• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag testade positiv ruvardag 10 och jag är fortfarande gravid är i vecka 8 nu! Det är helt normalt och noja! Jag sa senast idag till mannen tänk att vi fortfarande är gravida tänk att vi lyckades? Vi är fortfarande i chockstadiet! Får se om vi förstår bättre när vi är på vårat tredje vul 11 mars

• Lyckostjärna

Hoppfulla Fia!! Första vul fick vi för att se att det växte i livmodern och ingen annanstans då vi fick utomkvedshavandeskap vid förra IVF! Då dom bara såg en skugga i livmodern var i vecka 5 då fick vi även lämna blodprov 2 ggr en gång samma dag vi tog vul och 2 dagar senare för att jämföra! Sedan ringde dom och sa att mitt HCG stigit väldigt snabbt så då ville dom ha in oss på ett vul igen! Eftersom vi fått 2 embryo tillbaka var dom rädda att det ena hade lagt sig fel! Vid vul nr 2 fick vi se en böna med så vackert tickande hjärta men då bad dom oss komma åter på ett 3:e vul då dom såg en skugga bredvid vår böna och misstänker ev tvillingar! Så nu ska vi åter på tisdag för att få en fin bild på vår böna eller bönor!!! grattis HLC skönt att höra att allt gick bra för er idag!!! Grattis!!

• Lyckostjärna

Lycka till st0rken jag håller alla tummar och tår! Nu har jag frusit 3 nätter i rad så tänderna skakar på nätterna så jag har tagit 2 täcken och då känns det som jag brinner upp! Har fortfarande illamående från hell! Är det någon mer som mår såhär? Ska lämna urinprov och lämna ett Crp på jobbet för att se att jag inte åkt på någon UVI eller infektion? Jag har inga känningar på UVI men man kanske inte måste ha sådana svidsymtom för det?

• Lyckostjärna

Jag är frisk visade inget för UVI och CRP!! Jag är bara mycket gravid tog ett glas Cola och mår lite bättre!!! Hur gick det för dig st0rken? Massa kramar

• Lyckostjärna

Grattis jenkins vad kul att du fick se ett tickande hjärta! Jag investerade mammatunika och mammathights i fredags! Så skönt så!!! Jag fryser hela tiden och mår ständigt illa!! Trött hela tiden känner mig som världens tråkigaste människa!!! Längtar till vul på tisdag!!!

• Lyckostjärna

Igår var första dagen jag inte har haft extremt illamående och var pigg! Var ute och njöt i solen i 2 timmar och bara promenerade!! Läste att om man har haft problem med extremt illamående så kan det försvinna när livmodern tar över och gulesäcken avvecklas och det ska tydligen ske i vecka 8-9!! Det verkar stämma på mig hoppas jag! Fast nu är man ju orolig för det också men brösten ömmar fortfarande iaf!! Tänkte sluta oroa mig för allt på tisdag har jag bestämt! Våran utlandsresa vi har bokat i början av juni tänker jag boka av, vågar helt enkelt inte flyga när jag är gravid! Har ju flera missfall bakom mig så det är väl det som oroar!!! Tack för att ni finns! Så skönt att läsa om symtom som kommer och går och att ni har uppsvullna magar redan för då känns det som om att det kommer gå bra för alla oss liksom!! Det måste ju varit ett normalt och jättebra tecken!! Idag börjar jag med mammabyxor på allvar orkar inte dra in magen längre och dessutom är min mage sned haha putar ut lite mer på vänster sida när jag drar in magen! Det gjorde den med sonen också i början för 12 år sedan jag är väl en sån sort!!! Kram på er!

• Lyckostjärna

Jag har faktiskt hört att vecka 10 är det markant mindre risk för missfall men dom säger v12 för att folk ofta räknar fel på 1-2 veckor så har dom en högre gräns officiellt!! Ofta har ju barnet dött innan vecka 10 om missfall sker i vecka 11 och 12 men jag kan ha fel men detta är vad jag hört barnmorskorna säger på jobbet och dom har ju jobbat i 35 år så någon statistik måste dom ha som intygar detta!!! Jag väljer att tro så för jag orkar inte vara tyst till vecka 12! Jag tänker lita på min kropp!!

• Lyckostjärna

Det jag vill säga att vi har tur att vi gör IVF så vet vi exakt på dagen vart vi är i graviditetsveckorna

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015