Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Chaia

Kul! Är mycket användbar som sagt, har det i det mesta...

• elims

mayasmama
    finns ju Nitay/Nitai också...men det är fortfarande lite svårt i Sverige kanske...

Förresten Chaia, måste åka ut till IKEA i mitten på nästa vecka...hänger du på?!

• elims

Chaia

Vad kul, då har vi en dejt då!

Jag måste ha bla ramar till våra inte-längre-så-nya-affischer från moderna museet, men det blir säkert en massa annat också om jag känner mig själv rätt!

är det kugel yerushalmi du ska laga ikväll förresten?

• elims

Monsa du är bara för duktig ju! Nästan så man får komplex

den berömda trappan...är det den som syns i bakgrunden på din pres-bild mån tro?

• elims

Chaia

Du får berätta hur kugeln blev sen, den låter jättegod!
    Själv älskar jag kugel yerushalmi, men det blir inte så ofta jag gör kugel här hemma eftersom min ugn är mjölkig...

• elims

Här kommer lite bible 101 :- )

Veckans Torahavsnitt (Jithro) handlar bland annat om de 10 budorden. Det judiska folket har gått igenom röda havet och har nu kommit fram till Sinaiberget. Vi läser om hur Moshe går upp på berget och mottar den första uppsättningen stentavlor av Gud efter det att Gud först har visat sig inför hela folket. Inledningsvis i Jithro läser vi också om Moshes svärfar, Jithro, och hur blev den första att någonsin konvertera till judendomen.

• elims

chaia

wow 50 st - inte illa! Hur gjorde du dem utan ägg?

• elims

ja det är jobbigt att pilla, och så blir man så sur när någon av dem går upp när man kokar dem!

• elims

hej hopp, någon här?!

Hoppas helgen har varit bra allihopa.
    Mazal tov till Maya i efterskott!! och Grattis till Monsa i förskott!

Svar på tråden Hey Jude!