• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Stort grattis till er Lillebrorsfaster <3

• Danisen

Vill bara tipsa om att fr.om idag så säljer Lidl mammaleggings 49.90:-, mammamjukisbyxor 69.90:-, mammatopp 49,90:-, amningsbh 69,90:- jag ska köra dit nu och kolla om det kan vara något kanske kan hålla denna graviditeten iaf hehe

• Danisen

Pluttemor: Menar du i vilken butik? Jag tror att dem kör samma reklam i hela landet. Om inget annat så håll utkik i reklambladet när det kommer .

Lelle75: jag köpte ett par mjukisbyxor tog på dem nyss, jätte sköna . Sen köpte jag ett linne och en bh. Linnet å bh:n kan jag inte ha på ett tag hehe

• Danisen

Åh blir lite avis på er som får göra KUB hehe... bara för att jag med vill på ultraljud

• Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-24 18:15:57 följande:
    Hej allihopa!

Har precis varit hos läk och fått reda på att jag har asma och väldans dålig lungkapacitet Har fått pulmicort och bricanyl. Båda är a-klassade men ska ändå bara användas med stor försiktighet och bricanylen skulle helst inte användas första trimestern. Har någon av er någon dessa mediciner och hur tänker ni. Jag dör ju inte om jag inte tar å andra sidan är det ju inte bra med en mamma som har svårt att andas och inte kan syresätta sig ordentligt vid träning etc. Tips å tankar är välkomna

Jag har astma. Jag tar sumbicort dagligen sen har jag ventoline vid behov. Läkarna säger att har man astma ska man ta sin medicin kan bli farligt utan, kan du inte syresätta dig kan inte bebisen heller. Å mår du inte bra p.g.a andningen gör inte bebis det heller. Så mitt råd är givetvis att ta din medicin enligt ordination och fortsätta träna. Men det tar ett tag innan medicinen verkar ordentligt. Så var lite försiktig så du inte får svårt att andas.
  • Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-24 20:43:24 följande:
    tack!!!! Har läst på lite mer och det verkar ju vara att rekommendera att ta medicinen. Min man är av åsikten att man absolut inte ska ta några mediciner om man inte måste och det kan vara svårt att veta vad måste är ibland. Har gått så här så länge så jag har ju vant mig vid att aldrig riktigt orka.

Vet precis hur du känner, gick flera år och aldrig orkade. Men med medicinen är det bättre. Jag har frågat 3 läkare och 1 bm angående mina astma och allergimediciner alla säger att jag måste ta dem enligt ordination. Slarvade under ivfen å då skällde dem på mig vid äggplocket både narkossköterskan och läkaren eftersom det kunde bli farligt. Jag hade litat på läkaren. Du behöver din medicin så mår både du och bebis bättre.
  • Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-24 21:04:16 följande:
    Jo och jag lämnar ju första trimestern om 5 dagar så det är ju lugnt.

då är vi väldigt nära i fas med
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-04-24 22:09:30 följande:
    Då ska jag hålla utkik danisen efter Lidl katalogen :)

Jag fick reklamen i måndags. Säker på att det inte fanns med där?
  • Danisen

Jag får minsann inget extra ultraljud . Ska försöka tigga mig till det när vi har rul tänkte jag hehe

• Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-25 18:46:14 följande:
    Var bor du Danisen?

Åstorp, ligger utanför Helsingborg.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015