villsågärna38 skrev 2014-12-21 22:29:36 följande:
Absolut! Vila du nu Låter som Lovisa. Hon är glad på dagen, inte gnällig alls idag, men sover mer än normalt och då hon äter märker man förkylningen. Hon äter oftare och kortare. Kör med mycket nässpray innan amning. Det behöver inte vara värre än så med en förkylning när de är små. Innan sex månader så får de hjälp av vårt immunförsvar. Antikroppar. Kram och sov gott!
Vad för nässpray menar du?
Min lilla tjej har haft utslag ett tag mellan ögonen, små fläckar i pannan och i håret. Har smörjt med mini derm en period. Men nu är det värre. Ringde bvc sköterskan I fredags, eftersom det blivit värre. Kan vara exem hon har fått. Sköterskan sa att jag skulle köpa hydrokortisonsalva. Men jag gillar inte att ta kortison om det verkligen inte behövs. Hittade en annan kräm på apoteket, dermalex. Har smörjt sedan i lördags. Tror att den hjälper. Men jag har en tid på bvc udag 13 45 om jag vill. Klart att jag ska dit för att kolla fall i fall. Har någon av era bebisar fått exem eller något liknande. Detta verkligen som Skorpor. Som man bara vill pilla bort. Men det får jag inte.
Kram