• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Varför har ni tagit crinone så länge? Jag tog en förpackning där va väl 17st eller något sånt.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-06 12:28:07 följande:
    Om man gör ÄD har man ingen naturlig produktion av progesteron. Då måste man ta progesteron till v 12 ca för att fostret ska ha en chans att överleva. I Pluttemors fall vet jag, det får hon berätta Men har man gått mf/MA tidigare kan ju ibland orsaken vara progesteronbrist och man kan då även behöva progesteron en tid när man gör ivf el blir naturligt gravid. Kram

Jaha okej . Jag har med fått missfall. Men det har gått bra hitintills Har för mig att jag tog i ca 17 dagar sedan skulle kroppen ha börjat producera själv sa dem. Vi gjorde ivf. Hehe jag vet inte. Men det är ju bra att man han tillföra progesteron så länge. Det verkar fungera bra .

Ska ni alla göra kub?

Kram
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-06 15:23:19 följande:
    Danisen. Jag har varit gravid två gången varav ett slutade i MA. Jag blödde i stort sätt hela 9 veckor och med sonen blödde jag oxå till och från. Därför frågade jag om extra progesteron denna graviditet.

Aha okej. Det var ju riktigt bra kram
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-09 21:11:15 följande:
    Hej mina vänner! Insåg nyss attdet inlägg som jag skickade från min mobil strax efter kub inte skickats hursomhelst så gick det väldigt bra. Lillskrutten mådde bra och sov upp o ner en stund först men sen när doktorn eller vad man ska kalla henne för började peta på magen för att väcka skrutten så gjorde skrutten en kullerbytta och vinkade fint till kameran! På fredag lägger jag in två bilder i bildtråden. Åldern stämde på antal cm och skrutten hade låg risk för kromosomfel jag känner mig som världens lyckligaste människa just nu!!

Åh så härligt det låter
  • Danisen
    Lyckostjärna skrev 2014-04-10 08:40:09 följande:
    Jippie! Vi fick bästa tänkbara resultat 1 /20 000 herregud har aldrig gråtit så här mycket glädjetårar för ett provresultat! Vi fick även se alla tår och fingrar!!! Herregud det kommer en bebis snart!!! Världens bästa dag idag!! Detta är verkligen en lyckotråd!! Stor kram till ER alla!!!

Stort grattis till er
  • Danisen

Ingen här som ska göra glukosbelastning? Eller det gör dem kanske bara i skåne?

• Danisen
    tusa skrev 2014-04-10 15:49:51 följande:
    Hörde nyss på FL att ni gör det obligatoriskt därnere.

Här gör vi det om det finns många rskfaktorer, eller om blodsockret är högt.

Jepp det görs på alla gravida här. Jag ska göra 2st vet inte hur jag ska kunna svälja den sörjan dock, haha. Ska göra min första på måndag. Ska även få lyssna på hjärtat. Börjat bli så himla nervös, tänk om det inte finns något litet hjärta som slår längre. Att man alltid ska måla fan på väggen
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-10 16:54:26 följande:
    Oj vad det skrivs i tråden när man är borta några timmar. Har varit på tjänsteresa hela dagen sen kl 5 på morgonen har dock ändå hittat luckor att titta in här!

Hoppas att alla mår bra

Danisen: klart att det kommer vara ett hjärta där vilken vecka är du i? Konstigt att lyssna på hjärtat så tidigt. Min BM sa att man börjar att lyssna på hjärtat efter RUL

Jag har lagt in bilder i mitt galleri i mappen som heter lilla hjärtat om någon vill se våra två bilder från KUB.

Jag är i v.12 (11+1) idag, min bm sa att vi skulle lyssna på det nu på måndag iaf. Varför skulle det vara konstigt? Tror att hon kan sitt jobb . Håller tummarna för att det är ett hjärta som slår ordentligt.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 20:13:36 följande:
    Det är nog inget konstigt. Brukar gå bra att lyssna från v 13 ca vad jag förstått. Kram

Tack jag går in i v.13 nästa onsdag så 2 dagar innan kan man hoppas på att det går att lyssna kram
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-10 20:53:49 följande:
    Danisen: konstigt e kanske fel utryckt men ovanligt att börjar lyssnar så tidigt. För min BM sa att i regel brukar man börja lyssna regelbundet vid besöken efter RUL. Jag frågade själv om man kunde lyssna då jag var i vecka 11-12 och då sa hon att dom helst inte gör det för fostret kan ligga i positioner att man inte hör hjärtljuden och därför vill man inte skapa oro för mamman men det går säkert helt utmärkt att lyssna på hjärtat och dom kanske har en sån där apparat som fångar upp hjärtljuden från vecka 13 istället för den där gammalmodige tratt saken hoppas att det går bra

Hon har en vit elektrisk apparat . Det var en bonus för mig eftersom jag ska göra 2st glukosbelastningar så ville hon vara snäll. Då belastnings sörjan ska vara hemsk Så dem brukar inte göra det nu tror jag. Men jag är glad att få höra
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015