• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Massa kramar till dig Sillavi <3 håller med alla föregående talare. Tänker på er!

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-11-12 07:05:22 följande:

Hej alla! Hur är det med er alla i tråden? Några fler bebisar på g? Hur har nätterna varit?

Lugnt här iaf trots snorig bebis. Ammade 23.30 och 04 och nu. Känner mig själv lite risig idag däremot. Förkyld och allmänt sliten av sömnbrist. Skulle vilja ta in på hotell!! Mörk årstid utan sol gör sitt till. Måste vara årets tristaste månad! Vi funderar på att ta en hotellnatt i mellandagarna med bara lilla tjejen med. Kanske inte kan äta middag på restaurang men vilket lyx med en mysig svit nånstans med jacuzzi och room service. Och få sova med bara ett barn. Lillan sover ju bra på natten också, bara 1-2 amningar på 20 minuter. Får se hur vi gör men har ju barnvakt så dumt att inte passa på

Stora kramar till er alla!!

Hejsan! Jag börjar nog friskna till. Tror jag haft en släng av influensan, haft så galet ont i muskler, leder, slem i luftrören och en jäkla huvudvärk. Men känner mig lite bättre idag.

Hehe våra verkar äta ganska lika,

jag ammade 00, 03.30 och 6.30 och nu ligger Maja och sover på sin fars bröst och mamman i huset äter frukost ensam (det var skönt). Ska väcka dem närsom, sedan ska vi göra vid oss för en tur till ortopeden 6 veckor kvar nu. Om vi har tur åker skenan av 23 december .

Hotell övernattning låter som en lysande idé

Kram
  • Danisen

Ja det ska bli himla mysigt att få ta av den. Men gud vad man vänjer sig fort. Ammar alltid en stund när hon har badat (utan skenan då) så ostabilt allt blir då haha. Det blir nog t.om på julafton skenan åker av, man gör nämligen sista badet hemma och tar av skenan själv sen veckan efter den 30 dec ska vi träffa ortopedläkaren som gör undersökning av höfterna då. Sedan ska hon röntgas när hon är 4 månader sedan vid 1 års ålder. Sen ska det räcka .

Villsågärna- usch, det är hemskt att ha så ont i kroppen. Jag tar fortfarande smärtstillande så det är tur det. För fy sören va ont jag haft i musklerna och lederna, knappt orkar bära Maja . Hippas du blir frisk snart. Och jag hoppas att jag är frisk snart och att våra bebisar slipper en dunderförkylning.

Någon som vet vad skillnaden är mellan sempers magdroppar och miniform?

Kram

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-11-12 11:49:29 följande:

Ja du har säkert mkt värre som har fibromyalgi men här är det ont i kroppen, förkylning och lite feber idag plus snoriga och hostiga barn. Lite feber hos Lovisa med och stort närhetsbehov. Burit henne sen 9.30 då hon vaknade efter en timmes sömn. Precis somnat igen. Skulle shoppa skor till storasyster i veckan. Har gett upp och best på nätet ist Fri retur och öppet köp till årsskiftet så det ska nog funka det med!!

Minifom slår sönder bubblorna så att gasen kommer ut lättare, lättare att passera i tarmen lite förenklat. Tas innan varje mål. Ska motverka onda magknip. Semperdroppar är bra för bakteriefloran och tarmens utveckling. Är probiotika. Tas en gång per dag.

www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

www.semperbarnmat.se/produkter/fran-fodseln/magdroppar

Kram kram

Usch ja, det är inget kul med sjukor hoppas vi blir friska allihop snarast.

Jag skulle köot miniform men hittade bara sempers på apoteket. Får kolla igen, ska kolla på apotea.se då Så kommer det hem i lådan imorgon hehe. Tror nämligen hon börjat få magknip. Inte så mycket men kan jag lindra det hon har vill jag det . Tack för hjälpen nu ska vi till bvc.

Kram
  • Danisen
    Irma01 skrev 2014-11-12 12:17:46 följande:

Miniform måste du fråga efter, de har det i kylen. Jag trodde också först att de bara hade Sempers.

Jaha okej, tack så jättemycket
  • Danisen

Maja väger nu 3400gr, i fredags vägde hon 3215gr och födseln 3158gr hehe. Så nog får hon i sig som hon ska tösen <3

• Danisen
    johjen skrev 2014-11-12 16:41:39 följande:

Nja han är missnöjd om jag inte är nära eller att sambon har honom, det funkar en stund sen måste han till mig igen. Kan inte lägga honom i babynestet och han ligger där nöjd, det funkar inte. Så ja han måste vara nära mest hela tiden.

Har du bärsjal?
  • Danisen
    glader skrev 2014-11-12 15:49:07 följande:

Åh så härligt! Det får hon helt klart... Hoppas hon fortsätter tjocka på sig

Här sköter sig inte tjejen lika bra... Hade idag bara gått upp 100 gram på en vecka så det är i minsta laget Väger nu 2700 ungefär. Så nu blir det tätare kontroller på bvc. Usch vad man blir orolig direkt för minsta lilla!!

Awwe lilla snuttan. Det förstår jag verkligen att ni blir. Vad rekommenderar dem då? Mer ersättning?
  • Danisen
    emeliearcen skrev 2014-11-13 09:09:34 följande:

Hej!

Nästa torsdag, 20/11 är det dags för vårt ultraljud för att lyssna på hjärtat (cirka 4 veckor efter positivt grav.test). Jag kommer då precis gå in i vecka 9.Görs detta via VUL eller vanligt UL? VUL va?Någon som vet?

Jag svarade dig i Rmc tråden så du vet

Jag har gått där
  • Danisen

Någon av er som gjort snitt som är/har varit svullen eller liknande runt själva snittet? Jag har blivit svullen i ena sidan runt, har en hård "knuta" där med och det kommer lite sår sekret. Även en stickande känsla där. Provade ringa gyn mottagningen på lasarettet innan, men missade givetvis telefontiden med 30 min . Ska ringa imorgon igen såklart!!;

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015