villsågärna38 skrev 2014-11-22 06:14:35 följande:
Usch va jobbigt och stackars lille killen!! Sluta med kaffe el annat med koffein om du dricker det. Sen hade jag nog låtit honom ligga på ett draglakan så blir det lättare att byta. Och kanske sätta en servett i halsen när ni ammar så kanske han slipper spy ner kläderna. Sen kan det även vara ide att amma med honom upprätt om han har en kräksperiod. Ta små pauser och låta det rinna ner. Hålla honom upprätt en stund efteråt också. Inte kul att sitta upp och smma på natten men om det funkar kanske det är värt det? Kanske har han reflux och har halsbränna? Kan ju isf vara därför han vill snutta så mkt. Ytterligare en anledning att amma med honom lite mer upprätt isf. Sånna bebisar brukar ju ofta tycka om babysitter och babyskydd pga de sitter upp mer där. Verkar han även ha ont i magen? Skriker/gnäller mkt? Har även läst att mjölkallergiska bebisar kan kräkas mkt Spånar bara här nu. Vet inte om nåt av detta hjälper men kan ju vara värt att testa sig fram. Lycka till och hoppas att det ger sig snart!
Kram
Tack för bra tips!
Har börjat med rejäla rap-pauser när jag märker att han börjar bli klar och bara skall snutta för att kunna sova. Han blir ju jätteledsen förstås att jag tar bröstet ifrån honom, men han får ju tillbaka det och kan somna sen.
Det verkar alla fall bli bättre av det. Tyvärr är det så att jag inte kan rapa honom när han är helt klar och har somnat, för då vaknar han igen. Annars vore det ju toppen.
Sen kräks han oftast ned kläderna/"lakanet" i sömnen ändå lite senare... Har laddat upp med filtar som han ligger på som jag byter vartefter.
Får nog bara inse att det inte går att ha honom helt torr varje minut av natten. Men det svider i mammahjärtat när jag vaknar och inser att han har legat med blöta kläder någon timme eller mitt i någon stor kräkfläck på filten.... Får trösta mig med att han sover och troligen inte lider av det.