Anonym (mamma) skrev 2014-02-18 16:27:49 följande:
Jag vet att jag inte har något att säga till om.
jag har dock skrivit ett sms att jag önskar veta hennes namn och adress samt kontaktuppgifter om det skulle vara något eftersom han som vårdnadshavare om barnen är bortrest och hon inte är vårdnadshavare om barnen.. Och att man kan tycka att om han som vårdnadshavare är bortrest så har jag som vårdnadshavare rätt att veta vart de befinner sig för barnens skull.
Det hade varit en annan sak om de bodde ihop och barnen var i deras gemensamma hem och hade sina egna saker där och sina egna sängar och på så sätt hade en annan trygghet nu när pappan faktiskt ska lämna dem med någon som de inte har någon gedigen relation med.
Det hade också varit en annan sak om pappan hörde av sig och sa att barnen ska vara där och om det går bra att de kan komma hem om det inte funkar eller om barnen så önskar samt att barnen var tillåtna att kontakta mig.
Tänk om barnen tycker det är jobbigt efter en natt.. att pappa inte finns där för den. Hon har ju egna barn också.
Visst är det pappans stora kärlek. Ja det är det.
Det har de andra 3 också varit. Men de har separerat precis innan de skulle flytta ihop och 3e sista gjorde han slut med precis efter att hon vittnat för honom i TR emot mig och han ville då byta helger så det synkades med hennes barn. När det inte funkade och när han inte fick som han ville i rätten gjorde han slut med henne och hon vart helt deprimerad..
Visst han är med denna nu.. men all historik talar för att det håller ett tag sedan tar det slut. innan mig hade han kanske 20 seriösa relationer.
Men jag skulle sååå gärna se att han ville stadga sig och flytta ihop med någon så barnen slapp att han varje helg han har sina barn måste åka till sina tjejer, barnen hinner aldrig bygga upp egna relationer med vänner i området, deras kompisar är hans tjejers barn och när det tar slut försvinner dessa kompisar också.
Det skulle skapa mer lugn och ro för barnen än detta farande konstant.
Försök bara att släppa detta med pappans flickvänner för du har verkligen inte med saken att göra!!
Pappan är ansvarig för barnen när de är hos honom o han får skaffa barnvakt om han vill, punkt slut.
Du har ingen som helst rätt att kräva namn o adress till barnvakten, vare sig det är en faster, farfar eller flickvän eller inhyrd barnvakt.