Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Om man är ute i god tid ska det väl inte vara några problem antar jag, men det är verkligen en chansning att komma i sista sekunden. Vet vissa år då det tagit slut.
    Då verkar systemet de har i Göteborg bättre, att man får beställa i förväg så man vet att man får.
    Fast, vad händer med de som missar att beställa/inte vet att man måste beställa...?!

• elims

ja visst och det händer ju säkert att folk köper upp sig på mer än vad de egentligen behöver bara för att inte riskera att behöva gå utan...och så får inte alla tag på det bara därför
    Här hemma under pesachveckan går det iallfall inte åt mer än ett stort paket, eftersom vi äter våra sedermåltider hos våra familjer och ingen av oss är sådär superförtjust i matze

• elims

Ja, använder det i färs tex. eller när jag gör ägglokshen.
    det är inte alltid jag har kosher ströbröd hemma så då tar jag matzemjöl.

Såg förresten i kosherlistan att något som heter "Bonesto" är kosher. Är det något du brukar köpa?

• elims

på tal om mat och nattugglor... egentligen borde jag ju gå och lägga mig nu om jag ska orka fixa ihop en massa krepelach imorgon förmiddag!
    Oxlevern är tinad iallafall, ser lite läskig ut...

• elims

Du får gärna säga till om du hittar dem, det kunde vara kul med några nya sojaprodukter. Och så bra för er också eftersom ni inte kan köpa quorn!

• elims

suck, vad hände med mitt "jag ska gå och lägga mig innan midnatt varje dag den här veckan"...?!!!!

• elims

God morgon!

Vad roligt Hattifnatt att ni känner varandra sedan innan, världen är allt bra liten.
    Så man kan läsa hebreiska i Göteborg, fick för mig att det bara gick att göra det i Uppsala (och möjligtvis Lund). Kul!

Ska försöka både plugga, laga all shabbesmat, hälsa på mormor och köpa en present idag...vi får se hur det går

Svar på tråden Hey Jude!