• Anonym (mamma)

Lämna bort barnen till nya tjejen??

Vi har domslut på umgänget.
    Barnen ska vara med sin pappa under sportlovet.
    Han ska vara borta ett par dagar och flyga med äldsta tjejen till Göteborg där storastyster bor.
    De andra 2 lämnar han till någon jag aldrig träffat, hans tjej sedan några månader.
    Den 4e flickvännen i ordningen.
    Så de 2 yngre barnen på 8 & 6 år ska bo med henne ett par nätter. 
    De bor alltså inte ihop.
    Hon har inga befogenheter om mina barn alls.

Pappan vägrar kommunicera helt - han har raderat som mail. han svarar knappt på sms och sällan skriver han ett kort brev om hur umgänget varit.

Skulle ni anse detta ok?

• Svar på tråden Lämna bort barnen till nya tjejen??
  • Anonym (ja)

Att han vägrar kommunicera med mig? Nej. Att han har barnvakt som han litar på och som barnen känner? Ja.

• Anonym (op)

Hur han har det med flickvänner har du inte med att göra. och han får absolut lämna barnen till en barnvakt.

• Anonym (inte ok)

Nej jag skulle inte anse att det är ok.
    Den där flickvännen har inget med era barn att göra (inga rättigheter eller befogenheter) och du har all rätt att vara med att bestämma vem som tar hand om dina barn.
    Är det dessutom den 4:e i ordningen så har du med det att göra då det påverkar barn neg med så många tillfälliga människor som kommer ut och in i barns liv!
    Barnen kan ju heller inte känna denna så väl om de inte ens bor ihop..
    Lämna inte ut barnen om han inte vill kommunicera med dig är mitt råd.
    Är han inte villig att diskutera med dig får han skylla sig själv.
    Kanske samarbetssamtal på famrätten kan vara ett alternativ?

• Litet My

Vet inte om du kan göra så mycket men det låter inte ok. Tanken är ju att barnen ska träffa sin pappa inte umgås med hans flickvänner.

• Anonym (Malin)

Nej jag hade inte heller tyckt att det var ok men vet inte om det finns så mycket su kan göra år saken... Känner barnen flickvännen? Så de är trygga med henne menar jag. Men jag tänker att om dem ena föräldern sksa bort borde den andra få "förtur" till barnen. Jag hade tyckt det var ledsamt att lämna bort mitt barn för att det då skulle vara med någon annan än sin pappa i flera dagar.

• Anonym (X)

Ja, det är okay. Precis lika okay som om du skulle vilja lämna bort dina barn till en barnvakt du ansåg lämplig.

• Anonym (X)
    Anonym (Malin) skrev 2014-02-18 01:53:52 följande:
    Nej jag hade inte heller tyckt att det var ok men vet inte om det finns så mycket su kan göra år saken... Känner barnen flickvännen? Så de är trygga med henne menar jag. Men jag tänker att om dem ena föräldern sksa bort borde den andra få "förtur" till barnen. Jag hade tyckt det var ledsamt att lämna bort mitt barn för att det då skulle vara med någon annan än sin pappa i flera dagar.
    Det kan jag iofs hålla med om, att man borde kunna ge föräldern förtur.
  • Patio

Nej, det är givetvis inte okej om det är så att denna tjejen även är helt ny för barnet. Då är det bättre om barnet får vara med dig de dagarna som pappan inte kan ha barnet. För om han ändå ska lämna bort barnet, så umgås han ju ändå inte med det!? Då är nog det bästa för barnet att vara hemma med mamma, tills dess att pappan kan umgås med barnet under sin umgängestid. Det säger ju för fasiken sig självt!!!

• Patio
    Anonym (ja) skrev 2014-02-17 19:00:45 följande:
    Att han vägrar kommunicera med mig? Nej. Att han har barnvakt som han litar på och som barnen känner? Ja.

Anonym (op) skrev 2014-02-17 19:33:41 följande:
    Hur han har det med flickvänner har du inte med att göra. och han får absolut lämna barnen till en barnvakt.

Mmm, bra farsa som lämnar bort barnet till en, för barnet, främmande kvinna (dessutom i hennes bostad), under sin umgängestid. Skiiiiiiitbra! Jävligt kul sportlov för barnet... "Vad gjorde du på sportlovet, Kalle?" - "Nä, jag fick ju umgås med pappas nya tjej medan pappa drog till Gbg..." SCHYYYYYYYSST!
  • Slagathor

Barnens far får själv bestämma över vad han gör med barnen under umgänget. Om han väljer att lämna dem hos sin nya tjej i två dagar har du ingenting med det att göra på hans umgänge. Jag kan förstå din känsla, men släpp det för du har ändå inget val. Försök lära känna henne istället.

Svar på tråden Lämna bort barnen till nya tjejen??