• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-23 19:00:27 följande:
    Var bor alla förresten runt om i landet? Alla kanske inte vill svara. Men i framtiden vore det faktiskt kul om vi kunde ses jag bor i Örebro

Jag bor utanför Helsingborg i en liten stad som heter Åstorp
  • Danisen

Jag är nyfiken på hur gamla ni och er partner är jag är 28 blir 29 i augusti, min sambo är 1 år yngre

• Danisen

Jag har med lite svårt att äta. Äter lite åt gången och är bara sugen på skit mat . Gillar inte det.

• Danisen

Testdagen är här det var ett jätte starkt plus idag. Var starkt redan för en vecka sedan men ännu starkare idag. Yaaaay

• Danisen
    Pluttemor skrev 2014-02-27 08:27:50 följande:
    Jag tränar inte alls. Och gjorde heller inte det under tiden som kroppen nedreglerades heller. Det var för jobbigt att träna då helt enkelt. Och som det är just nu så vet jag inte om jag vågar anstränga min kropp med träning i och med att jag inte tränat på ett år nästan men jag har dock hört att om man tränat tidigare och mår bra av att träna så ska graviditeten inte vara ett hinder på något sätt. Det handlar om att lyssna på sin egen kropp och känna vad man orkar med

Man kan ju köra lugnt typ sjukgymnastik t.ex viktigt att träna ryggen om man vill slippa ryggont. Bara ett tips Du kan ju ringa vc och boka tid hos sjukgymnast så visar dem dig helt ofarliga övningar . Jag går hos sjukgymnast i annat syfte men jag berättade för henne så då ändrade hon några övningar funkar kanon.
  • Danisen
    Lyckostjärna skrev 2014-02-27 10:23:43 följande:
    Idag var vi på ultraljud och vi såg ett hjärta som slog tydligt och det var en till brevid som en skugga så dr kunde inte avgöra om det var 2 eller 1 men allt såg bra ut! Vi ska åter på nytt ultraljud 11 mars så vi får bättre bild på dom!!!! Jag är så lycklig tårarna kan inte sluta falla!!!

Om du har utomkvedshavandeskap kan du få svårt att ta i när du kissar eller bajsar? Jag hade utomkvedshavandeskap i okt och kunde inte kissa ut allt ordentligt och absolut inte göra nr två utan hemsk smärta!!! Kram på er godingar

Åh så roligt. Stort grattis
  • Danisen

Hej tjejer. Hur mår ni? Jag har himla ont i magen emellanåt hoppas innerligt att det är växtvärken. Man kan inte riktigt låta bli att bli orolig direkt

• Danisen
    lisodan skrev 2014-02-28 17:47:27 följande:
    Det hade jag också i vecka 4-5-6 typ. Och var orolig i början. Men det har försvunnit nu. Är nu istället orolig för att det är borta. Aldrig är jag nöjd. :) Illamåendet är också borta sista dagarna. Får nog vänja mig vid oron och ändå försöka njuta så länge.

Usch ja, alltid är det något hehe. Men det är ju inte så konstigt att man är orolig, efter allt vi alla varit med om förstås. Tack för ditt svar
  • Danisen
    Moolie skrev 2014-02-28 17:56:42 följande:
    På mitt hälsosamtal på MVC sa de att det var fullt normalt! :)

Tack snälla för ditt svar
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015