• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-11-20 17:18:58 följande:

Halleluja!! Lilla Lovisa som senaste dagarna varit gnällig och velat bli buren hela tiden då hon varit vaken har nu legat nöjd i babysittern i 30 minuter!! Den dyra Mamaroon (elektrisk med inbyggt gung) är värd vartenda öre

Hur har ni det idag alla tjejer i tråden??

Ps. Sillavi - såg precis att du inte hade förvärkar utan skrev om förra gången. Amningshjärna

Vår mycket beg babysitter gick sönder i tyget i ryggen igår, så den är inte så säker att använda längre. Blev näsan panik här, då den används flitigt Så du rekommenderar en med motor med andra ord. Bra tips!
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-11-21 01:00:19 följande:

Fy för vilken mög em/kväll!! Maja vaknade 16.45 och somnade nu 00.50 halleda. Berättar imorgon.

Usch
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-11-21 20:11:42 följande:
    Ja det har du rätt i Räddade middagen här ikväll. Enda nackdelen är att den låter som lustgasen ungefär, ha, ha!!
    Aj då
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-11-21 13:18:24 följande:
    Fy sjutton vad jobbigt det låter men kan inte annat än känna igen mig till viss del. Hur verkar det idag?

Här tar Adam varken napp eller flaska idag så ligger konstant vid bröstet känns det som..

Kram
    Urjobbigt för dig!

Bra att det skall kollas upp om något är fel.
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-11-21 09:06:06 följande:
    Haha! Ja, de kanske kan starta en klubb "vi som förstår inte varför våra fruar är så otacksamma"

Än så länge går resan bra, Victor hade inget emot att sova på hotell som tur var!

Förstår krisen med att babysittern gick sönder...den används också flitigt här och är faktiskt med på resan!

Kram
    Ha, ha. Ja, de kan ha en egen tråd eller något...
  • Jenkis

Jag har ett I-landsproblem sedan någon vecka tillbaka. W kräks betydligt mer nu för tiden och det är ett problem på nätterna. Han har svårt att somna om efter amningen och behöver kräkas någon halvtimme efter mat. Detta gör såklart att amningsproceduren tar dubbelt så lång tid varje gång och att han ibland måste ha nya kläder mitt i natten eller att jag måste sanera någonstans... Dessutom kan han inte somna om utan tutten i munnen, så när han och sängen är torr är det bara att börja om känns det som.

Vad hände med min nattsömn

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-11-22 06:14:35 följande:
    Usch va jobbigt och stackars lille killen!! Sluta med kaffe el annat med koffein om du dricker det. Sen hade jag nog låtit honom ligga på ett draglakan så blir det lättare att byta. Och kanske sätta en servett i halsen när ni ammar så kanske han slipper spy ner kläderna. Sen kan det även vara ide att amma med honom upprätt om han har en kräksperiod. Ta små pauser och låta det rinna ner. Hålla honom upprätt en stund efteråt också. Inte kul att sitta upp och smma på natten men om det funkar kanske det är värt det? Kanske har han reflux och har halsbränna? Kan ju isf vara därför han vill snutta så mkt. Ytterligare en anledning att amma med honom lite mer upprätt isf. Sånna bebisar brukar ju ofta tycka om babysitter och babyskydd pga de sitter upp mer där. Verkar han även ha ont i magen? Skriker/gnäller mkt? Har även läst att mjölkallergiska bebisar kan kräkas mkt Spånar bara här nu. Vet inte om nåt av detta hjälper men kan ju vara värt att testa sig fram. Lycka till och hoppas att det ger sig snart!

Kram
    Tack för bra tips!

Har börjat med rejäla rap-pauser när jag märker att han börjar bli klar och bara skall snutta för att kunna sova. Han blir ju jätteledsen förstås att jag tar bröstet ifrån honom, men han får ju tillbaka det och kan somna sen.

Det verkar alla fall bli bättre av det. Tyvärr är det så att jag inte kan rapa honom när han är helt klar och har somnat, för då vaknar han igen. Annars vore det ju toppen.

Sen kräks han oftast ned kläderna/"lakanet" i sömnen ändå lite senare... Har laddat upp med filtar som han ligger på som jag byter vartefter. 

Får nog bara inse att det inte går att ha honom helt torr varje minut av natten. Men det svider i mammahjärtat när jag vaknar och inser att han har legat med blöta kläder någon timme eller mitt i någon stor kräkfläck på filten.... Får trösta mig med att han sover och troligen inte lider av det.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-11-22 06:34:21 följande:

Här har det varit ett lugnt dygn och natt efter ett par oroliga och gnälliga dygn och nätter där hon fått sova på mitt bröst för att komma till ro (sovit i nestet i natt igen). Så skönt! Lovisa vara bara lite gnällig en stund på fm igår innan några pruttar och en stor bajs kom Sen inatt har hon inte bajsat alls!! Första gången. Kanske håller hon på att få dygnsrytm på riktigt? Inte alls lika gasig igår heller och som sagt mer nöjd som vaken. Man undrar ju vad det beror på? Utvecklingsfas som är över? Nåt jag inte ätit som gjort det bättre? Börjar Semperdropparna göra sitt jobb äntligen? Vi får väl se hur den här dan blir.

Hoppas att ni alla får en härlig dag!! Kram

Härligt!

Så skönt när det rullar på!

Här körs det både Semper och Minifom, precis som så många andra.
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-11-22 07:26:59 följande:
    Låter härligt! Ja, ibland skulle man gärna vilja veta vad som gjorde att situationen förbättrades.

Här är allt bra, Victor sover som vanligt trots alla intryck o bilåkandet <3

Just nu äter han Lill hjärtat. Är rätt imponerad än så länge på hur anpassningsbar dessa små är.

Hoppas ni får en bra dag allihopa, kram!
    Skönt att det fungerar!

Här blev det överstimulerat igår kväll då vi var bortbjudna. Tros det så gick natten bra!
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-11-22 22:29:24 följande:

Någon skrev för ett par dagar sedan att deras son lyckats kissa så det blev blött på ryggen. Tänkte bara inflika att Olle lyckades med det idag. Helt torr på framsidan å dyngsur på hela ryggen,hihi. Det enda som är jobbigt när han pinkar eller bajsar ner sig är att han hatar blöjbyten å att bli torkad. Ibland går det utan att han blir ledsen men oftast tycker han att det är rena tortyren å framför allt om man måste torka på kroppen också... Stackars lilla unge. Jaja, nu ligger han nöjt å ammar å verkar ha glömt oförrätten för 5 min sedan. Ha en bra natt allihopa å hoppas ni får sova å vakna utvilade. Kram

Ja, det var jag bl.a. Inga problem efter det när jag dragit åt blöjan hårdare i midjan

Vi har en kille som inte har något emot att byta blöja om han för övrigt är nöjd. Inga problem med påklädning heller konstigt nog.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015