Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Irma01 skrev 2015-01-05 16:23:19 följande:
Jenkis, hur är det med W?
Blödningen minskade och upphör ibland, så jag känner mig lugn. Kommer när han inte bajsat på ett tag och han tar i, så det är nog bara slemhinnan.
Däremot hade vi barnvakt tre timmar i lördags. Vi hade en trevlig stund i leksaksbutiken och valde presenter till ett par barn som fyller år i januari. Sedan gick vi och åt en efterlängtad lunch i lugn och ro. Helt underbart! Vi tog asiatisk buffé så att jag kunde ta det jag kan äta (inte mjölk och ägg) och det visade sig att jag kunde äta allt utom äggnudlarna och en kycklingrätt. Det friterade var gjort utan ägg. Det var jättegott! Jag har nog inte ätit mig ordentligt mätt sedan W föddes så jag passade på
Tyvärr blev jag rejält magsjuk 3-4 timmar senare.... Om det var fel på maten eller om det beror på att jag överåt och åt en helt del friterat och jag precis börjat med gluten igen eller vad det var vet jag ju inte. En kombo?
Hursomhelst så kunde jag inte amma W när jag bodde på toagolvet. Försökte pumpa ur mitt i eländet, men kroppen orkade inte att lämna mer än 20 ml... Så sambon fick mata honom med bröstmjölk från frysen som jag pumpat innan jag slutade med mjölk och ägg. Tre stora måltider gick åt innan jag kunde amma igen. Men man har ju inget val... Ändå tur att jag hade ett lager i frysen, för jag antar att det alla fall var bättre än ren ersättning...
Så tjejer! Passa på att pumpa ur inför akuta händelser....
Så nu skall det bli intressant idag och i morgon och se hur han mår.