• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Skulle ju vara hjärtan inte ????<3 <3 <3

• Lyckostjärna

Nu har jag hört att man automatiskt får högre risk när man KUB och NUPP-test efter IVF då man har så mycket hormoner i kroppen av alla läkemedel! Stämmer detta? Känns ju helt sinnes att gå och vara orolig helt i onödan en hel graviditet???? Rätta mig gärna om jag har fel! Läste även om man väntar tvillingar efter IVF så kan man inte göra KUB för det blir alltid felaktiga uppgifter!! Mäta nacken kan man ju alltid göra men blodprovet skulle man visst inte lita på?

• Lyckostjärna

Din dröm försöker nog säga till dig att du väntar en söt pojke! Min syster som har 7 barn! Drömde återkommande att hon fick trillingar pojkar och vi undrade hela tiden varför! Vi trodde hon väntade tjej hela tiden men BM hade svårt att se på UL! Så föddes världens finaste pojke! Så nu i efterhand så skrattar vi och säger att man ska lyssna på vad kroppen säger!!! Såg dom ingen skugga eller något annat på din vul är det bara 1 men visst finns chansen att det är 2 om du inte har blött efter du fått 2 embryo tillbaka!! Det är därför vi ska åter nästa vecka igen men det var ju bara för att vi såg något mer än 1 hjärta, vi såg en skugga som nästa var lika stor som böna samt en tredje som måste varit gulesäcken så vi får se antingen har skuggan försvunnit eller vuxit till sig! Men så sanslöst trött och lat jag har blivit, skäms över mig själv!! Jag vill vara pigg, glad och full med energi som jag brukar vara!!!

• Lyckostjärna

Lisodan jag så otroligt ledsen för din skull! Men jag lovar att det kommer fungera för dig nästa gång!! Du har guldägget kvar i frysen!!!! Jag vet hur tufft det är och jag ska vara ärlig jsg trodde aldrig det skulle lyckas för oss denna gång 5 försöket jag hade gett upp inombords! Så jag säger som dom andra tillåt dig vara ledsen! Vi alla har fått gå igenom detta helvete om och om igen men nästa gång är det DIN tur!!!! Stor kram till dig Lisodan och storken hoppas dina blödningar slutar snart!!!

• Lyckostjärna

Lycka till i framtiden lisodan!! Vet att det kommer går bra för nästan gång!! Läste i listan att Fru Wiberg skulle göra vul idag stämmer det? Hur har det gått Fru Wiberg?

• Lyckostjärna

Härligt att höra Fru Wiberg!! Vilken lättnad!!! Grattis till ännu ett tickande hjärta här i tråden!! Jag har ju redan sett mitt tickande hjärta men ska åter 11 mars och få en bättre bild samt få bekräftat att det är 1 eller 2 tickande hjärtan då det var osäkert sist! Jag känner mig så nöjd med 1 tickande hjärta! Känner mig lite rädd samt överlycklig att det kanske är 2! Mina känslor skenar när jag tänker på det!!! Förrut har jag alltid sagt att jag ska ha en brorsa och ett par tvillingar sedan är jag nöjd med livet! Nu känner jag att jag är supernöjd med min snart 12-åriga son och ett syskon! Tänk om jag inte hinner trösta 2 samtidigt? Går och tänker att jag får köpa en babysele så jag kan hålla båda samtidigt! Ja jag vet i-landsproblem men jag vill ju vara en bra mamma till alla mina barn!! Ja jag tror nog ni förstår vad jag menar!! Jag är såååå lycklig över att vara gravid just nu och jag vet att jag kommer fortsätta att vara lycklig om jag får se 1 eller 2 hjärtan slå!!! Älskar mitt lilla hjärta som jag såg slog i torsdags!!! Lycka till nu alla!! Kram till er!

• Lyckostjärna

Tack underbara lillebrorsfaster nu känner jag mig mycket lugnare nu!! Klart att allt löser sig!! Jag vet att du också snart kommer att se ett hjärta ticka!!! När har du vul? Kramar

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015