Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jaha, v17 nu och inte minsta tillstymmelse till någon putande gravidmage.
Hur går det för er andra som fortfarande är gravida? :)
Jaha, v17 nu och inte minsta tillstymmelse till någon putande gravidmage.
Hur går det för er andra som fortfarande är gravida? :)
Ja, vi som genomgår IVF har ännu mer press än "vanliga" människor som försöker bli gravida... Känner jag rent spontant... Pressen gör att JAG mår dåligt i alla fall... Och känslorna som suttit kvar sedan i mars är något som jag aldrig känt innan... Svårt att beskriva...
Hur mår ni andra egentligen...? Känner att mitt mående tar över hela tråden just nu... Har ni andra samma problem som mig? Hur känner ni över att lägga IVF-karusellen bakom er?
Hej vänner!
Lite fullt upp här idag! Hemma med sjuk 2,5 åring idag (öroninflammation och feber) och lilla Lovisa. Har fullt upo så det räcker men just nu lite paus då båda somnat på mig i soffan, ha, ha Söta när de sover
Stora kramar till er alla och extra till Moolie!! Håller med alla föregående talare, de är inte värda dig!! Kram igen!
Hej alla fina, hur har ni det?
Irma - så kul att resan gick bra och var lyckad! Vart går nästa tripp?
Här är läget ganska bra, vågar knappt skriva det för då kanske allt blir knas igen! Adam äter mer och mer bröstmjölk och vi är nere på ca 150 ml ersättning per dag som stöd vilket känns fantastiskt! Senaste dagarna har han verkat mer nöjd och harmonisk, ligger just nu i pappas famn och är lite kvällsmissnöjd dock och kunnat gå några timmar mellan amningarna och det har inte behövt ta 60-90 min innan han var nöjd. Så allt slit kanske gett resultat!
Imorgon ska vi på första läkarbesöket, 2 mån kollen som görs när de är 6-8 veckor gamla. Ska bli spännande!
Hinner inte skriva mer nu, ska hoppa in i duschen.
Hoppas ni alla får en bra natt, gravid som mammor!
Kram
Wow Jenkins, jag är verkligen imponerad av era rutiner!! Önskar vi kunde få till nåt sånt men varje dag/natt är olika...
Grymt att ni orkat jobba för att få till detta, det ligger ju en hel del slit bakom...
Jenkis - Hur är det med dig ovh lille killen?Kram
Hej!
Äntligen lite tid över och ork över...
Har varit en rejäl svacka förra veckan. Hysterisk W och tillslut en hysterisk mamma som behövde extrastöd av BVC...
Nu har det dock varit otroligt bra några dagar! Kör mjölkfritt, ej gasbildande mat, "magdroppar" till mig med och dricker pepparmynta-the sedan drygt en vecka tillbaka. Om det är det eller något annat återstår att se.
Fuskade i förrgår och åt det jag ville ha på julbordet i mindre mängder och fick ingen reaktion. Likaså har sambon varit hemma med W när jag varit iväg och gett bröstmjölk från frysen. Den är från när jag åt vad jag vill och ingen reaktion då heller.
Har inte läst bakåt, då jag hade över 400 olästa inlägg...
Grattis till er som gjort lyckade VUL/RUL eller något annat "lyckat"!
Kramar till er som behöver just nu!
W kräks också genomskinligt ibland, bröstmjölk endast ibland och de där med vita flagor. Det är magsyran som ger de vita flagorna. Så kräks de nästan direkt blir det inte så, men om det går en liten stund och mjölken varit i magsäcken med magsyran blir det vita flagor.
Fick se en liten prakt-bebis! Allt var där det skulle! Otroligt skönt!! :)) De ville sätta nytt BF till 12/5. Men de fortsätter räkna på 7/5 efter vår insättning. :))