Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Fy för vilken mög em/kväll!! Maja vaknade 16.45 och somnade nu 00.50 halleda. Berättar imorgon.
Fy för vilken mög em/kväll!! Maja vaknade 16.45 och somnade nu 00.50 halleda. Berättar imorgon.
Ööh fy för vilken em och kväll igår. Höll på att ta mitt pick och pack och dra. Givetvis kan man ju inte göra så när det är ens barn men gud det hade varit skönt .
Hon vaknade direkt när hennes far gick utanför dörren som skulle iväg och hjälpa en kompis. Sen åt hon å vi provade babygymmet och mamaroon, vardera "station" fungerade i ca 5 minuter.
Hon åt flera ggr höll även på att somna flera ggr, men varje gång så blev hon störd av något. Va det inte fisar på tvären så var det mega bajsblöjor, hundarna skällde sen när hon äntligen verkade komma till ro efter ca 3h å verkligen höll på att somna. Jo då kommer hennes fat precis hem med en kompis å då blev hon störd igen. Sambon tog henne och hon somnade direkt. Skönt... i 5 minuter bara dock! Sen va det samma visa igen. Så göll det på några timmar till. Sen packade vi in henne i kläder och babyskyddet och körde en runda. Hon höll på att somna där med. Men blev riktigt hysterisk så vi fick stanna så jag kunde ta upp henne. Fick henne lugn å satte ner henne igen. Varade en liten stund sen fick vi stanna igen. Då var vi nästan hemma. Fick inte henne lugn så vi rullade faktiskt sakta hem när jag hade henne i famnen.
Kom hem å allt var kaos igen. Bytte blöja pyjamas 0 allt sen fick jag mata henne igen (åt nästan 1 gång i timmen de timmarna när hon var vaken, åt iaf 5-6 gånger, tappade räkningen i all röra). Tjejen somnade 00.50 med bröstet i munnen, phu...!! Äntligen. Så galet övertrött var hon ju. Sen har hon sovit till 5.10 åt och sen var hon så himla trött och somnade själv i nestet utan problem. Vaknade sen 8.40 och har ätit nu och håller på att somna i mitt knä igen . Hon har ju några timmar att ta igen sedan gårdagen. Så får se om hon somnar snart.
Jasså Villsågärna38 har du köpt en mamaroon hihi köpte ni en ny eller du hittade en begagnad?
Kram
Usch, galen dag! Förstår att du är helt slut. Varit nåt liknande varje gång maken varit bortrest och jag är med båda barnen. Sker ung en gång per vecka. Ingen hit alls än så länge. De stör varandra på kvällen och båda blir övertrötta i vanliga fall lägger vi ju en var. Nåja, ingen resa över natten för maken denna vecka. Jippie!! Hoppas hon sover länge idag lilla tjejen!!!
Jo vi köpte en ny för tre veckor sen då Lovisa började visa sina röstresurser. Hon behöver ju ofta vaggas till sömns och jag behöver ju hjälp på morgonen när jag ska få storasyster klar till dagis. Hittade en ny för 2500 kr på kampanj så vi (eller jag, maken hade ingen talan) slog till trots det dyra priset. Säljer den sen på Blocket tänker jag! Har varit värd sin vikt i guld!!!
Kram
Hoppas inte det är likadant idag!! För oss har det funkat att först lugna och sen amma i ett mörkt och tyst rum när hon blivit övertrött/överstimulerad. Är inte kul alls det där. Hade första incidenten efter ca 3 veckor då hon var vaken från 12-22 och tillslut gallskrek hysteriskti en timme. Blä säger jag bara!! Var efter det vi började lägga henne runt 19.30/20. Har funkat bättre sen dess förutom då maken är bortrest så jag har båda och inte kan lägga henne i tid. Håller tummarna för er! Kram
Fy sjutton vad jobbigt det låter men kan inte annat än känna igen mig till viss del. Hur verkar det idag?
Här tar Adam varken napp eller flaska idag så ligger konstant vid bröstet känns det som..
Kram
Adams skrov i pannan, ögonbrynen, har blivit värre! Någon som vet om man kan göra mer än pilla bort det och smörja med olja? Något annat man kan göra eller bör tänka på?
Jag har ökat mängden av miniform droppar, då går det lättare att få ut gaserna för henne . Så prova det om ni inte märker att det inte hjälper.
Kram
Ni som ger miniform droppar, upplever ni att era bebisar bajsar mycket? Varje gång idag som Maja har somnat så sover hon ca 20-30 min ca sen vaknar hon av att hon bajsar och då kan hon inte somna om. Så då blir det blöjbyte sen blir hon vrålhungrig. Så har hon hållt på hela dagen idag. Och hon äter väldigt mycket så där kommer mycket överflöd upp igen å då vaknar hon med. Hon är ju så trött tösen. What to do??
Kram
Vi finns här för dig Moolie <3
strunta i de där som är så elaka mot dig, de är absolut inte värda din energi!! Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök för din egen hälsas skull.
Massa styrke kramar till dig
God morgon mammor och gravida!
Har äntligen fått FL att funka på mobilen! Kollar och skriver ju gärna när jag ammar så har inte blivit så mycket på senaste. Men har kunnat läsa vad ni skrivit så har hyfsad koll!
Vaknade just och Hedda har bara ätit en gång inatt! Åt vid 21, sen 01.30 och nu 06.30. Lyxigt! Hon har börjat ta nappen så kan söva henne med den efter matningarna.
Annars har det varit en del oroliga nätter, lite magknip och förstoppning, men annars helt okej!
Vad ska ni hitta på idag??
Själv ska jag till reumatologen, har ju reumatism och fått mer ont än någonting efter graviditeten tyvärr...