Hey Jude!
Chaia
kan tänka mig att du redan har någon idé i huvudet angående maten.. stämmer det mån tro?!
lagar du kyckling ibland förresten? Har du något gott recept?!
Chaia
kan tänka mig att du redan har någon idé i huvudet angående maten.. stämmer det mån tro?!
lagar du kyckling ibland förresten? Har du något gott recept?!
Chaia
Rosh hashana-kycklingen i "Judisk mat i svenskt kök" är rätt god faktiskt annars håller jag med om att kombinationen citron (eller lime) är gott!
mayasmama
Hur stort är egentligen det judiska dagiset?
Hattifnatt
Måste bara fråga en sak, hoppas det är ok. Försöker du att inte blanda kött och mjölk i maten?!
KidA
Agnes verkar hur tuff och cool som helst, satt och skrattade åt hennes kommentarer på bloggsidan igår. "Tjena kexet...sitter du här och smular?!"
KidA
Förstår dilemmat. Älskar själv att ta kort, kan tänka mig hur jag själv kommer bli när vi får barn...
Ni kan kanske göra en dvd med fotona?!
Chaia
Det händer massa skoj på purim, både på kvällen och på dagen!
KidA
Man kan nog göra både och, lämna in och göra själv...
Har vänner som var uppe i tusentals bilder när sonen bara var 6 månader...så jag vet att de gjorde dvdfilmer med ganska många av fotona. Pappan är iof ganska duktig på datorer och sånt så han fixade dem nog själv, men kolla i fotoaffären vad det kan kosta.
Chaia
Ja just det, det är en fest på centret också, hade glömt det.
Egentligen skulle jag varit med och jobbat då, men har ett möte jag som jag måste vara med på så någon annan hoppar in ist för mig.
Purim börjar ju egentligen måndag kväll, så i bla jeshurun kommer Megilat Ester läsas och sen kommer det vara någon form av uppträdande efter det. Tror det blir kul, kom och var med! Sen på purim på dagen har ju Chabad sin årliga purimfest och den brukar ju vara rolig den också. Temat för i år är "Shtetl". Min man ska nog spela där tror jag. Kolla på deras hemsida för mer info.
Chaia
Synagogorna är öppna för alla, det är bara att komma!
Fajga
Gå för att äta frukost vid den här tiden...vissa verkar ha haft en skön morgon?!!
Chaia
Nu blir det matsnack igen... men, den där sillpucken du tänker göra lät intressant. Gjorde själv en kavringtårta som förrätt på shabbes faktiskt, det är ju lite likt. Blandar gravad lax, kokta ägg, majo, lite kokt potatis, dill & kryddor och brer ut på kavringbotten, toppar med forellrom och lite rödlökshack.
Ska försöka ta mig till hemköp i veckan.
Ja den där våren ja har man hört talas om...undrar om den kommer komma alls i år *suckar och tittar ut på snöslasket*