• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-10-31 00:45:15 följande:

Oh Danisen va roligt att höra ifrån dig!! Stort grattis igen

Va tufft med skenan men fantastiskt att hon blir helt återställd. Vad beror det på att vissa bebisar har det så med höfterna? Förstår att det inte kan vara så lätt att amma med skenan på. Heja vilken kämpe du är som ens försöker!! Hoppas ni snart får komma hem och att det kommer att fungera bra.

Stora kramar från en som surfar i mobilen under första nattpasset

Tack snälla

Det drabbar oftast flickor och om de suttit i säte. Nä, det är riktigt kämpigt. Har dessutom fått en väldigt envis och bestämd dam. Vi får ge henne ersättning på sked eller amninskopp innan amningen. Hon blir så jäkla hungrig och bara skriker å tar inte bröstet då. Å blir inte mätt på råmjölken så får hjälpa henne lite så hon kan komma ner i varv så hon får sova (även mamman) det funkar kanon att amma sen när hon lugnar ner sig . Menn mina bröst börjar fylla upp sig men mjölk nu, så hoppas att det kommer igång idag . Å amningsnappar är räddare i nöden, har sånt sår på ena bröstet, med den på kan jag amma. Det gör fortfarande ont men det går kramiz på er alla
  • Danisen

Wow vilka kanon bombet jag vaknade med i natt halleda. Det bara rinner haha... hoppas att vår lilla tjej kan klara sig på bröstmjölken nu. Hon har fått lite hjälp med ersättning vissa mål, framförallt ett på natten så hon kommit ner i varv och somnat gott det har fungerat kanon. Så kräver hon det får det fortsätta att vara så. Hon har börjat ha lite längre vakentider nu, ligger och tittar och älskar att lyssna när vi pratar med henne. Hur är era små vid blöjbyte och klädet o.s.v? Vår tös bara skriker mest hela tiden. Vi har knappt haft kläder på henne heller p.g.a skenan och att hon absolut inte får bli för varm i den. Hon har mest legat på våra bröst så där har hon fått sin värme, hon bokstavligen klibbar fast på mig när hon sover där haha. Tack och lov att hon inte föddes i somras och behövde ha den på. Idag tror jag att vi ska åka hem. Om det nu kommer rn sköterska snart med mkna tabletter så jag kan röra på mig mer. Har så jäkla ont i ryggen på ett konstigt sätt, det är tydligen vanligt eftet ks. Ni som gjort ks hur länge har ni ätit smärtstillande efteråt? Dem vill inte att jag ska åka hem förrän jag provat gå en längre sträcka. Så jag ska ut på en längre runda sen i korridoren haha .

Kram på er

• Danisen

Första natten hemma utan massa sjukhuspersonal har gått så himla bra är så glad min mjölk kom igång igår med raket fart så äntligen håller hon sig mätt det lilla livet <3 hur ofta ammar ni på natten ungefär?

• Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-11-02 13:52:46 följande:

I morse kom vår lilla son till oss. Vi är ok men trötta. Skriver mer när vi landat. Är trött men mycket lycklig. Han är perfekt

Stort grattis till er fina pojke
  • Danisen

Ellos och lindex har med såna filtar som pop. Jätte fina och säkert bättre priser hehe. Jag har en från ellos den är kanon

• Danisen
    Bengalen skrev 2014-11-02 16:26:02 följande:

Tack tjejer för era erfarenheter kring tidig råmjölk!

Då behöver jag i alla fall inte se ett samband redan nu baserat på det. Är lite orolig för min mamma kunde inte amma varken mig eller min bror och redan långt innan jag lyckades bli gravid nämnde min akupunktör en gång i förbifarten att jag med all sannolikhet kommer få problem att kunna amma.

Men oj det ska du absolut inte alls tänka. Tänk på att du kan istället och ha en positiv inställning å strunta blankt i vad den personen sa.

Kram på dig
  • Danisen
    Irma01 skrev 2014-11-02 18:56:55 följande:

Tack ????! Från första gången vi har satt honom i babysittern har vi haft leksakerna där. Han har nu börjat röra lite på dem och tycker det är kul när någon av oss leker lite med dem samtidigt som vi pratar med honom. Vi håller på och tittar på en babygym, då vi känner att det är dags nu att han får en. Tänkte beställa från lekmer, eller har någon av er några bra förslag?

Dagen har varit bra, Victor har just somnat för natten, borde vakna runt tolv, om det blir som vanligt!

Kram

Vi beställde babygym från Rätt start i Pingu, från Ellos. Ellos brukar ha bra rabatt så därför blev det där hehe jag gillar rätt starts babygym, de har tjock botten och en mjuk tjockare kan runt om och har fina leksaker de är jättefina!

Vi provade mamaroon idag, hon gillade den en liten stund . Blir nog roligare med tiden!

Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-11-02 19:55:26 följande:

Vi har också "Rätt start" men Tummen ist för Pingu Håller med Danisen, de är jättebra!! Kram

De är dom verkligen . Sen är allt öko-testat stort plus i kanten hihi gud va hungrig man är när man ammar, inte i närheten av graviditeten ju hehe.

Kram
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-11-02 20:29:13 följande:

Ja för att inte tala om hur törstig man är. Jag tror jag dricker 2 liter vatten om dan nu. Gillar bubblat så vi köper kolsyrepatroner på löpande band He, he!!

Ja, jag dricker med massor av vatten haha. Iskallt . Så gott hehe. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015