• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-10-20 16:19:16 följande:

Oj, oj va spännande!! Tänk om du får se din lilla plutt redan imorgon. Blir det vattenavgång hoppas vi att bebisen hinner vända sig innan isf. Håller tummarna att allt ska gå bra och helst att hen vänder sig själv!!! Kram

Ja, helst ser jag ju att det löser sig tills imorgon bitti . Vi får se hur det blir kram
  • Danisen

Tack så mycket tjejer . Är så nervös... är mest orolig för navelsträngen när dem ska vända å den kanske kommer ikläm eller nåt. Snitt är jag inte så rädd för. Bebisen ska ju ut på ett eller annat sätt. Bara det är det bästa för bebis så kvittar det.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-10-20 21:08:05 följande:

Fortfarande ingen Jenkis. Nu misstänker jag starkt att hon är på BB :- D

Jag tror samma som dig
  • Danisen

Ligger här på förlossningen med ctg nu... så trött alltså. Knappt sovit något i natt om man säger så.

Tack för alla lycko önskningar

Kram

• Danisen

Det gick inte alls. Gjorde så sjukt jävla ont rent ut sagt. Bebisen rörde inte en fena heller. 2 läkare försökte. Så det blir snitt. När vet jag inte än. Ska träffa läkaren snart igen. Och även göra ett ctg till. Har gjort 2 st. Äter frukost å ska snart lägga mig på rummet igen å få ctg igen.

• Danisen

Grattis kelsson1 och välkommen hit

Fick planerat snitt den 28 oktober. Tid får vi veta på inskrivningen den 27 oktober. Känns rätt bra ändå. Men aldrig att jag gör vändningsförsök igen, det är en sak som är säker . Känns som någon har prylat skiten ur mig. Blir soffan hela dagen!

• Danisen
    Kelsson1 skrev 2014-10-21 13:51:59 följande:

Väldigt smarta kvinnor här i tråden, är glad att jag gick med

Vettiga tankar om viktnedgång och mat.

Är bara lite avundsjuk på de som det går lätt för inte för att ni inte förtjänar det utan för att det är lite svårare för mig själv.

Danisen: Tack.

Så spännande, snart har du bebis hos dig

Chansen finns väl än att bebis vänder sig själv innan snitt? Har för mig att det hände en bekant till mig. Vändningsförsök gav inget men sedan hade bebis vänt på sig själv.

Sillavi: Tack

Minns att jag också blev dålig i magen av Niferex när jag väntade dottern. Hoppas det går över snart.

Jadå chansen finns absolut . Jag ska dit på måndag den 27 för inskrivning, då görs massor av tester, ultraljud m.m för att dubbelkolla om den vänt på sig eller inte.

Jag har gått upp 13,5 kg jag har ätit precis allt jag varit sugen på. Men kan ärligt säga att det inte har varit massa sötsaker. Dock mycket vittbröd men det är det jag fått i mig, haft dålig aptit mest hela tiden. Men är jag sugen på chips så äter jag det o.s.v men det är inte några mängder. Just nu dricker jag julmust och äter saffrans gifflar. Är en sucker för saffran å julmust. Mums.... haha.
  • Danisen

Äter med Niferex. Min mage började fungera bra sedan jag började äta det . Så länge jag följer restriktionerna om när och med vad man tar den med så funkar det bra

• Danisen
    bb2014 skrev 2014-10-21 17:02:22 följande:

Gud vad sugen jag blev på lussebullar och julmust ...Pågens gifflar med saffran!!! :D

När jag mådde illa åt jag morötter mestadels. :)

Sillavi, din man ska inte äta Niferex om inte läkaren ordinerat det. Det är mycket mer koncentrerat än vanliga järntillskott och är inte bra att äta som vitamintillskott. Står också i bipacksedelnsedeln :)

Annars är det 1 timme innan måltid och 2 timmar efter. Inte i samband mat. Och undvika att äta/dricka kalciumrik mat/dryck allt för nära intag. Gärna skölja ned med apelsinjuice då kroppen tar upp järnet bättre.

Det har jag ätit på sedan jag kom hem från förlossningen idag hihi.... så gott!! Alltså saffrans gifflar och julmust å clementiner . Nu är det snart mat på gång. Sen får det bli samma gotte igen haha... det förtjänar jag idag minsann hihi
  • Danisen
    bb2014 skrev 2014-10-21 19:58:08 följande:

Sillavi, När jag köpte det på Apoteket hade de Niferex bakom disk. Gissar att det är receptfritt då det inte innehåller nått receptbelagt verksamt ämne. Utan att det just är den höga koncentrationen. Sen äter man ju några paket under en graviditet :)

Skönt för din sambo att slippa hård mage ;)

Danisen, haha gissade att du inte menade Niferexen. :D

Haha vilken tur att det inte blev något missförstånd **fniss** haha....
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015