• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Igår var det för ANDRA gången jag fick se det lilla livet slå och det var så skönt att se att den hade vuxit så mycket på så några dagar från 5 mm till 2 cm det var häftigt att se! Gud vad jag älskar det här lilla livet! Idag ska jag studsa in på MVC och boka min första tid ska bli kul att se deras miner vi jobbar ju vägg i vägg hihi

• Lyckostjärna

Man får en bild i handen det fick jag men jag har inte lyckats ladda upp en bild här kan man inte göra det via appen?

• Lyckostjärna

GRATTIS!!! Vad häftigt med enäggstvillingar man ser att den ena är lite mindre än den andra men i samma fosterhinna!!! Trodde inte sådant kunde hända på IVF vad skrämmande men häftigt på samma gång !!! Håller tummarna att båda vill vara kvar till dom är fullgångna!!! Gud så kul!!!! Grattis igen! Idag skrev jag in mig på MVC och jag fick tid för ultraljud 28 mars igen så roligt detta!! Tråkiga med den här dagen är att jag just Fick gå hem från jobbet blev magsjuk, diarré deluxe

• Lyckostjärna

Hur gammal är du? Vilken vecka är du i nu? Det kommer gå jättebra för dig!! Håller tummarna och ska bli kul att följa dig här! Ska du göra KUB? Förresten kan man göra KUB på tvillingar?

• Lyckostjärna

Linblå jag var på ultraljud igår och såg mitt hjärta men tack för krya på hälsningarna!!! Moolie ge inte upp vissa embryo är långsammare än andra jag tror och hoppas på din graviditet!!! Massa styrkekramar

• Lyckostjärna

Lycka till tusa! Jag håller tummarna! Måste fråga alla er här i tråden!! Har ni alla gjort färskförsök? Har läst runt lite på nätet och sett att Folk som gör KUB efter färskförsök får väldigt dåliga resultat jämfört med frysförsök! Man ska tydligen lita på vad ultraljudet säger och hur stor nackuppklarningen är! För blodprovet kan tydligen dra ner hela KUB totalt vid färskförsöket känns ju hemskt att vara orolig en hel graviditet i onödan!!! Hur har ni andra blivit info av BM gör dom någon speciell inställning när dom mäter vid IVF kontra vanlig graviditet?

• Lyckostjärna

Ja vi får också gratis här! Vi hade bestämt och göra alla tester innan vi blev gravida! Men som någon skrev att en dr sagt att vid IVF är det 98 procent chans att få ett friskt barn då dom slänger alla kromosomavvikande embryo på lab innan insättning! Min man vill göra men jag är tveksam då det känns onödigt då blodtester kan visa så stora felaktiga värden vid färskförsök vid IVF?

• Lyckostjärna

Ja och berätta för mig! Jag hade gärna gjort KUb om jag visste att man kan lita på resultatet känns ju onödigt att vara livrädd för något HELT i onödan för att blodprovet drar ner resultatet helt felaktigt men i såna fall kommer jag helt förlita mig på ultraljudet för det är det man ska gå på i första hand sa min BM iaf! Ska göra ultraljud 28 mars och då besluta om jag vill göra kub samtidigt!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015