• Lyckostjärna

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tackar så mycket för det stora hjärtat!! Det uppskattas

• Lyckostjärna

Längtar tills 28 mars nästa fredag då får vi ul och ska även ta blodprov för kub då har vi bestämt oss för nu! Hur långt efter blodprov får man ul för kub?

• Lyckostjärna

Dessa hungerkänslor jag har tar knäcken på mig! Jag har insett senaste nätterna att jag inte kan sova för att jag är hungrig! Jag har så svårt att äta varm mat det blir typ halva portioner och det är ju inte bra! Försöker äta en smörgås eller 2 innan jag lägger mig men så ibland som igår tog jag lite müsli och mjölk istället! Jag vaknade kl 02 jag mådde så illa så jag gick upp och kräktes lite sedan borsta jag tänderna och insåg att jag var vrålhungrig! Så jag åt en banan ville inte äta något så jag blir pigg mitt i natten liksom! Låg vaken till kl 06 gå upp till jobbet kl 06! Jag äter ändå bra till frukost havregrynsgröt ett ägg och en smörgås så cyklade jag till jobbet! Var vrålhungrig kl 08 redan??? Jag vägrar äta hela tiden eller jag har ingen möjlighet att gå ifrån! Så nu sitter jag 10:30 och vräkt i mig två grova smörgåsar med ost och är fortfarande hungrig! Snälla hjälp vad gör ni? Vad äter ni så ni överlever! Jag har dragningar växtvärk ibland på vänster sida och ibland höger sida så jag känner ju hur det växer därinne!! Får panik! Har med mig bubbelvatten så jsg kan dricka hela dagen för att döva hungern liksom! Vet ju att lunch kommer snart men jag har ju så svårt att äta stora portioner!! Snälla hjälp mig!! Får ju panik!!

• Lyckostjärna

Tusen tack vad skönt det känns när ni skriver så! Då kanske jag är normal ändå!! Ja jag ska äta det jag kan istället så ordnar det sig nog!! Tack tack gråter tacksamhetstårar här nu, ni är för härliga!!! Kram till er och tack att ni delar med er!

• Lyckostjärna

Grattis lillebrorfaster vad glädjande och höra! Tack för alla tips och råd ska cykla förbi Hemköp på väg från jobbet idag och köpa nötmix och torkad frukt Gud så gott! Jag har ju färsk frukt som jag äter varje dag men det låter ju gott och variera lite mums!!! Tack ännu en gång ni är bäst! Tack hoppfulla Fia

• Lyckostjärna

Så härligt att höra tjejer! Nu har jag en klase bananer och en påse salta mandlar i väskan! Har alltid grovt bröd på jobbet som jag ätit som mellanmål! Förra graviditeten gick jag upp 12,6 kg men minns inte varken hunger eller illamående! Kanske det är därför jag fick båda nu? Hihi känns så skönt att höra era historier att vi är lika trots allt! Ingen vet ju knappt på mitt jobb förutom chefen så det är väl det som är jobbigt med allt smygande! Men nästa fredag så ska jag berätta tänkte jag! Då är vi inskrivna på MVC och får ett ul så man får bekräftat att allt ser bra ut fortfarande! Men enligt era historier och samma symtom så ser det nog väldigt bra ut! Tack alla!!

• Lyckostjärna

Ska berätta att min man knakar min rygg nästa varje dag! Jag hade fått två låsningar i ryggen idag efter jag jobbat lite extra! Jag får lägga mig raklång på golvet! Då tar min man mina fötter och lyfter upp så att det ser ut som jag sitter sedan fäller han upp min ben mot mitt huvud tills jag säger att det räcker! Sedan tar han ner mina ben, låter ett ben ligga rakt och mitt andra ben över som i framstupa sidoläge och samtidigt min arm rakt ut på golvet åt andra hållet dit jag även vrider mitt huvud! Min man hänger sedan lite försiktigt på mig med ena armen på MITt ben det som är över det andra benet och den andra handen lite nedanför axeln och det knakar ljuvligt i ryggen och så gör vi motsatt sida! Jag är en ny människa varje gång!! Detta lärde en sjukgymnast mig vid min förra graviditet då sa han att lederna i ryggen luckras upp lite när man är gravid och man får lite lättare låsningar härifrån och då känns det som hela ryggen blir inflammerad!! Ett tips till er, låt era män hjälpa er!! Idag sa jag att detta är det bästa jag vet förutom sex haha man mår ju så bra när man slipper värk!!! Kram till er alla! Idag har vi njutit av en lång promenad i solen!! Ljuvliga vårtid!!!

• Lyckostjärna

Grattis villsågärma! Jag ska göra ul på MVC på fredag och jag är då 10+5 ska bli så kul att se att det är liten människa där inne och inte ett embryo längre! Längtar! Hur lång var din bebis nu? Stor kram till er alla tappra kämpare!

• Lyckostjärna

Hjälp! Inatt sov jag konstigt och vaknade att jag fick en orgasm i sömnen! Var jättekissnödig imorse! Vet inte om jag hållt mig för länge! Har haft molvärk hela morgonen en jobbig känsla! Nu har jag fått en brun flytning i trosskyddet jag är i vecka 11 nu? Är det kört för mig nu? Är det början på missfall? Ska göra ul på fredag känns som år dit!! Är det någon som har eller haft likadant i vecka 11? Är så orolig nu!!! Varför nu???

• Lyckostjärna

Jag är så lycklig! Har varit på toa 2 ggr nu ingenting nu! Det var bara 1 gång brun flytning typ som en tesked! Nu har jag inget! Tror jag höll mig för länge antagligen! Japp orgasm är ju fantastiskt det är 7:e jag har fått mitt i natten denna graviditet! Tusen tack för era kloka kommentarer!! Love you all

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015