Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Som du växer Bell13 . På mig syntes det knappt alls när vi gjorde rul så jag inbillade mig att där inte fanns något därinne hehe. Men nu är du ju omföderska så då brukar det synas mer.
Som du växer Bell13 . På mig syntes det knappt alls när vi gjorde rul så jag inbillade mig att där inte fanns något därinne hehe. Men nu är du ju omföderska så då brukar det synas mer.
Ja jag har ett väldans tryck mot magen också, där uppe liksom. Pratade med bm förut och ska få komma in imorgon och kika. Är säkert inget men man undrar ju lite. Ska hem och vila nu tänkte jag.
Kollade lite på VSG och Johjens undersökningar innan de födde och när de var öppna 2 cm tog det 3-4 dygn, sen var det dags att föda.
Låter bra Man måste ju få leka med tanken alla fall.
Vilken dag det varit. Verkligen bergochdalbana känslomässigt och jag är helt slut. Kan liksom inte förklara. Förmodligen hormonerna... Mycket gråt har det blivit och jag pendlar mellan rädsla, glädje och tappat självförtroende. Jag har haft ganska bra känsla/mod inför förlossningen. Idag var det som att dra undan mattan typ. Hoppas jag hittar tillbaka till lugnet och självförtroendet.
Kan ju även bero på att jag var på förlossningen idag. Förra gången fick vi inte med oss bebis hem...
Hej! Tjejer
Tyvärr ingen bebis här än! Har dock inte mått så bra varken i natt och nu under dagen, jag vill bara sova haha. Kroppen skriker av smärta när man sitter i sängen eller i soffan (jag halvsitter och sover, kan ej ligga plant) den skriker om jag är aktiv också så vettisören vart balansen går.
Familjeliv har inte fungerat på mobilen sedan igår em, av någon anledning så jag loggade in via datorn och det fungerade utmärkt. Någon mer som märkt av via telefonen?
Någon som hört av Glader? Undrar hur det är med dem också, och självklart Johjen med.
Jag mår skumt nu och har gjort senaste timmarna, kan knappt äta trots hunger. Mår lite sådär smått illa och känner mig lite febrig/hängig... har ett konstigt tryck neråt. Ska nog gå och lägga mig nu... åtminstone och kolla på tv i sovrummet!
Tack alla för er omtanke! Blir glad när ni skriver och bryr er så mycket
Kramar
Hej Flickor!
Vi är på neonatal där man inte får ha mobilerna på så därav den dåliga rapporteringen, sorry! Vi mår nu bra
Jag har fått en blodtransfusion till och känner mig mycket piggare! Ont har jag inte alls nästan och kan göra typ vad som helst.
Hedda klarar sig nu utan värmebädd och idag har hon mest ammat och bara sondat lite. Hon går nu också upp i vikt. Dessutom är hon det sötaste jag sett!
Det jobbigaste är den ständiga oron, helt sjukt vad man oroar sig över allting!
Hoppas ni på "andra sidan" gör oss sällskap snart snart!!!
Kramar
Skriver till alla er fina utan att citera
Ja, något är på gång men undra hur lång tid det ska ta innan det drar igång på riktigt liksom. Jaja vi får väl se. Ska iaf gå igenom bb väskorna idag. Har packat en till bebis och en till mig och sambon. Tycker dock det lite svårt med kläder för hemfärden till bebis. Har 2 åkpåsar (såna man kan knäppa i Babyskyddet med för där är hål för knäppet) en som skyddar mot vind och en sån mjukis från kappahls Newbie. Ska man ta med båda liksom om i fall att? Får gå en bit till parkeringshuset från lasarettet.
Har du förvärkar Jenkis?
Kramar
Jag har bara packat ner en lite tunnare (tror den är från kappahl också). Inte en tjockare vi köpt från Polarn och pyret. Men det kanske man borde...? Beror väl också på vädret när det händer. Och jag tänker att mannen får åka hem i värsta fall och hämta mer. Men vi har å andra sidan drygt fem minuters bilväg till sjukhuset, ni kanske har längre?
Spännande att det verkar hända grejer. Här händer inte mycket mer än att hon verkar trycka mycket neråt. Har väldigt ont mellan benen. Men inga förverkar att prata om egentligen, lite molvärk ibland. Jobbar heltid fortfarande, vi får se hur länge det fungerar? För foglossningen gör det svårare och svårare att gå...
Längtar till förlossningen, med skräckblandad förtjusning tål att tilläggas... :)