• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-12-17 10:25:31 följande:

Visste inte att det var 4 månader på magträning... Nu har jag inte haft tid till det direkt, så ingen fara

Har inte varit på efterkontroll, så Hb vet jag inte.

Hoppas det är sista gången nu då hos ortopeden!

Här är man på efterkontroll hos sin vanliga bm man haft under hela graviditeten.

Har alla ni träffat läkaren på bvc? Vi har inte gjort det.
  • Danisen
    Jenkis skrev 2014-12-18 07:29:55 följande:

Ja, det blir för varmt. Alla fall där vi bor. Bor man i norra Norrland låter det som ett bra tips dock

Vi har långärmad body med byxor på W. Stoppar honom i en ullfleeceoverall, lägger på en fleecefilt och "locket" på liggdelen när det är runt nollan. Nu har vi haft ett par minus här, så då kompletterar jag med vantar och raggsockor i overallen. (Overallen har inbyggda vantar och sockor, men det räcker inte riktigt till när det är kallt) Mössa såklart! Han ligger på fårskinn i vagnen. Upplever honom som lagom varm överallt.

I babyskyddet har vi åkpåse för babyskydd. Skall vi bara till BVC typ tar jag bar på mössa och lägger ner. Skall vi vara ute lite mer blir det allt från filt i åkpåsen till vantar, stickad tröja och raggsockor. Är det riktigt kallt tänkte jag ta på ullfleeceoverallen.

Är det maxi cosi åkpåse tro? Dåligt minne så minns inte om du har maxi cosi hihi. Jag har maxi cosi pebble och har köpt åkpåsen till det babyskyddet, alla borde köpa en sån. Himla smidigt. Jag har ju oftast pyjamas på Maja iom skenan sen tunna bomulls vantar och tossor på och en mössa sen lägger jag i henne i åkpåsen, eventuellt hennes bomulls filt i åkpåsen med. Sen hänger jag en filt över helababyskyddet så det inte blåser och eller regnar rakt in.tar ju sv filten när vi kommer inomhus.
  • Danisen
    johjen skrev 2014-12-18 07:49:13 följande:

Hm, stökig natt igen..

Ammade kl 22 i 5 min sen somnade han sen igen

Kl 22:30

Kl 01:50

Kl 02:40

Kl 04:00

Och sen kl 07:00.

Så han har helt klart ett parti mitt i natten med stort amnibgsbehov! I natt har han inte bökat runt på småtimmarna och fick tips av en kompis igår att kolla så näsan är fri från uppspydd bröstmjölk och att han låg lite högre med huvudet så la honom på hans kudde mellan amningarna vilket verkar fungera. Idag ska vi som sagt till bvc och ska prata med min sköterska hur vi ska göra. Bajset var grönare igen igår också..alltid är det något!

Hoppas ni andra haft en lugnare natt!

Kram

Usch, stackare! Hoppas bvc sköterskan kan hjälpa er <3. Uppdatera gärna när ni varit där.

Kram på dig
  • Danisen
    Längtar12345 skrev 2014-12-20 05:47:26 följande:

Rapport från BB! Bredvid mig ligger en vacker liten flicka.

Jag var fortsatt öppen 2 cm när jag kom in igår. Fick en ballong och efter 5 Tim ramlade den ut. Då tog de hinnorna och jag fick snabbt egna värkar. Så var jag öppen 4 cm. Sen fortsatte jag med lustgas och öppna mig 1 cm/till. Runt kl 23 börja krystvärkar och tjejen kom ut efter 20 min med kryssningar. Vi mår bra men jag lite trött efter att ha jobbat hårt i över 12 tim sjukt ofattbart. Kramar till er för all stöttning.

Stort grattis till er <3
  • Danisen

Alltså jag fattar inte att det är sant. Maja somnade runt 23 tiden igår och sov till 6.20 halleda nu somnade hon igen även resten av familjen. Duktig tjej gör liksom inget att det blir en vana

• Danisen
    Bengalen skrev 2014-12-20 10:15:10 följande:

Danisen: Måste fråga dig som har gjort planerat snitt. Blödde du mycket efteråt? Jag hade missat hela den biten och trodde att man slapp det när allt plockades ut genom magen.  Tji, fick jag!

Ja, jag har blött väldigt mycket. Antar att det är så det är oavsett förlossning. Har du gjort ditt snitt nu? Eller när är det dags? Dåligt minne som sören vettu haha
  • Danisen
    Moolie skrev 2014-12-20 11:51:57 följande:

God jul och gott nytt år på er allihop!! :)

Hoppas vi alla får en lugn och fridfull jul! :)

Kram!

Tack snälla

Detsamma önskar jag er!

Kram
  • Danisen

Vi ger också miniform. Ca 15 droppar. Då vet jag att hon får i sig åtminstone 10, rinner alltid ut lite och något blir kvar på skeden t ex. Maja får en jäkla magknip av d dropparna så blandar d droppar med miniform och ger inte alla 5 d droppar på en gång utan delar upp det över dagen man får ge rätt många droppar (minns inte riktigt antalet) fast att det står 10 på så ni vet. Just i skrivandes stund kommer jag på att jag glömt ge henne miniform, hon var vrålhungrig å gallskrek så man blir lite stressad å då glömmer jag. Men det gick nog bra ändå hon somnade

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-12-21 22:29:36 följande:

Absolut! Vila du nu Låter som Lovisa. Hon är glad på dagen, inte gnällig alls idag, men sover mer än normalt och då hon äter märker man förkylningen. Hon äter oftare och kortare. Kör med mycket nässpray innan amning. Det behöver inte vara värre än så med en förkylning när de är små. Innan sex månader så får de hjälp av vårt immunförsvar. Antikroppar. Kram och sov gott!

Vad för nässpray menar du?

Min lilla tjej har haft utslag ett tag mellan ögonen, små fläckar i pannan och i håret. Har smörjt med mini derm en period. Men nu är det värre. Ringde bvc sköterskan I fredags, eftersom det blivit värre. Kan vara exem hon har fått. Sköterskan sa att jag skulle köpa hydrokortisonsalva. Men jag gillar inte att ta kortison om det verkligen inte behövs. Hittade en annan kräm på apoteket, dermalex. Har smörjt sedan i lördags. Tror att den hjälper. Men jag har en tid på bvc udag 13 45 om jag vill. Klart att jag ska dit för att kolla fall i fall. Har någon av era bebisar fått exem eller något liknande. Detta verkligen som Skorpor. Som man bara vill pilla bort. Men det får jag inte.

Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015