• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Äntligen fått tid för VUL 13 mars blev det.

• Danisen

Jag laddade ner den Ferring, den visar exakt samma som FL's gravidguide och den där lila gravid appen gör

• Danisen
    tusa skrev 2014-03-08 00:05:10 följande:
    Nej, man kan aldrig veta vilka svängar livet tar, bara att hålla i sig och hänga med!! 

Ska på körhelg(alltså sång, inte bil..) så närmsta 2 dagarna kommer iaf susa förbi, förhoppningsvis kanske lite jobb i veckan så torsdagen kommer foort!! Ju närmare det drar sig ju svårare att vänta och ju mer skrämmande att vi faktiskt kommer få se hjärtverksamhet, eller inte... Jag tror ju att allt är väl, det känns ju så, men vi vet ju inte förrän vi vet liksom..

Mår annars oförskämt, kanske oroväckande bra. Visst är det nu snart illamåendet kommer? v.6+2 idag..

Jag har mått illa i minst 2 veckor redan. Äter dåligt, men försöker att få i mig ofta och lite . Lite cola funkar faktiskt bra. Vaknade nu för en stund sedan och då är mina bröst inte så ömma som de varit? Haft riktigt ont men inte nu, man kan inte låta bli att undra varför, det är kanske så det är till och från? Skulle du göra vul den 13:e?
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-03-08 07:40:19 följande:
    Det där med brösten brukar gå och komma. Nog inget att oroa sig för! Kram

Tack snälla man är ju så himla nojig. Hur mår du? Kram
  • Danisen
    tusa skrev 2014-03-08 19:54:17 följande:
    Guuud vad lustigt och skönt att ni skriver om just bröst som slutar ömma och känns nästa vanliga igen, för precis så var det i morse för mig och tårarna brände i ögonen hela morgonen för att nu var det ju kört, första tecknet på att grav. var över!! Brösten är nästan enda symptomet jag har, förutom några kvällar med illamående förra veckan och något udda stick/drag i livmodern, men det slutade nog åxå ca förra veckan så jag är väldigt noga med att trycka lite i brösten ibland under dagen, för att förvissa mig liksom. Testar ju varje morgon åxå ännu...vet inte när jag slutar, men har nästan 20st stickor kvar...

Villsågärna, så skönt att du snart är i den magiska v.12!! Vill åxå vara där...

Någon frågade, ja, VUL 13/3 kl.3 

Mina bröst ömmar igen, inte lika mycket som innan, men innan var det to much alltså . Trycker på dem lite då och då jepp det var jag som frågade om den 13:e. Jag ska med göra vul den dagen . Vi gjorde väl äp och et på samma dager t.om? Jag har lite dåligt minne, så du får ursäkta att jag inte minns riktigt.
  • Danisen
    Pluttemor skrev 2014-03-11 12:47:55 följande:
    Danisen jag har pollenallergi, tar vanligtvis inte mycket mediciner för det mer än tabletter som heter areus. Vet dock inte om kah kommer kunna ta dom nu när jag e gravid. Än så länge e inte pollen jättebesvärlig. Det e mest lite snuva och det kan jag tåla

Jag har Loratadin. Fick ta idag, har givetvis frågat min allergi läkare om just den sorten. Men sen googlade jag det, på 1177 står det att det inte är någon fara. Men sen skriver tillverkarna att man inte ska ta dem. Så blir ju lite konfunderad. Ska på vul på torsdag så får fråga ivf läkaren också.
  • Danisen
    Jenkis skrev 2014-03-11 11:15:02 följande:
    Jag har svårt för lök och vitlök, vilket jag älskar annars!

Tyvärr gillar jag snabba kolhydrater, vilket jag har svårt för annars... Äter jag saker som innehåller socker i lite större mängder (typ på ett födelsedagskalas) som ickegravid, mår jag konstigt i hela kroppen. Men inte nu tyvärr...

Skulle hellre ta en glass ett nyttigt mellanmål... Försöker verkligen vara hård mot mig själv och åtminstone försöka få i mig lite av det nyttiga, men belönar mig själv kanske lite väl ofta med något som jag tycker är godare. Typ vita skorpor med Bregott på. Sånt som jag vanligtvis ratar...

Mår helt klart mer illa om jag är trött eller stressa/pressad! Tyvärr är inte situationen på jobbet den bästa just nu. Vi är drygt två man kort. En har fått hjärtinfarkt (chefen) och en annan frusen axel + annan korttidsfrånvaro. För oss som är kvar är arbetsbördan stor. Som tur är så är jag ju så trött, så jag har inte orkat stressat upp mig så mycket (ännu). Men igår när jag var lite piggare, var det en riktig struldag och jag skulle helst ha BF om en månad så att jag kunde gå hem NU... Det är stressen som jag tycker är värst. Alltså den som mest kan påverka barnet negativt. Så jag verkligen försöker ha både skygglappar och knäck i lurarna. Men det är svårt...

Det där med maten känner jag igen . Kokade nyss pasta och hade ketchup och grillkrydda på, alltså det är big nono för mig i vanliga fall. Men jag får inte i mig något annat än sånt. Hönökaka med ost är en favorit med. Försöker få i mig frukt också, det är faktiskt inte så lätt. Måste ju äta något om än onyttigt i nuläget hoppas att det blir bättre med tiden hehe . Hoppas att det ordnar sig på ditt jobb.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 22:49:40 följande:
    Vi berättade efter vårt vul i v 7+2

vi funderar på att berätta på torsdag efter vul, om nu allt ser bra ut vill säga. Börjar bli nervös inför vul nu hehe .
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015