Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Chaia

Det är ju alltid kul med nya produkter och vi ska definitivt smaka, men jag hade hoppats på att de skulle haft något annat än just biffar, korv och schnitzlar...det finns ju redan här. Lustläste hemsidan och såg ju att de hade egg rolls - min stora passion! jaja, man får vara glad ändå.

Såg du recepten på hemsidan förresten, rätt fina?!

• elims

Vad härligt att åka bort, det är så mörkt och kallt här!

Vad ska ni göra i London nu då?

• elims

nyb: trist med skorna...du får införskaffa ett par nya helt enkelt! eller, går mocka att färga förresten?

chaia: hon skulle säkert bli hur glad som helst!

• elims

Chaia

Enligt gästerna blev salladerna grymma, min förkylning har gjort att jag för tillfället inte känner några smaker överhuvudtaget, så själv kunde jag inte avgöra det. Lite synd, för det såg fint ut!

• elims

chaia

Följde förresten inte dressingreceptet till ena salladen exakt, för jag tyckte det blev så lite. Dessutom tycker jag inte om att enbart ha olivolja i dressingar, brukar blanda ut med en annan olja också. Och så tog jag ordentligt med apelsinsaft.

Hur var er shabbes?!

• elims

tutim

Måste bara säga att er lilla son är hur söt som helst! Kortet med pepparkakskostymen är ju helt bedårande!

• elims

Chaia

Ang din fråga så vet jag faktiskt inte
    Men jag kan inte tänka mig att det skulle spela någon roll.
    Det finns ju dessutom regler i den här mitzvan (hafrashat challa - att separera bröd) som säger att vid en viss mängd mjöl ska man inte separera alls och vid en annan mängd ska man separera men inte säga någon bracha. Så det är nog upp till var och en hur man vill göra.

Själv bakar jag mycket åt gången och fryser in, så jag brukar nästan alltid göra hafrashat challa.

• elims

Det är alltid bra att utföra mitzvot i och för sig Testa någon gång vet jag!

• elims

Nä nu måste jag logga ur, ska alldeles strax börja med lite försenat lördagsmys, vi ska äntligen se München. Har lite chips och dipp här och så har jag gjort en smaskig bärpaj som vi ska mumsa på tillsammans med lite glass, mmmm!!

shavua tov allesammans!

Svar på tråden Hey Jude!