• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-04-11 07:46:53 följande:
    Då förstår jag med apparaten lyssnar man mycket tidigare

Lycka till danisen! Kram

Tack snälla du
  • Danisen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-12 05:46:22 följande:
    Trevlig helg pluttemor! Och ha en underbar resa villsågärna!

Förstår precis vad du menar helisa, Gud va kul! SÅ skönt att äntligen få göra en sån grej för ens egen skull! - lycka till! (Jag är så obotligt trött på att köpa grejer åt allas ungar som fullkomligen har regnat över oss de senaste 2 åren - får man känna så?! De är ju fantastiskt söta allihopa! Men nu vill jag att det ska bli vår tur!!!)

Känner precis likadant men allas barn som ja, som du säger regnat in. Nu är det allas vår tur här i denna tråden kram
  • Danisen

Nu drar jag på glukosbelastning tjiiihoo... wish me luck ha en bra dag tjejer. Kramiz

• Danisen

Det gick bra att få ner, tur att jag inte glömde att ta med mig citron alltså. Det var fruktansvärt sött haha (mycket konstigt när det är rent socker haha) magen gillade inte det. Helt tom å nu full av socker, vakna lär jag väl göra . Nu ska jag vänta 2h på blodprov.

Usch öroninflammation är ingen hit. Krya på dig.

• Danisen

Gick kanon bra att lyssna på hjärtat . Hon hittade det direkt. Fort slog det, i snitt runt 160/min. Skit häftigt rent ut sagt . Nu ska jag vänta 1h till. Sen är det blodprovs dags. Är det verkligen på riktigt nu?!

• Danisen
    tusa skrev 2014-04-14 09:19:33 följande:
    Jenkis, nä hör inget med stetoskopet, som du säger är det supersvårt. Varje rörelse i handen så hörs lederna gnirka! Frågade på gyn när vi gjorde VUL2 och hon sa att kring v.20, så är dett tag kvar... Ja, man får nog lyssna länge och liksom utesluta ljud efter ljud!

HLC: Hej och härligt att du njuter 

Linnea: Hur går det???

Danisen: Så härligt med hjärtslagen 

Ja, det var riktigt coolt . Hon använde en sån apparat. Hon trodde att det skulle vara för tidigt och sa det precis innan men icke hon hittade bebisen direkt och det slog på ordentligt.
  • Danisen
    Linblå skrev 2014-04-14 13:35:12 följande:
    Jag är i vecka tretton nu. Nästa vecka ska jag på ultraljud och KUB.

Är det förresten någon som vet hur mödravården är i Linköping. Jag är nyfiken på om man får gå på kontroll varannan vecka för att kunna upptäcka TTTS på tvillingar tidigt. Jag visste inte att jag skulle fråga om det sist jag var där. Den barnmorskan var inte så upplagd för att svara på de få frågor jag hade så hon gav inget bra intryck.

Då är vi rätt så nära i fas . Går in i v.13 på onsdag. Men du vänta tvillingar?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015