Fosse skrev 2014-02-20 19:17:32 följande:
Men helt seriöst, hur kan så många tycka att pappans beteende är ok?
Det är väl inte jämförbart att lämna barnen till en ny flickvän mot att lämna till nära släktingar?
Och vadå jämföra med en inhyrd barnvakt, vem hyr en barnvakt och lämnar barnen hemma hos denne i flera dagar? Det hade ju varit jättekonstigt...
Nej, pappans beteende är under all kritik och då har jag inte ens nämnt hans ovilja att överlämna adress och kontaktuppgifter till sin nya flickvän... det finns väl ingen som skulle tycka det var ok att inte ha en aning om var och hos vem ens barn befann sig under flera dagar.
Självklart ska umgängesföräldern ha rätt att lämna bort barnen till t ex farmor eller en annan nära, etablerad kontakt, men annars är väl den andra föräldern det naturligaste valet, för alla inblandade.
Sen kan man ju även tycka att det är rätt märkligt val av en vh-pappa att resa bort utan barn när han har barnen boende hos sig...
Men oavsett om man är nära släkting eller ej så beror det väl på hur nära kontakt man har! Bara för att barnen har en farmor så kanske de har träffat henne mer sällan än pappas partner!
O vilken skyldighet har pappan att lämna adress o telenr till mamman?? Av vilken anledning?? Han ansvarar för barnens väl o ve när de är hos honom o om han ordnar barnvakt så är det väl upp till honom o barnvakten att kunna ha kontakt!
Menar du att jag, som ofta har barnvakt till mina barn pga att jag jobbar skift, varje gång jag lämnar iväg barnen ska kontakta deras pappa o lämna namn, adress o telenr till barnvakten till honom?? Av vilken anledning??
Det är ju jag o barnvakten (släkting eller vän till mig) som har kontakt - varför skulle pappan behöva nå min väninna eller mamma??
Dessutom fattar jag det som att pappan skulle resa bort med ett av barnen o hälsa på det äldre barnet o sedan lämna de två yngsta hos sin flickvän, men det kanske är jag som har fattat fel?!
Alla på FL är så himla präktiga o barnen ska lindas in i bomull o bara vara med lilla mamsen o papsen - ja, möjligtvis en närstående mormor då!
En 6- o 8-åring kommer säkert att ha superkul hos pappans flickvän o hennes barn - varför skulle de inte kunna ha det?! Varför skulle det vara så traumatiskt för dem att vara där?!
Jag har varit barnvakt åt vänners barn flera ggr o inte har de barnen suttit i ett hörn o grinat o varit alldeles förstörda efteråt...
Präktiga FL där man aldrig kan tänka utanför boxen....