Jenkis skrev 2014-03-11 11:15:02 följande:
Jag har svårt för lök och vitlök, vilket jag älskar annars!
Tyvärr gillar jag snabba kolhydrater, vilket jag har svårt för annars... Äter jag saker som innehåller socker i lite större mängder (typ på ett födelsedagskalas) som ickegravid, mår jag konstigt i hela kroppen. Men inte nu tyvärr...
Skulle hellre ta en glass ett nyttigt mellanmål... Försöker verkligen vara hård mot mig själv och åtminstone försöka få i mig lite av det nyttiga, men belönar mig själv kanske lite väl ofta med något som jag tycker är godare. Typ vita skorpor med Bregott på. Sånt som jag vanligtvis ratar...
Mår helt klart mer illa om jag är trött eller stressa/pressad! Tyvärr är inte situationen på jobbet den bästa just nu. Vi är drygt två man kort. En har fått hjärtinfarkt (chefen) och en annan frusen axel + annan korttidsfrånvaro. För oss som är kvar är arbetsbördan stor. Som tur är så är jag ju så trött, så jag har inte orkat stressat upp mig så mycket (ännu). Men igår när jag var lite piggare, var det en riktig struldag och jag skulle helst ha BF om en månad så att jag kunde gå hem NU... Det är stressen som jag tycker är värst. Alltså den som mest kan påverka barnet negativt. Så jag verkligen försöker ha både skygglappar och knäck i lurarna. Men det är svårt...
Det där med maten känner jag igen
. Kokade nyss pasta och hade ketchup och grillkrydda på, alltså det är big nono för mig i vanliga fall. Men jag får inte i mig något annat än sånt. Hönökaka med ost är en favorit med. Försöker få i mig frukt också, det är faktiskt inte så lätt. Måste ju äta något om än onyttigt i nuläget
hoppas att det blir bättre med tiden hehe
. Hoppas att det ordnar sig på ditt jobb.