserat?

• elims

Ja men pangisparty kan väl vara kul om de får i sig lite, det är ju en mitzva att dricka på purim!

Här är purim en stor grej. I skolan har de alltid purimfirande, med utklädnad, pjäser och sånt. Församlingen ordnar ett purimtivoli också och Chabad har sin årliga purimfest som alltid brukar vara väldigt lyckad. Sen firar man ju givetvis i synagogorna också, läser Megilat Ester och snurrar på rashanim! Sitter just och funderar på om man kanske skulle ta och klä ut sig till något spännande år...förra året var jag utklädd till man och tydligen blev min utstyrsel rätt bra för några tanter i synagogan försökte hänvisa mig till männens avdelning!

• elims

mayasmama

Jag skulle nog inte heller vilja ge över ansvaret till en person med en sådan inställning och utan egentliga kvalifikationer.

Finns det förresten någon regel (lag?) som säger att man efter en viss vecka_inte får_flyga?!

• elims

Chaia

Ja äntligen en bild, stort va?!
    Det är kanske lite svårt att se, men bilden ska föreställa sådana där plastarmband med budskap på som har varit populära ett tag. Det står "Israel in my heart" på.

Tentan gick OK, skönt att ha den gjord. Har en till om två veckor igen bara...samt en uppgift på 7-10 sid som ska in i slutet av månaden. Så det är dags att sluta lalla på fl halva dagarna med andra ord! Hur nu detta ska gå...

• elims

Chaia

När jag vet, det kommer inte gå!

Hur gör man tryfflarna då?
    Kul sida! Såg att det finns en spice and spirit för pesach, vore inte dumt?!

• elims

Ja, det låter gott!!

Vilken grädde tänker du använda?!

Svar på tråden Hey Jude!