• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-12-06 03:30:25 följande:

Nån fler som ammar? Här har jag precis bytt bajsblöja. Första bajsblöjan på natten på två veckor. Och nu ammas det. Väldigt lugn kväll och bra natt än så länge så kanske inte ägget jag åt igår spelar nån rioll iaf. Ska testa imorgon till frukost igen och sen utan på söndag så får vi se.

Glader, hur går det i natt?

Jag har ammat nu en stund!

Skönt att hon inte reagerade på ägget, hoppas att det förblir så

Maja hade lite torsk, men det försvann igen själv. De flesta bebisar får det någon gång. Inget farligt och det läker ofta av sig själv. Hon hade lite på läpparna och tungan. Googla . Men där finns olika grader av det om mansäger så haha
  • Danisen
    glader skrev 2014-12-06 09:17:13 följande:

Otroligt, inatt sov Hedda mellan 01 och 07.30!

Hon var visserligen vaken hela kvällen från kl 20 men ändå!

Tyvärr är mina leder dock kassa så idag kunde sambon inte gå och jobba som han skulle på morgonen eftersom jag inte kunde lyfta eller hålla henne och inte heller klä på mig. Usch, känner mig som minst 100 år!

Massa kramar till dig
  • Danisen
    Lokattis skrev 2014-12-07 09:30:11 följande:

Hoppas ni slipper kräksjuka, vsg! Som du säger så borde det ha smittat nu.

Johjen: grattis till egentiden!

Är det någon här som har häst eller rider? Hur tänker/ tänkte ni kring det vad gäller graviditeten? Jag har redan varit tvungen att ha ridbyxorna uppknäppta (i drygt en månad) och det finns ju inte precis gravidridbyxor att köpa Får väl hoppas på en kall vinter så jag kan ha min stora, sköna overall i stallet. Men hur länge red ni? Jag har två snälla kallblod och jag planerar att kunna rida åtminstone ett par månader till, om det känns bra förstås. Sedan får make och medryttare ta över.

Jag red inte alls faktiskt. Vågade inte chansa. Sist jag fick missfall så red jag för fullt så jag bestämde mig för att inte utsätta mig för det psykiskt om det skulle ske igen, om du förstår hur jag menar? Det sitter i huvudet på mig liksom. Men du ska absolut göra det som känns bäst för dig . Du kan ju motionera dem på annat sätt med ju, så länge du orkar
  • Danisen

Hej tjejer! Hoppas att alla mår bra trots vissa omständigheter.och att era små gryn mår bra?

Här är det rätt bra. Känns bättre och bättre för varje dag. Har varit nära att bli deprimerad men har hållt huvudet uppe. Maja är så fin. Bara så jobbigt att prioritera om och inte ha stenkoll på allt som man brukar. Men jag håller på att vänja mig sakta men säkert hoppas jag. Jag är väl medveten om det iaf.

Pratade med bvc sköterskan idag när vi var där hon peppade mig. Nästa besök är det dags för mamma samtal så då går vi djupare in på det.

Maja väger nu 4245gr tar sig fint. Börjat få lite dubbelhaka t.om hehe...

Kram

• Danisen
    johjen skrev 2014-12-08 12:22:52 följande:

Å låter asjobbigt! Just nu sover Adam efter en förmiddags gnäll och jag springer runt på tå och försöker plocka undan här i vårt lilla hus. Mår dåligt av att ha det stökigt är ingen pedant men bor man två vuxna, ett litet barn och hund i en 60 kvm omgjord sommarstuga vill man ha lite ordning. Sambon säger att jag ska vila när Adam sover, lätt för honom att säga som är på jobbet och slipper se skiten! :@

Känner igen mig till 100% jag hann tömma halva diskmaskinen och koka nappar m.m. sen vaknade hon igen och ville äta. Jag ska försöka draigång en gryta som skastå och puttra någon timme, nästa gång hon sover håll tummarna.
  • Danisen
    johjen skrev 2014-12-08 12:56:36 följande:

Håller tummarna! Hann plocka tvätt och skriva inköpslista, nu amning igen!

Fantastiskt eller hur hehe nu sovet hon. Får se om hon sovet vidare när jag lagt ner henne.
  • Danisen

Vi får inte heller ha med barn vid ultraljud. Störst anledning är att den som utför ultraljudet behöver kunna koncentrera sig för att få rätt resultat på allt. Därför behövs lugn och ro, det är ju för vår skull så allt blir rätt. Man pratar ju inte så mycket när de mäter och har sig. Det gör man efteråt mest när allt är klart. Så det finns en anledning menar jag. Jag bor utanför Helsingborg.

• Danisen
    glader skrev 2014-12-09 11:02:53 följande:

Någon av er som har en bebis som kräks genomskinligt? Hedda gör det nu alltid en stund efter att hon ätit, faktiskt sen jag började köra mjölkfritt...

Någon sim vet vad genomskinliga kräkningar är? Saliv? Magsaft? Och varför?

Maja kräks genomskinligt med vita gryn i typ . Det gör hon bara ibland och började göra det för några dagar sedan bara. Annars är det samma färg som mjölken
  • Danisen
    Moolie skrev 2014-12-09 19:36:58 följande:

Fick se en liten prakt-bebis! Allt var där det skulle! Otroligt skönt!! :)) De ville sätta nytt BF till 12/5. Men de fortsätter räkna på 7/5 efter vår insättning. :))

Grattis . Jag blev flyttad 1 vecka ändå.
  • Danisen
    Moolie skrev 2014-12-10 20:32:34 följande:

Förresten, denna stormen... Jag sov mig nog genom alltihop... Somnade om kl 8 och sov till 11.

Jag funderar på hur ofta ni använder era spjälsängar? Jag funderar nämligen på att vänta med att köpa en...

Vår lilla tjej sover mellan oss i ett babynest . Vet fler här som har det så. Spjälsängen står i hennes rum. Har även en vagga som vi har inne hos oss i sängkammaren. Inte använt den än, men det blir den innan spjälsängen tror jag
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015