Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Åkte in i onsdags igen då jag mådde dåligt. På ett dygn hade äggvitan ökat från +1 till +4. Blodtrycket var skyhögt. De höll mig ett dygn på observation en gång i timmen sen lyckades jag ringa på dem strax innan jag tappade medvetandet på torsdagskvällen, började tydligen krampa och fick akutsövas/snittas. Tur att sambon hann slänga sig i en taxi. Nu har jag fått komma från intensiven, är tokförkyld men har med munskydd fått sett mina små raringar, en flicka och en pojke, som såg dagens ljus i torsdags kväll. De väger inte mycket, 2.2 och 1.7 kg men är starka kämpar. Är fortfarande väldigt matt efter snittet.
Ät och drick konstant, så ger sviterna från snittet och förkylningen med sig. Strunta i kostcirkeln och be sambon köpa det du är sugen på! Hellre chips och smågodis än ingenting alls Glass är jättebra!
Jag tror att mitt förlossningsgodis var det som gjorde att jag kunde stå på benen ganska snabbt trots allt efter min nästan fullgångna förlossning med ett akutsnitt på slutet. Man är ju inte pigg jag vet...